Spring naar inhoud

- - - - -

Wat voor grit gebruiken jullie

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 20 april 2010 - 16:16

Wij gebruiken hier Pet Plus. Maar heb in de Maxi Zoo nu een nieuwe variant gezien van die wat ze daar hadden. Leek op die van pet plus. Kom even niet op de naam.
En als deze Pet plus op is ga ik die eens proberen.

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Pixel
Pixel
  • 17.019 berichten

#32 Geplaatst 20 april 2010 - 17:14

Marina zei:

ik gebruik classy cat en ben er heel tevreden over :)

Idem :)

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#33 Geplaatst 20 april 2010 - 18:16

Pet Plus met babypowder. Heel tevreden.

Guest_grietje54_*
Guest_grietje54_*

#34 Geplaatst 20 april 2010 - 18:20

ik gebruik o,lacy plus van de vomar supermarkt.
bevalt prima plas wordt dikke plak je schep het er zo uit :d

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#35 Geplaatst 20 april 2010 - 18:45

veerlevs zei:

Maken je katten daar geen probleem van of hebben ze nooit ander "grit" gehad?  Ben wel voor die milieuvriendelijke dingen te vinden.  Wat kost een zak en hoe lang doe je ermee?

De katten maken er absoluut geen probleem van. Aangezien ik voornamelijk herplaatsers heb, ga ik er van uit dat ze wel al ander grit gekend hebben. Juist Amparo is hier mee opgegroeid en kent niet anders.

Het is zeer goedkoop eigenlijk! Nuja, denk ik, aangezien ik de prijzen niet ken van gewoon kattegrit. Ik betaal voor 20l 6,95€ in Zoomart en in de winter deed ik voor 3 katten een week per zak, in de zomer is dat een maand met een zak. Doordat ik dat grit buiten meng in mijn tuin, gaan de katten automatisch ook buiten hun behoefte doen, wat dus veel scheelt in kattegrit. Ik gebruik het grit ook voor mijn konijntjes dus dat telt ook wel.

Nu heb ik wel 5 katten dus het is nog niet duidelijk hoelang ik er mee zal doen. Ik denk ook na om over te schakelen op grotere zakken per keer te kopen, aangezien dit goedkoper is (normaal gezien toch). Onze 2 nieuwe katten gaan ook nog niet buiten, dus voorlopig is er nog redelijk wat verbruik.

Voordeel van dit grit is ook dat de korrels uit mekaar vallen als er op geplast is, dan is het als het ware een soort van fijn versnipperd hout zonder het aswolk effect. Het verstopt ook zeer goed de geur van de ontlasting en geeft zelf geen geur af.

Ik raad het iedereen aan! De vuilzak zal ook minder zwaar zijn én je vermindert je ecologische voetafdruk. ;)

Bewerkt door Vennen, 20 april 2010 - 18:47.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#36 Geplaatst 21 april 2010 - 10:31

ik heb cat litter baby powder van tom en co, en vindt die wel goed, en soms haa ik ook zoiets bij pelckmans, weet de naam niet van buiten, maar die is ook heel goed vind ik :) :geluk:

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 21 april 2010 - 14:23

Nu heb ik nog Cat's Best, maar na lang wikken en wegen heb ik toch maar 4 zakken Canadian Fine besteld. Ben benieuwd wat de katten er van gaan vinden.
Hopelijk gaan ze minder bij de buurman gaan poepen. :LOL: :oops:
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#38 Geplaatst 07 juli 2010 - 18:46

Nog altijd de Catsan, beetje prijzig maar niks geurhinder en de urine wordt als het ware opgezogen. :thumb:

Geplaatste afbeelding

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 07 juli 2010 - 22:36

Ik had horen zeggen dat je dezelfde grit-soort moet kopen dan dat kittens gewoon zijn, dus hier was het grit van de Lidl.  Ik had elke keer migraine als ik de bak schoonmaakte en moet zelfs een stofmasker en stofbril opzetten tijdens dat karwij (neen, ik overdrijf niet --> allergie speelde me parten :( )
Ben toch na een paar zakken overgeschakeld op Cat's Best oko Plus en hoewel je dat door de WC mag kappen, geraakt de WC toch regelmatig verstropt...
Dus nu nog steeds de zelfde grit, maar weg met het huisvuil, aangezien ik geen tuin of zo heb :)
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 08 juli 2010 - 13:29

Hier gebruik ik Tigerino crystals (siliconen bolletjes). Stoft niet en is biologisch afbreekbaar.
De poepjes die ik uitschep spoel ik zo door de WC! Dus je hebt alleen afval als je de bak
volledig leeggooit en afwast :)

De urine wordt volledig door de korrels opgenomen, geen plasjes die onder in de bak blijven liggen dus.
Alleen twee keer per dag omscheppen en de bak kan twee weken mee!

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 09 juli 2010 - 12:27

Joske zei:

Nu heb ik nog Cat's Best, maar na lang wikken en wegen heb ik toch maar 4 zakken Canadian Fine besteld. Ben benieuwd wat de katten er van gaan vinden.
Hopelijk gaan ze minder bij de buurman gaan poepen. :LOL: :oops:

Ondertussen terug bij Cat's Best. :)
Veel beter voor de rug, en pakken beter voor het milieu.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 09 juli 2010 - 12:35

giroldi zei:

Hier gebruik ik Tigerino crystals (siliconen bolletjes). Stoft niet en is biologisch afbreekbaar.
De poepjes die ik uitschep spoel ik zo door de WC! Dus je hebt alleen afval als je de bak
volledig leeggooit en afwast :)

De urine wordt volledig door de korrels opgenomen, geen plasjes die onder in de bak blijven liggen dus.
Alleen twee keer per dag omscheppen en de bak kan twee weken mee!

Deze heb ik ook en exact de zelfde ervaring. Top dus!

Ik heb trouwens de lavendel geur variant. Ruik je niet heel veel van, hoor.

Ik heb trouwens ook een open bak en mijn moeder die op bezoek kwam, rook deze niet eens toen ze er langs liep, terwijl het grit er toen al 1 week in zat.
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#43 Geplaatst 09 juli 2010 - 12:59

Ik probeer toch wat milieuvriendelijk te zijn op gebied van grit, liefst door het toilet kunnen spoelen en op de composthoop gooien. En het bespaart mij en mijn vriend een hoop sleurwerk (hebben 2 maand gewone grit gebruikt, die vuilzakken scheurde bijna door!!! :o En stinken dat die zakken deden!! :misselijk: ... Nu spoel ik gewoon door :d

Wij hebben na die 2 maand altijd Love Cat (of zoiets) van de Colruyt gehad. Is ecologische kattenbakvulling. Ben er altijd tevreden over geweest tot ik hoorde dat er ook eco-grit bestaat dat klontvormend is :jump:   (heb ik ook hier opt forum weer geleerd) dus sinds een paar weken gebruiken wij Cat's best. Het voordeel is dat ik er langer mee doe door het klontvormende (ervoor schepte ik soms de hele bak leeg als ze eens goed hadden "gegraven" Het nadeel aan dit grit t.o.v. die van de Colruyt is dat het grit meer aan de pootjes blijft hangen en we dus overal in huis grit vinden :s , die van Colruyt was enorm grof, echt zo houtpallets bijna dus die geraakte nooit ver weg van de bak :)

Dus, jah, voor- en nadelen... Ik hou het voorlopig bij Cat's Best aangezien die via Zooplus aan de voordeur wordt geleverd :d

Bewerkt door Sarina_, 09 juli 2010 - 13:01.

Guest_sonja19_*
Guest_sonja19_*

#44 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:03

Ik gebruik Catsan, super absorberend, stinkt niet en de korrels zijn redelijk groot, zodat ze niet in hun pootjes blijven plakken, zoals sommige kleinere korrels. :)

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#45 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:07

sonja19 zei:

Ik gebruik Catsan, super absorberend, stinkt niet en de korrels zijn redelijk groot, zodat ze niet in hun pootjes blijven plakken, zoals sommige kleinere korrels. :)

Weegt jouw vuilzak dan geen ton?? :o En die zak moet toch stinken? Met al de dr*lletjes daar ook nog in??? Niet??? Bij ons was de geur niet te harden bij het gewone grit :(