Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Dilara's Babies

• Log in om te reageren
355 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#1 Geplaatst 27 februari 2010 - 13:18

We maken een stapje terug in de tijd en schrijven kerst 2009. Ik kom thuis uit werk, de laatste werkdag voor mijn kerstvakantie. Twee heerlijke weken vrij! Ik ben blij!

Ik loop helemaal blij de keuken in en zie Dilara. hmm, ze heeft een dikke buik! Mijn blije bui slaat meteen om. Na alle ellende van oktober/november schiet ik meteen in de stress bij een dikke buik.

Snel pak ik haar en voel aan haar buik (wat ik anders NOOIT mag doen, zelfs niet als ze bij me ligt)
En ik voel..... dikke tieten :s
Zwanger :s
Twee dingen schieten door mijn hoofd.

Het eerste: oh, godzijdank geen fip!
Het tweede: oh my god, ze is zwanger!

opluchting en angst schieten tegelijkertijd mijn lichaam door. Wat nu? Ze is al best wel dik, hoe kan ik dit nu gemist hebben? Ze is al zeker een week of vijf! Ik voel me dom.....

Dit betekend dat ze die ene krolsheid waarbij we haar niet apart hebben gehouden (wat we normaal wel doen) is gedekt. Door Midnight, want we hebben maar 1 open kater op dat moment.

Een onderzoek door de da later en we weten het zeker, ze is ongeveer 5 weken zwanger en ze heeft minimaal drie kittens. Ze is wat onrustig tijdens de echo dus meer zien we niet.

Zijn we er blij mee? Nee. De timing is vreselijk beroerd.

We springen een stukje verder de tijd in. Het is januari. We wachten op de bevalling. Wat duurt het wachten lang als je niet een precieze dekdatum hebt.
Vrijdagochtend, 15 januari. Ik bel de da. Overleg. We besluiten het weekend af te wachten en dan maandag, als er nog geen kittens zijn, even langs te gaan met haar om te controleren of alles nog goed gaat.

Een juiste beslissing, want tegen de avond begint Dilara met haar bevalling. Binnen een paar uur is ze klaar.

Zes kittens. Zes prachtige kittens. Alles is goed gegaan, behalve dan dat twee kittens niet zo makkelijk van mama loskwamen. Kniesoor die daar op let. De kittens zijn prachtig, zo op het eerste gezicht gezond en alles is prima met mama.
De andere katten zijn er allemaal vrij rustig onder. Ze zijn het wel gewend.
Midnight, Precious en Velvet zijn supernieuwsgierig en komen regelmatig kijken. Mama Dilara vind het allemaal goed.

Dilara is bevallen in een van onze mandjes, waar ik nog snel een paar onderleggers in heb kunnen leggen. De bevaldozen die klaarstonden vond ze niet goed genoeg.

Na de bevalling leggen we moeders met babies in een van de dozen. Ze vind het prima. We zetten de doos in de bench. Het is koud, dus onder het kleed in de doos ligt een warmtematje. Moeders met kinders maken daar graag gebruik van.

En nu is het zes weken later. We schrijven vandaag 27 februari 2010. De kleintjes doen het supergoed en zijn superondeugend. Ze ontwikkelen hun eigen karaktertje, eten als dijkers en groeien fantastisch. Ze zijn heel eventjes wat minder snel gegroeid omdat mama niet voldoende melk had en ze nog niet doorhadden hoe ze de aangeboden extra melk moesten drinken, maar voor een nest van zes hebben ze nu uitstekende gewichten.

(Kleine uitleg: dit nest was niet gepland. We wilden een jaar rust. Maar soms is de natuur je te snel af. Ik wil hier dan ook geen discussie starten of het wel of niet slim is. Ik wil gewoon delen dat het goed gaat.
Ze zijn er nu en we genieten van het feit dat het goed gaat (met in het achterhoofd nog het vorige nest genieten we nu van dag tot dag, in de wetenschap dat we er nog niet zijn.....). )

En dan nu, als beloning voor het feit dat jullie helemaal tot hier hebben gelezen:

Foto's!!

Met gepaste trots stel ik aan u voor:

Mama Dilara:

Geplaatste afbeelding

Papa Midnight:

Geplaatste afbeelding

En hun zes kindjes:

Mystical Union

Geplaatste afbeelding

Royal Tease
Geplaatste afbeelding

Cosmic Crunch
Geplaatste afbeelding

Milky Feeling
Geplaatste afbeelding

Panic Button
Geplaatste afbeelding

Sweet Rainbow

Geplaatste afbeelding

(volgende keer foto's met een andere achtergrond, dit was toch niet zo'n goeie keuze. Maar ik weet zeker dat jullie me dat wel willen vergeven ;) )
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 27 februari 2010 - 13:22

Ik weet niet goed waarom we je hierin zouden veroordelen?
Een ongelukje kan soms wel eens gebeuren. Ook bij de mensen komt het wel eens voor. Het zal een lesje zijn voor in de toekomst, maar het zijn prachtige kittens en het loopt goed dus geniet ervan :hug:
Geplaatste afbeelding

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#3 Geplaatst 27 februari 2010 - 13:23

Proficiat :flower: :love3: :love3: :love3: :love3:

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 27 februari 2010 - 13:24

oohhhh ik ga ze morgen knuffeklen :)
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 27 februari 2010 - 13:24

Mieke zei:

Ik weet niet goed waarom we je hierin zouden veroordelen?
Een ongelukje kan soms wel eens gebeuren. Ook bij de mensen komt het wel eens voor. Het zal een lesje zijn voor in de toekomst, maar het zijn prachtige kittens en het loopt goed dus geniet ervan :hug:

er zijn helaas genoeg mensen die dit als aanleiding zullen zien om me aan te vallen, vandaar ;) De meesten niet, maar voor diegenen die het van plan waren heb ik dit er maar alvast ingezet.

Bedankt trouwens, ze zijn goed gelukt he :)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 27 februari 2010 - 13:26

Amai wat een schrik moet dat geweest zijn, kan me voorstellen dat het allemaal van je afvalt als je dan ziet wat voor een prachtige gezonde kittentjes het zijn en dan nog wel 6!!

Ze zijn stuk voor stuk prachtig, ik hoop dat het deze keer zo goed mag blijven gaan, jullie hebben het al meer dan moeilijk genoeg gehad de laatste tijd. Ik heb nu al een zwak voor Milky feeling :heart: :heart:

Bewerkt door Spanishke, 27 februari 2010 - 13:26.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 27 februari 2010 - 13:26

Van harte gefeliciteerd Wendy. :flower:
Het zijn mooie schattige kittens. :love3: :heart:

Pixel
Pixel
  • 17.020 berichten

#8 Geplaatst 27 februari 2010 - 13:27

Oooh, Panic Button :loveshower: Die springt eruit voor mij :oops: Maar de andere kitjes zijn ook knap hoor :)

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 27 februari 2010 - 13:30

Wacht maar tot ik een andere achtergrond gevonden heb, dan springt de kleine Cosmic er helemaal uit! Die valt nu een beetje weg tegen die achtergrond.....

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#10 Geplaatst 27 februari 2010 - 13:31

Oh wat een schatjes! :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 27 februari 2010 - 13:32

Oooh wat zijn ze mooi! :loveshower: Ik heb een boontje voor Milky Feeling :oops: Maar natuurlijk zijn ze allemaal echt zooooo schattig

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 februari 2010 - 13:42

:love3: sweet rainbow.. :heart:
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 27 februari 2010 - 13:47

ginnie zei:

Wacht maar tot ik een andere achtergrond gevonden heb, dan springt de kleine Cosmic er helemaal uit! Die valt nu een beetje weg tegen die achtergrond.....

Die achtergrond zet zijn mooie kleurtje inderdaad in een minder goed daglicht, maar hij is echt prachtig :loveshower: leuke namen ook trouwens
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#14 Geplaatst 27 februari 2010 - 14:05

als nog gefeliciteerd met je zesling wat zijn ze weer mooi
en ja ik heb ook mijn voorleur
vind ze allemaal mooi maar de mooiste vind ik toch mystical union

maar wat een schatjes om te zien :heart: :heart: :heart: :heart:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 27 februari 2010 - 14:19

:love4: wat een mooie kittes
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens