Spring naar inhoud

- - - - -

Wat voor grit gebruiken jullie

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
JoBoris76
JoBoris76
  • 114 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 maart 2010 - 14:22

Hoi allemaal.

Sinds 17 februari ben ik overgestapt op Biokat Classic na eerst een keer Kitty Friend Extra gebruikt te hebben nadat ik jaren Catsan gebruikt heb maar het bevalt me absoluut niet. De klonten van de urine vallen zo uit elkaar tijdens het scheppen terwijl ik de klonten naar mijn gevoel lang genoeg laat liggen. Bijv. Boris heeft gisteravond toen we op bed lagen een grote plas gedaan en vanmorgen heb ik die eruit geschept, dus ongeveer 12 uur er tussen gelaten. Ik hoor vele goede verhalen over de Biokat en dat er mensen zijn die de bak maar 1x in de 2 weken verschonen maar hier doe ik dat dus echt niet omdat die klonten uit elkaar vallen. Ik wil heel graag klontvormend grit blijven gebruiken maar wat gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen??

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 02 maart 2010 - 14:23

We gebruikten eerst ook Biokat Classic, maar ook niet tevreden over. Nu gebruiken we Cat's Best.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 02 maart 2010 - 14:40

Ik gebruik sinds een aantal weken Versele-Laga Canadian Fine. En zowel de katjes als ik zijn er supertevreden van. Ik schep verschillende keren per dag de hoopjes eruit (plassen en direct daarna het hoopje eruit scheppen is dus kinderspel: het zit heel mooi verpakt) en normaal was ik wekelijks de kattenbak uit. Nu zit het grit er al meer dan 2 weken in en ik heb nog steeds geen geur, geen stof :dans: :cheer: :dans:
Pet Plus was ik ook heel tevreden van maar met 4 katten moest ik het weggooien na 2 weken, net zoals bij Extreme Classic. Ik heb maanden  Cat's Best Eko gebruikt maar ik vond dat er alsmaar meer stof af kwam en de katjes kwamen soms al niezend uit de kattenbak (terwijl het er amper 1 week in lag). Nu de Cat's Best ga ik wel verder gebruiken in de kattenbak buiten (ik sta hier toch nog met een voorraadje en het is me opgevallen dat het buiten niet begint te klonteren bij nat weer).

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 02 maart 2010 - 14:43

Wij hebben pet plus met babypoeder, zijn er erg tevreden van. Maakt mooie klompjes en schept dus makkelijk uit. 2 x per dag halen we de klompjes er uit. De kattenbakken staan allebei naast elkaar in hun kamer, we hebben totaal geen last van geurhinder..

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 02 maart 2010 - 15:23

ik gebruik nu ongeveer een jaartje golden grey master en ben daar uiterst tevreden over. klompt goed en valt niet uit elkaar
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#6 Geplaatst 02 maart 2010 - 18:06

Ik gebruik Sivo White en echt supertevreden van.Bak stinkt nooit en alles klontert mooi.Propere bak,contente kat. :d

Sjalot
Sjalot
  • 128 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 02 maart 2010 - 18:08

Ik gebruik 2 soorten. Biokat Premium (de rode zakken) en Cat Exclusive.
Beide soorten klonten erg goed. De Cat Exclusive is zwaarder en handiger als je langharige katten hebt, maar Cat Exclusive is een stuk duurder. Voor de Biokat Premium betaal ik hier 8,60 euro.
http://www.zooplus.n...exclusive/26220

Bewerkt door Sjalot, 02 maart 2010 - 18:09.

Groetjes van Charlotte

6 Maine Coons & 2 Heilige Birmanen

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 02 maart 2010 - 18:36

Ik gebruik Catsan en ben super tevree,onder zoekactie is er trouwens heel veel informatie te vinden over kattengrid hoor..
Geplaatste afbeelding

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#9 Geplaatst 02 maart 2010 - 19:26

Ik gebruik nog steeds biokat groen maar moet eerlijk zijn het bevalt mij steeds minder dus ik denk dat ik ook maar over ga stappen  op ander grit hoewel de 6 katten de biokat wel goed vinden ( denk ik )

sylviane
sylviane
  • 47 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 02 maart 2010 - 21:49

Ik gebruik ook de Pet Plus met babypoeder of Extreme Classic, maar vind dat het verschrikkelijk veel stof achterlaat en toch soms ook de klontertjes uit elkaar vallen. Ga toch eens iets anders proberen...

Geplaatste afbeelding

:hart: HAVE YOU HUGGED YOUR CAT TODAY :hart:

sylviane
sylviane
  • 47 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 02 maart 2010 - 21:54

Waar kan je deze Canadian Fine vinden, kijk net bij Zooplus, daar hebben ze hem niet? Waarschijnlijk bij Tom&Co ofzo?

Geplaatste afbeelding

:hart: HAVE YOU HUGGED YOUR CAT TODAY :hart:

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#12 Geplaatst 03 maart 2010 - 10:11

In onze kattenbakken zitten strokorrels die voornamelijk gebruikt worden als ondergrond voor konijntjes. Maar deze kan je perfect als kattegrit gebruiken, is milieuvriendelijk en niet duur. Het blijft ook niet aan de katten hun pootjes hangen en vangt al het vocht heel goed op. Na gebruik, kan je het gewoon in je tuin doen en mengen met de aarde daar, aangezien het biologisch afbreekbaar is.

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 04 maart 2010 - 17:31

ik gebruik classy cat en ben er heel tevreden over :)

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 7 katten

#14 Geplaatst 04 maart 2010 - 18:02

ik gebruik ook hier pet plus. ben er tot nu toe toch tevreden over : mooie geklonterde hoopjes :oops:
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#15 Geplaatst 04 maart 2010 - 18:15

Hier ook pet plus met babypoeder. Heel tevreden over :)