Spring naar inhoud

- - - - -

Ik heb een idee,hopelijk willen jullie er over nadenken..

• Log in om te reageren
278 reacties op dit onderwerp
midi
midi
  • Geband lid
  • 3.507 berichten
  • 1 katten

#151 Geplaatst 01 maart 2010 - 12:47

leuk initiatief in ieder geval, zal het ook eens bespreken :)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#152 Geplaatst 01 maart 2010 - 12:58

:LOL: Amai we zitten al aan veel mensen sech :thumb: , voor mij is dat ook goed hoor 4 katjes. ;)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#153 Geplaatst 01 maart 2010 - 12:59

We zitten inmiddels aan de 34 leden dat is gewoon weg super.

Op de vraag of we ze alle vier gaan adopteren, daar ben ik niet voor, het topic is begonnen met een klein bedrag waar de leden aan mee gingen doen , en als we ze alle vier gaan adopteren is 10 euro toch voor sommige mensen weer een groot bedrag,en er sommige van een gezin er ook al twee van mee doen.

Mij voorstel is om twee poezels te adopteren, de twee die de meesten stemmen hebben, en dat zou dan op 5 euro per lid komen per jaar,oftewel 42 cent per maand.

Uiteraard mag een lid wat meer geven als hij dat wil, want dat komt uiteraard ook bij de stichting terecht, bij de andere poezeltjes die daar zitten dan..

En voor elk lid wat er nu nog bij komt is dat ook 5 euro , en ook dat komt daar terecht weer dan..

Ik ga vanmiddag alle leden een pb sturen met mij rekening nr en hou het hier op het forum bij wie betaalt heeft en ik hoop dat de betalingen dan snel binnen zijn zodat we snel onze ks adoptie poezen hebben..

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#154 Geplaatst 01 maart 2010 - 13:32

Vandaag is Griffel er geweest en heeft foto's gemaakt zo kunnen jullie alvast zien, hoe onze ks adoptie poezels leven, en waar jullie geld naar toe gaat..

Ik geef een link van de aids/leucose ruimte, maar de rest is ook super om naar te kijken..

http://www.kattensit...html#post404129

Dank je wel Griffel..
Geplaatste afbeelding

sarahtje
sarahtje
  • Geband lid
  • 954 berichten

#155 Geplaatst 01 maart 2010 - 19:29

mag ik er ook nog bij?? :oops:
ik vind dit een geweldig initiatief!

Vrouwen en katten doen alles wat hun hartje wenst, mannen en honden moeten daar maar aan wennen ;)

Je blijft voor altijd in mijn hart, slaap zacht lieve kleine Nala-meid van mij :hart:

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.763 berichten
  • 13 katten

#156 Geplaatst 01 maart 2010 - 19:40

Ik zou zeggen, kijk naar het bedrag. Als dat ongeveer gelijk blijft per persoon, dan kun je op basis daarvan zeggen of je meer katjes kunt adopteren.

nu ca 34 leden, ca 5 euro op jaarbasis. Twee katjes. Nog even wat leden erbij 'sparen' en dan kan er heel misschien nog een katje bij :)

Zo kan iedereen zich gewoon aan blijven melden en kun je eigenlijk elk moment instappen. Is dat een idee Janet?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#157 Geplaatst 01 maart 2010 - 19:45

Ja Ginnie, dat is wat ik dus ook bedoelde. Dan wordt het bedrag per persoon niet verhoogd. :)

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.763 berichten
  • 13 katten

#158 Geplaatst 01 maart 2010 - 19:52

English Rose zei:

Ja Ginnie, dat is wat ik dus ook bedoelde. Dan wordt het bedrag per persoon niet verhoogd. :)

Heb ik nou zo over je berichtje heengekeken??? oops :oops: Er is ook zoveel bijgekomen .....

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#159 Geplaatst 01 maart 2010 - 19:56

Ja het is de bedoeling dat als we straks onze twee kz poezeltjes hebben geadopteerd,dat ik een nieuw topic maak over hun twee en daar iedereen met alle mailtjes en nieuwtjes over hun en foto's enz en bezoek afspraken maken op de hoogte gaat houden, en daar tevens in zet dat we blij zijn met elk lid wat alson mee wil gaan doen..

Sarahtje ik ga je naam er bij zetten en stuur je een pb,bedankt..
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#160 Geplaatst 01 maart 2010 - 20:01

Dan zitten we al op vijvendertig..

Solotje

Lizke
Modelsaskia
Ginnie
Lenalena
Lut
mz forever
Brenda
Joloka
Rietje
Denizmethap
Brithany
Midas
marjananas
Nashota
Knuffelkater
Teddybeer
Sandra

EmilyenAmedee
Juliette
English rose
Dafne
mikkeke
Froetske
Sneeuwitje
Cato
Twinsisterjoyce
turbojang
Avalonradio
Chynthia
Ginger en noortje
Pietje
Clyde
Crazy-catlady
Sarahtje

Geplaatste afbeelding

lenalena170
lenalena170
  • 1.151 berichten
  • 4 katten

#161 Geplaatst 01 maart 2010 - 20:01

Ik heb de 5 euro overgemaakt, en 5 euro extra, misschien om bij een derde adoptiepoezel aan te vullen en anders gewoon als gift.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#162 Geplaatst 01 maart 2010 - 20:03

Super Lena , echt bedankt..
Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#163 Geplaatst 02 maart 2010 - 08:44

Eventjes nog wat info over Dierenthuis...

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding 16-09-2009
Wat doet het virus?
Stichting Fiv-Felv en Stichting Dierenthuis blijft altijd bloed testen. Elke keer dat een dier naar de dierenarts gaat voor een onderzoek of behandeling wordt hij of zij ook getest. En dat doen we met alle 1200 katten. We geven even een voorbeeld. Frits ging voor gebitsanering naar de kliniek. Frits is FIV-positief en woont dus in het dierencafe. De uitslag van het bloedonderzoek gaf dit keer FIV maar ook FeLV-positief aan. Frits moest verhuizen naar een andere afdeling.De aids- en leucosekatten worden ook ingeënt. Zij krijgen alleen niet de normale enting. Ze worden geënt met dode entstof van het merk PURE VAX. Dat is minder heftig en dat is voor hen van groot belang. Ze hebben immers veel minder weerstand. Overal waar katten wonen loopt men het risico op een besmetting. De meeste mensen weten niet eens of hun eigen kat misschien leucose- of aidspositief is. De gewone huiskatten worden niet standaard op deze ziektes getest. Een goede hygiëne is belangrijk. Bij Dierenthuis weten wij wat de katten mankeren en daarom hebben we voorzorgsmaatregelen genomen zodat men veilig in de opvang kan werken of er een bezoek kan brengen. Het virus is binnen enkele seconden dood, dat is het voordeel. Het is dus geen virus dat uren in de buitenlucht kan overleven. Wat doet het virus? Het vermindert de weerstand waardoor de dieren eerder vatbaar zijn voor infecties en tumoren. Hoe lang kunnen geïnfecteerde dieren leven? Dat is afhankelijk van de leeftijd waarop ze ziek worden. Hoe ouder een dier is als het besmet raakt, hoe meer weerstand het voor die tijd al heeft kunnen opbouwen. Is een dier nog erg jong dan heeft het nog maar heel weinig weerstand. Het is dus helaas ook: hoe jonger hoe vatbaarder. 20 to 30 % van alle katten draagt dit virus bij zich.

Foto: Brennie

Bewerkt door griffel1977, 02 maart 2010 - 08:46.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#164 Geplaatst 02 maart 2010 - 10:11

De eerste 30 euro is al binnen, jullie kunnen dat op de eerste pagina zien :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

crazy_catlady
crazy_catlady
  • 8.755 berichten
  • 1 katten

#165 Geplaatst 02 maart 2010 - 10:23

brithany zei:

De eerste 30 euro is al binnen, jullie kunnen dat op de eerste pagina zien :thumb: :thumb:

ik heb nog geen pb gekregen met het rekeningnummer waar ik op moet storten, kan je dat even sturen?
Geplaatste afbeelding
every meauw massages the heart :)