ongewoon plasje
#1 Geplaatst 23 maart 2009 - 17:01
Nu vroeg ik me af of dat dit normaal is (en dus eens KAN gebeuren) of dat dit toch een aanwijzing kan zijn dat er iets scheelt met mijn poezeltje...
Graag wat advies hierover, alvast bedankt!
#2 Geplaatst 23 maart 2009 - 17:31
#3 Geplaatst 23 maart 2009 - 17:51
Kan ook een ongelukje zijn, niet?
#4 Geplaatst 23 maart 2009 - 18:02
#5 Geplaatst 23 maart 2009 - 18:46
#6 Geplaatst 23 maart 2009 - 18:55
Ik hou het vanavond zeker nog in de gaten. Ik ga nog eventjes afwachten voor ik naar de DA ga, het kan een ongelukje zijn geweest, niet?
Enkel dat het zo plots en midden in de kamer is gebeurd verbaasde mij. Want ze is nog speels en actief enzo, dus ik merkte niet echt dat er iets aan de hand zou kunnen zijn.
#7 Geplaatst 23 maart 2009 - 20:22
Het kan natuurlijk een ongelukje zijn, foei foei ...
Goed uitkijken en regelmatig op de bak zetten. Want zoiets kan snel leiden tot meer ongelukjes. En de plaats zeer goed reinigen, want het is niet omdat het schoon is dat poes het niet meer kan ruiken. Plasjes kunnen in de vloerbekleding trekken of in de tegels of voegen en dan wordt het snel een nieuwe plasplaats van zodra je de rug gekeerd bent. Goed reinigen met heet water en ontsmetting. En misschien tijdelijk een bak extra bijplaatsen , niet zo ver van de plasplaats. Soms vinden ze de door onze uitgekozen plaats niet zo geschikt en kiezen ze zelf een gemakkelijk plekje.
Ooit hadden kittenbaasjes last van een onzindelijk kitten en toe ik ging kijken stond de bak naast de koelkast in de keuken. Het bleek dus dat, telkens de motor van de koelkast aanging, de poes daar bang van was en de bak niet meer gebruikte. Een nieuw plaatsje en probleem opgelost. Een kat kan snel onzindelijk worden, maar even snel terug keurig zindelijk door kleine aanpassingen.
#8 Geplaatst 23 maart 2009 - 20:53
Een plasje met haren in lijkt mij eerder wat haren die er langs de verkeerde weg terug uitkomen.
#9 Geplaatst 23 maart 2009 - 21:10

@ feroesti: Nera gaat al sinds ze hier is (sinds juli 200

Ik kijk nu gewoon uit naar eventele andere plasjes op ongewone plaatsen, of ze nog meer op de kattenbak is geweest en ik hou ook int oog of ze genoeg drinkt.
Voorlopig zijn er geen problemen meer geweest en is ze volop haar ondeugende zelf...
Dus mss ben ik ongerust geweest voor niets en is het idd een dikke 'foei foei' naar Nera toe

Tnx voor de tips

#10 Geplaatst 23 maart 2009 - 23:35
#11 Geplaatst 24 maart 2009 - 00:07