Spring naar inhoud

- - - - -

Wat voor grit gebruiken jullie

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
Guest_sonja19_*
Guest_sonja19_*

#46 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:10

Sarina_ zei:

Weegt jouw vuilzak dan geen ton?? :o En die zak moet toch stinken? Met al de dr*lletjes daar ook nog in??? Niet??? Bij ons was de geur niet te harden bij het gewone grit :(

Ik snap jouw vraag niet hoor :s  Waarom zou mijn vuilzak een ton wegen ??? Met al die drolletjes daar nog in ????  Hoe kom je erbij dat ik de drolletjes er niet dagelijks een paar keer zou uitscheppen ?
Verduidelijk je vraag misschien es :d

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:10

Pet plus babypoeder. Heb geprobeerd over te stappen naar dat ding dat je mag doorspoelen in het toilet, maar Anaïs vertikt het dan in haar bak te gaan. Pet plus heeft ze van kitten af gebruikt, dus blijf ik het maar gebruiken. Ze kent het.
Ik ververs het wel regelmatig. Anders begint het een beetje te ruiken, maar is dat niet bij elk grit? :oops:
Verder ben ik er heel tevreden over, makkelijk de drolletjes en pipi uit te scheppen, uitloop valt best nog mee, maar ik kan me inbeelden met meerdere katten dat het wel erger is.
Enige nadeel is misschien dat het in de bruine bak moet van afval. Weegt soms wel wat. Maar dan laat ik Steven de vuilbak buiten zetten :ha (de afvalrekening (per kg) valt echt wel heeel goed mee, ik dacht dat het veel meer ging zijn, maar dat is niet zo!)

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#48 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:18

sonja19 zei:

Ik snap jouw vraag niet hoor :s  Waarom zou mijn vuilzak een ton wegen ??? Met al die drolletjes daar nog in ????  Hoe kom je erbij dat ik de drolletjes er niet dagelijks een paar keer zou uitscheppen ?
Verduidelijk je vraag misschien es :d

Aahja ok :)

waarom zou je zak een ton wegen: dat grit is "steen", dat weegt enorm veel, als je al die klontertjes (steentjes met vocht) in de vuilzak moet gooien, dat is heel wat lijkt mij (was bij ons toch zo)....
En de drolletjes gooi jij toch ook in de vuilzak, of niet? Dan stinkt die zak toch uiteindelijk??? (was ook bij ons zo...)
Eco-grit was voor ons een enorme openbaring.... *doorspoelen en weg ermee*... Dus ik vraag mij af hoe het zit bij iemand anders die wel nog gewoon grit gebruikt...

Guest_sonja19_*
Guest_sonja19_*

#49 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:41

Sarina_ zei:

Aahja ok :)

waarom zou je zak een ton wegen: dat grit is "steen", dat weegt enorm veel, als je al die klontertjes (steentjes met vocht) in de vuilzak moet gooien, dat is heel wat lijkt mij (was bij ons toch zo)....
En de drolletjes gooi jij toch ook in de vuilzak, of niet? Dan stinkt die zak toch uiteindelijk??? (was ook bij ons zo...)
Eco-grit was voor ons een enorme openbaring.... *doorspoelen en weg ermee*... Dus ik vraag mij af hoe het zit bij iemand anders die wel nog gewoon grit gebruikt...

Ik gooi die grit idd wekelijks in de vuilcontainer in een plastiek zak.  Stinkt niet, omdat de drolletjes eruit zijn en de urine geabsorbeerd is door het grit.  Wegen doet het natuurlijk wel, maar het mag bij ons niet in de groencontainer.  

De drolletjes die ik dagelijks uitschep, doe ik in (goekope) aluminiumfolie, zo ruik je het helemaal niet in de vuilbak.
Wat bedoel je met ecogrit dat je die kan doorspoelen ?  Kan je die gewoon in de WC doorspoelen ?

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:48

Uiteindelijk kost dat eco-grit je toch ook relatief veel, want doorspoelen van een wc is ook niet gratis... En alleszins is bij ons het vuilnis goedkoper dan als het water :) Dit jaar hebben we maar 4 euro betaald voor ons vuilnis! :thumb: (met grit ;) )

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#51 Geplaatst 09 juli 2010 - 18:14

sonja19 zei:

Wat bedoel je met ecogrit dat je die kan doorspoelen ? Kan je die gewoon in de WC doorspoelen ?

jaja, drolletjes (met aanklevend grit :) ) en eventueel af en toe ook een plasje gaan de wc in.
De (meeste) klontertjes van de plasjes scheppen wij in een apart vuilbakje dat we dan, als dat bijna vol zit, leeggieten op mesthoop of in de compostton (is te veel om altijd in de compostton te gooien...)

Zalig spul!!!!!

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#52 Geplaatst 09 juli 2010 - 18:17

Frances zei:

Uiteindelijk kost dat eco-grit je toch ook relatief veel, want doorspoelen van een wc is ook niet gratis... En alleszins is bij ons het vuilnis goedkoper dan als het water :) Dit jaar hebben we maar 4 euro betaald voor ons vuilnis! :thumb: (met grit ;) )

Mjah, als je beetje eco-minded bent is de rekening snel gemaakt :)
op de kleine knop van het toilet drukken, niet de grote, dat doet ook al. Als we twee kinderen zouden hebben zou het toilet ook meerdere malen doorgespoeld worden...
Ik denk dan wat er met dat grit gebeurd als dat in je vuilnis zit :s ... bij ons "vergaat" het uiteindelijk gewoon...
maar das ieder zijn keuze natuurlijk...
denk dat de prijs voor vuilnis of voor water uiteindelijk op hetzelfde uit zal komen...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#53 Geplaatst 09 juli 2010 - 18:43

Frances zei:

Uiteindelijk kost dat eco-grit je toch ook relatief veel, want doorspoelen van een wc is ook niet gratis...

Als je de drolletjes verwijderd uit de kattenbak elke keer als je zelf naar de WC moet, moet je niet meer doorspoelen dan anders hé ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#54 Geplaatst 13 juli 2010 - 23:29

PeggyJ zei:

Als je de drolletjes verwijderd uit de kattenbak elke keer als je zelf naar de WC moet, moet je niet meer doorspoelen dan anders hé ;)

En meestel gebeurd dat hier ook, na een kleine boodschap van mij check ik eerst even of er een grote boodschap is van één van de poezels :)

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#55 Geplaatst 13 juli 2010 - 23:52

Hier wordt alles in de grijze zak gekieperd ( drolletjes worden uitgeschept maar belanden er toch ook in)  maar die komen ze om de twee weken ophalen.

Jullie moesten me eens zien sleuren en dan is de Catsan die ik gebruik nog lichter dan andere soorten grit.
Door de wc gooien durf ik niet want er blijft toch altijd wat klei aanhangen en op de duur zijn dat ook héél wat kilos.
Ben altijd bang dat ze hier ooit per kg gaan tellen, dan ben ik failliet.

Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#56 Geplaatst 14 juli 2010 - 00:10

Heb nu nog woody cat (was ze gewoon van de cattery) en dat mag in de GFT-bak. Maar wij delen onze bak met de onderburen en die maakten er een probleem van. Kattenbakvulling en uitwerpselen van vleeseters mag niet in de GFT-bak staat op de sticker die erop kleeft, dus ze hadden dan liever dat we het er niet meer indoen want de vuilkar zou het maar eens moeten laten staan :louche: Had dan een zak Extreme Classic besteld bij zooplus, maar moet het nog testen.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#57 Geplaatst 14 juli 2010 - 15:11

Sarina_ zei:

En meestel gebeurd dat hier ook, na een kleine boodschap van mij check ik eerst even of er een grote boodschap is van één van de poezels :)

Ja, maar wij hebben wel 10 katten !!!
En onze kattenbakken staan niet in de badkamer, ik zou nogal over en weer moeten lopen met m'n schepje...

Wij gebruiken Felino. Uiterst tevreden !!
Wij hebben een container. Twee keer per dag wordt geschept en in zakjes in de container die buiten staat. Als we de bakken helemaal legen, gaat dit naar het containerpark bij het steengruis (gratis).
Als wij hier zoveel drollen moesten doorspoelen in ons toilet vrees ik toch voor verstopping hoor...
Bovendien vind ik dat niet erg hygiënisch, je morst al snel wat grint rond het toilet en op de bril en dan kan ik meteen de badkamer beginnen kuisen. En met twee dekkaters hun hoopjes door het huis, in het toilet kappen en het hele huis stinkt naar sproeisel (ik mag er niet aan denken)
Ik houd het op m'n vertrouwde Felino, geen geurhinder en betaalbaar.
Bij max en minous in Deinze zo'n 11 euro voor 15 kg.
(hetzelfde produkt als Flamingo met babypoeder maar stuift iets minder)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#58 Geplaatst 14 juli 2010 - 15:15

sylviane zei:

Waar kan je deze Canadian Fine vinden, kijk net bij Zooplus, daar hebben ze hem niet? Waarschijnlijk bij Tom&Co ofzo?

Wij hebben dit ook nog gebruikt en waren tevreden. Wij haalden het van bij 4adogz te Ruiselede.
Maar nu gebruiken we Felino, dit vind ik nog iets langer mee gaan en is ook wel iets goedkoper.

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#59 Geplaatst 15 juli 2010 - 19:37

Heeft er iemand ervaring met MULTIFIT Houtkorrel? Ze verkopen deze bij Maxi Zoo

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#60 Geplaatst 15 juli 2010 - 19:45

feroesti zei:

Bovendien vind ik dat niet erg hygiënisch, je morst al snel wat grint rond het toilet en op de bril en dan kan ik meteen de badkamer beginnen kuisen. En met twee dekkaters hun hoopjes door het huis, in het toilet kappen en het hele huis stinkt naar sproeisel

Ik mors nooit eigenlijk... Ik schep alles in een kommetje (speciaal voorzien naast de kattenbak) en kap dat in het toilet, nooit geknoei...

Elfje zei:

Kattenbakvulling en uitwerpselen van vleeseters mag niet in de GFT-bak staat op de sticker die erop kleeft,

Dat klopt! de drolletjes gaan hier ook enkel door het toilet en niet in de compostbak, enkel de plasjes en resten grit (dat wel mag gecomposteerd worden).

kiki zei:

Door de wc gooien durf ik niet want er blijft toch altijd wat klei aanhangen en op de duur zijn dat ook héél wat kilos.
Ben altijd bang dat ze hier ooit per kg gaan tellen, dan ben ik failliet.

Als het geen grit is dat door het toilet mag kan je dat ook best niet doen lijkt mij... Ik doe dat ook enkel omdat het grit van ons wel door het toilet mag.