Spring naar inhoud

- - - - -

Testen op dieren

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 23 maart 2009 - 23:45

De hele problematiek van dierproeven is recent nog maar eens aangekaart in het journaal. Zelf ben ik van mening dat dierproeven voor belangrijke medische doelen kunnen toegelaten worden, op voorwaarde dat er geen degelijk alternatief mogelijk is. Voor alle niet-levensreddende zaken vind ik dat dierproeven verboden zouden moeten worden. Zo vind ik het absoluut niet kunnen dat je lipstick getest moet worden op een aap, je mister proper op een hond en ga zo maar verder.

Het is soms echter moeilijk om producten te vinden die niet getest zijn op dieren én van goede kwaliteit zijn én niet peperduur zijn. Hebben jullie tips voor dierproefvrije producten? (minus the body shop natuurlijk :) )

Hier alvast die van mij: ik bestel al mijn gezichtsverzorging online op de website van Paula's Choice. Niet alleen zijn de producten absoluut geweldig (mijn studentengezichtje is ondertussen weer één kleur met zo goed als geen onzuiverheden, maar soit, wie daarover meer wilt weten stuurt mij maar een pm ;) ), maar zowel Paula Begoun zelf als haar leveranciers testen niet op dieren.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#2 Geplaatst 24 maart 2009 - 06:16

'k ga vanavond eens zien op de site..thnx! :d

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 24 maart 2009 - 10:39

Ik vind dierenproeven zielig, er was laatst een uitzending op TV maar ik heb er niet naar durven kijken, anders ging ik  er de hele nacht  van dromen. Ze zouden deze testen moeten doen op misdadigers (type Dutroux en dergelijke), dan zijn ze toch nog nuttig voor de maatschappij, sorry als dat nogal cru overkomt.

Essenza test ook niet op dieren.
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#4 Geplaatst 24 maart 2009 - 10:50

dat soort testen op mensen uitvoeren is ook foltering... wat we om bepaalde redenen ook verboden hebben hé

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 maart 2009 - 10:55

Vosse zei:

dat soort testen op mensen uitvoeren is ook foltering... wat we om bepaalde redenen ook verboden hebben hé

Ja inderdaad maar wat die mensen met de kinderen doen is ook foltering.
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 24 maart 2009 - 11:40

De wreedheden van andere mensen geven ons geen recht om zelf wreed te zijn. Soit, da's de topic hier niet echt ;)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 maart 2009 - 13:26

geen flauw idee maar alle tips zijn welkom :d
Ga straks ook eens zien naar die site :LOL:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#8 Geplaatst 24 maart 2009 - 20:13

heb nog ergens een folder liggen met merken die proeven op dieren doen, maar ik weet hem niet juist liggen, als ik hem vind zal ik hem hierop zetten :)
Ik weet dat 'bic' op dieren test, de rest ben ik vergeten

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 29 mei 2009 - 13:44

Zoals eerder gezegd raad ik de producten van Paula's Choice zeker aan. Je kan soms echter wel nog een eurotje besparen, zeker als je een gewone of droge huid hebt, door de producten van Louis Widmer te kopen. Zelf gebruik ik de wasgel van Widmer, die ik toch beter vind dan die van Paula's Choice. De cremes zijn echter te vet voor mijn huid.

Ik heb dus even gevraagd bij Louis Widmer hoe het bij hen zit wat betreft proeven op dieren. Het antwoord dat ik kreeg vond ik zeer positief, bij deze de mail:

"

Bij deze garanderen wij u dat de Louis Widmer-verzorgingen niet op dieren getest worden. Meer nog...

Experimenten op dieren
  • De vervaardiging van onze producten wordt nooit onderworpen aan experimenten met dieren, noch in Zwitserland noch in het buitenland.
  • De grondstoffen en de afgewerkte producten worden nooit toevertrouwd aan onderaannemers om te laten testen op dieren.
  • Voor onze cosmeticaproducten gebruiken wij bestanddelen die sinds decennia beschikbaar zijn op de markt én die wettelijk toegestaan werden. Daar deze grondstoffen reeds lange jaren gekend zijn, zijn experimenten op dieren niet nodig.
  • Vanaf de oprichting van ons bedrijf, wordt de graad van huidtolerantie en van doeltreffendheid van onze producten op mensen getest. Dit gebeurt door erkende dermatologen en klinieken.
  • Het hoofdhuis in Zwitserland voert zijn producten niet uit naar landen die uitdrukkelijk naar experimenten op dieren vragen op cosmeticaproducten.
  • Onze producten bevatten geen dierlijke extracten noch bestanddelen en worden exclusief vervaardigd op basis van synthetische en plantaardige grondstoffen. "

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 29 mei 2009 - 13:46

oh wat leuk
op inet bestellen doe ik nooit maar louis widmer kun je overal kopen ^^

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#11 Geplaatst 29 mei 2009 - 13:49

exact, veel mensen willen niet via internet bestellen. Ik vind dat erg spijtig, van die producten van paula's choice zijn echt wel hemel in een potje, maarja :) Widmer heeft altijd al een zeer goede reputatie gehad, maar het is toch fijn om te weten dat ze niet op dieren testen hé!

Een goede gezichtsverzorging kost natuurlijk best wel wat centen, maarrrr... ik bespaar gigantisch op camouflage & foundation sinds ik de juiste producten gebruik, dus zo komt het toch nog goedkoepr uit! :ha

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 29 mei 2009 - 13:51

Vosse zei:

Een goede gezichtsverzorging kost natuurlijk best wel wat centen, maarrrr... ik bespaar gigantisch op camouflage & foundation sinds ik de juiste producten gebruik, dus zo komt het toch nog goedkoepr uit! :ha

ik gebruik dat niet ;) nog meer besparend :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#13 Geplaatst 29 mei 2009 - 13:59

Toen ik nog "gewoon student" was ook niet. Maar als je belangrijke meetings moet doen en als uithangbord moet dienen, dan helpt het wel als je er verzorgd uit ziet... En hoe minder je dan hoeft te smeren, hoe natuurlijker eruit ziet en hoe meer effect het heeft ;)

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 29 mei 2009 - 14:05

Voilà, heb dit nog net gevonden in proefdiervrij :

"Voor het testen van nieuwe ingrediënten voor cosmetica zijn dertien veiligheidstesten verplicht, die voorheen op dieren werden uitgevoerd. Voor tien van die testen mogen vanaf 11 maart geen proefdieren meer gebruikt worden. De overige drie testen zijn moeilijker te vervangen, hiervoor moeten in 2013 proefdiervrije technieken beschikbaar zijn. In 2013 wordt er dus een volledig Europees test- en handelsverbod voor diergeteste cosmetica van kracht. Met dit verbod wordt tevens voorkomen dat cosmetica die elders op de wereld wordt getest op dieren, de Europese Unie binnenkomt. Een groot succes voor Proefdiervrij!"
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#15 Geplaatst 29 mei 2009 - 15:31

Oeh super!