Spring naar inhoud

- - - - -

medisch probleem 2: kale plekjes

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
Guest_weslietje_*
Guest_weslietje_*

#31 Geplaatst 29 maart 2009 - 10:56

ben dus even te rade gegaan bij een andere dierenarts.
hij vermoed twee zaken
een het is stress of twee het is hormonaal
hij heeft het onder de microscoop gestoken, en er waren geen tekenen van schimmel, parasieten of andere ongedierten.
gezien de plekjes helemaal symetrisch liggen, dus aan beide kanten volledig aan dezelfde plekjes.
morgen gaat hij een biopsie doen, en we zullen dan waarschijnlijk wel uitsluitsel krijgen, over wat het nu zal zijn.

ik zal ondertussen ook vragen om haar bloed even te testen, terwijl ze slaapt, das dan al wat minder stress voor haar.

groetjes
weslie en de rest van het nest.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 29 maart 2009 - 12:29

volgens wat je zegt weslieke denk ik ook eerder dat het stress door krolsheid komt hoor.... ook na opzoekingen in mijn naslag werk zegen ze dat stress kale plekjes kan veroorzaken.

Guest_THE BEAUTY LOVERS_*
Guest_THE BEAUTY LOVERS_*

#33 Geplaatst 29 maart 2009 - 12:29

Goede middag
Als ik zoiets raars zou voorhebben zou ik niet lang aarzelen
maak direct een afspraak in de universitaire dierenkliniek in Merelbeke
in plaats van daar bij allerhande veeartsen nutteloze visites te betalen , het kost je maar evenveel en ze zijn daar ZEER GOED voorzien van de nodige middelen,
daarbij vergeet niet , het is daar dat de veeartsen gevormd worden;
TEL:09/264 70 00
bellen in de voormiddag
adres:Salisburylaan 133       B- Merelbeke   (Belgie  )

SUCCES    
gr     Marcelline

Guest_weslietje_*
Guest_weslietje_*

#34 Geplaatst 29 maart 2009 - 14:18

ja merelbeke, ik ken dat, ben er met ons Shanti naar toe gegaan met verschijnselen van overgeven, diarree en koorts, ze hebben haar daar een week lang gehouden, heeft me stukken van mensen gekost aan allerlei onderzoeken en eigenlijk zijn ze nooit tot een conclusie gekomen, ons Nala had  net hetzelfde enkele dagen later, toen de DA gebeld en na een spuitje was die er volledig door.
dus neem mij niet kwalijk als ik niet zo direct naar merelbeke hol.
volgens mij zal die biopsie ook al veel uitsluitsel geven.
ik laat mijn schatjes nooit in de steek, en zal er alles voor doen om ze er door te krijgen, maar ik hou niet zo van dat profiteren.
laten we eens dat en dat onderzoek doen, dat kost u zoveel en uiteindelijk weten ze niets, maar hebben ze wel dubbel, neen wat zeg ik vier dubbel zoveel gevraagd of een gewone goede DA die met een spuitje het probleem oplost.
ondertussen hebben wij de studie van een toekomstige DA betaald.
als het echt niet anders kan zal ik wel naar merelbeke gaan, maar echt als de gewone DA het niet weet.

toch in ieder geval bedankt voor het advies
groetjes
weslie en de rest van het nest

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 06 april 2009 - 01:11

Hallo,

Onze Sam heeft ook kale plekjes op net dezelfde plaats, de achterknietjes noem ik dat :) . De gezondheid van Sam, da's een lang verhaal, maar in het kort: Sam heeft voedselallergie wat zich uit in eosinofiel granuloom (soort goedaardige gezwellen) en in oorontstekingen. Sam heeft ook tandvleesontstekingen.

Sam is een tijdje behandeld met cortisonen voor deze problemen en hij krijgt hypoallergene brokken (Hills z/d). De plekjes op zijn "achternknietjes" zijn een tijd beter geweest, maar blijven er toch telkens. Zolang ze niet open gaan liggen vind ik het nog ok.

Bij Sam is het dus een uiting van voedselallergie.

Heeft Nala nog andere plekken op haar pootjes? Of op de binnenkant van haar dijen? En zijn de plekjes gewoon effen of bobbelig?

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#36 Geplaatst 06 april 2009 - 13:05

Ons Sloeberke zit ook met kale plekjes, maar ik geef hem nu voedingssupplementen en het is toch aan het beteren... En ik ben ook bezig met nieuwe voeding, dus dat zou ook kunnen helpen...
Heb je al supplementen geprobeerd?

Guest_weslietje_*
Guest_weslietje_*

#37 Geplaatst 06 april 2009 - 13:49

hoi, op dit moment ben ik nog in afwachting van de biopsie die werd gedaan.
de kale plekjes situeren ook op hiel en binnen kant wat verdunt maar nog niet kaal
volgens hem De DA is het ofwel hormonaal of stress.
ze staat al op speciale voeding tegen allergieen, maar is nog wat te snel op daar te zien of het dat is waar ze op reageert.
de plekjes zijn effen, zonder roodheid, schilfertjes, gewoon kaal, alsof we een scheermesje gebruikt hebben.
maar als ik uitslag weet, dan laat ik het jullie zeker weten.
groetjes
weslie en de rest van het nest.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 06 april 2009 - 19:02

Hai weslietje,

Ik duim dat de biopsieresultaten snel binnen zijn. Moet echt vervelend zijn dat ze niet goed weten hoe ze eraan komt.

Ik vond nog deze info over kale plekken bij katten. Een hormonale oorzaak geeft inderdaad ook kaalheid aan de binnenzijde van de pootjes:
Weetjes over katten voor alle informatie, Kale plekken bij de kat

Hopelijk is ze snel weer de oude :d

Guest_weslietje_*
Guest_weslietje_*

#39 Geplaatst 07 april 2009 - 10:44

hoi, arizona.
amaai mooie site, wel heel leerrijk.
op dit moment weet ik nog niets, het is nog steeds afwachten.
erg vervelend.
nou ja, we zien wel .
groetjes
weslie en de rest van het nest

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#40 Geplaatst 07 april 2009 - 10:50

heel veel sterkte bij het afwachten!
Hopelijk krijg je snel nieuws en is het iets dat gemakkelijk op te lossen is :)

Guest_weslietje_*
Guest_weslietje_*

#41 Geplaatst 17 april 2009 - 19:36

hoi, het heeft lang geduurd, maar sinds donderdag weet ik eindelijk wat aan de hand is met ons Nala
NIETS medisch
alles was oke, geen schimmel, geen parasieten, geen tekorten, geen allergie├źn, noem maar op.
ze doet het zelf
stress

zo dat weten we nu ook weer
groetjes
weslie

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#42 Geplaatst 17 april 2009 - 22:25

Gelukkig is het niks ernstig, het zal mss na verloop van tijd zelf wel terug weg gaan.
Knuffel en masseer haar maar eens extra het zal haar lekker ontspannen. :rub:

Guest_weslietje_*
Guest_weslietje_*

#43 Geplaatst 18 april 2009 - 09:29

ja, dat zei de dierenarts ook, ze kan er ineens mee stoppen of ze kan alles nog erger maken, maar op dit moment blijft alles zoals het was, ze worden niet groter de plekken, maar ook niet kleiner.
dus, vingers gekruist
en duimen omhoog
groetjes
weslie