Spring naar inhoud

- - - - -

Vibeke - Pijn aan ruggenwerveltje

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
25 reacties op dit onderwerp
Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 maart 2009 - 16:56

Het was weer zover gisteren... De dametjes waren zoooooooo blij dat ik thuis was dat ze spontaan zot werden. Ze hollen hier nogal wat af door het huis, springen op elkaar, vallen elkaar al spelend aan,... Opeens begint Vibeke wat rare geluidjes te maken: een mix van gespin en gegrom. Uiteindelijk heeft ze geslapen en nog verder gespeeld... Uiteindelijk lag ze op Niels zijn schoot en wat te grommen...Ze begon ook te miauwen tegen Niels en nadien tegen mij om ons precies iets te vertellen...
Uiteindelijk tast Niels haar rugje af en miauwt ze bij een bepaalde ruggenwervel. In alle paniek Dieuwke en Vibeke bij elkaar gepakt en naar de dierenarts gespurt...

De dierenarts maakt er niet zo een groot drama van. Hij heeft ze een spuitje gegeven met pijnstiller en we moeten haar gewoon laten doen. Hij vermoedt dat ze tijdens het spelen een beetje te wild geweest is en ergens is tegengevallen... De spuit zou 24u werken en als ze nog last had, dan kunnen we een foto laten nemen.

We merkte onmiddellijk het verschil met het spuitje want ons madammetje zat in form! Gisterenavond beginnen ze dan toch wel weer te spelen en wild te zijn zeker! Mama boos natuurlijk, want Vib en Dieuw moesten stil zitten van mij :oops:

Deze morgen liep Vibeke opnieuw te "grommen", maar ze was ondertussen wel weer aan het spelen en over haar rugje aan het rollen. Zou de verdoving uitgewerkt raken?
En Dieuwke liep er zo stilletjes achter alsof ze er zorg voor wou dragen, maar niet goed wist hoe...

Ik heb al een beetje schrik voor straks als ik thuiskom...

Iemand ook al zoiets meegemaakt?
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 maart 2009 - 17:05

Samson had zondag ook iets aan zijn poot, ik merkte dat hij mankte, en hij kroop zo in een bolletje en bibberde, net of hij koorts had, ik mocht ook niet aan zijn pootje komen.  Ik dacht, oei maandag direct naar de DA (mijn DA is niet bereikbaar in het WE en ik ga niet graag naar een andere, tenzij het echt moet).  Maar maandagmorgen liep hij terug op 4 poten, wel nog wat aarzelend en gisteren leek alles terug normaal.  Waarschijnlijk heeft hij zich om één of andere reden pijn gedaan, gelukkig niets ernstig.  Ik veronderstel/hoop dat het met Vibeke ook zoiets is, waarschinlijk is  ze wat te wild  bezig geweest en dan ergens afgevallen.  Toch maar goed opvolgen hé.
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#3 Geplaatst 24 maart 2009 - 17:31

Goh nee, niet echt..alleen onlangs onze Chippie die niet meer op zijn linkerpootje liep..ook meteen naar DA gegaan en gelukkig maar want hij had een spoedoperatie nodig omdat zijn spier af was en anders was die onbruikbaar om terug te hechten.

Ze zal zich inderdaad gewoon serieus bezeerd hebben met het spelen maar zolang ze, na de verdoving, geen pijn meer heeft en alles doet wat ze voorheen deed, zit het wel goed denk ik. Wel nog pijn, dan terug naar DA hé zoals je zelf al zei.

Ik hoop dat ze geen pijn meer heeft maar je zal het wel snel merken hé..

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 24 maart 2009 - 17:40

ocharme Vibeke toch, ze kunnen soms toch zo wild spelen hé !
ik hoop dat de pijn snel verdwenen is :hug:
Geplaatste afbeelding

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#5 Geplaatst 24 maart 2009 - 18:25

Ik duim dat alles toch meevalt voor Vibeke!! :thumb: :thumb:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 24 maart 2009 - 18:29

Ze zijn ook zo speels en onstuimig. En ook vaak een beetje onhandig is me al opgevallen ( katten in 't algemeen hè, niet enkel de jouwe ;) ).waarschijnlijk gaat het vanzelf weer over.Veel beterschap alleszins.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 24 maart 2009 - 18:35

arme vibeke!
veel beterschap voor de ziek meis!

Geplaatste afbeelding

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#8 Geplaatst 24 maart 2009 - 18:45

hopelijk is het niet te erg
en is ze vlug genezen

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 24 maart 2009 - 18:51

Wel ja, maar ge weet dat dat in mijn geval altijd is dat de kat door heeft dat het werkte om aandacht te krijgen en het dus nu standaard doet om een knuffel te versieren. Dus qua referentiekader heb je daar niet veel aan he... ;)

jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#10 Geplaatst 24 maart 2009 - 20:44

Arme Vibeke... Soms doen ze hier zo zot dat ik denk dat het ongelooflijk zeer moet doen. Katten toch he...
Ik zal duimen dat het snel genezen is!
Groetjes! Janna, Nanno :catlick en Ræzir :catlick
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#11 Geplaatst 24 maart 2009 - 20:45

En, hoe is het nu? Heeft ze nog pijn denk je?

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#12 Geplaatst 24 maart 2009 - 20:55

arm dutske
verwen haar maar goed se :love3:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 24 maart 2009 - 23:08

Knuffel haar maar eens lekker :rub: :miauw:

Guest_garnet_*