Spring naar inhoud

- - - - -

Terras afzetten.

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 maart 2010 - 18:25

Nu we verhuizen en we een leuk terrasje aan de achterzijde hebben zijn we natuurlijk al aan het nadenken over hoe we dit het beste zouden kunnen afzetten zodat Boris en Santos een streepje zon en buitenlucht kunnen opsnuiven.

We hadden gedacht aan een soort van bamboe, maar dit zou dan niet hoger komen dan de reling. Zouden de poezies er kunnen overklimmen/springen? Of heeft er iemand een beter idee? :)

Hier een fotootje van het terras:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.590 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 02 maart 2010 - 18:37

Volgens mij gaat die bamboe wel ruim voldoende zijn, overspringen zullen ze niet doen, het zijn 2 Ragdolls en nog eens 2 katers :ha ;)
Zou het wel wat hoger proberen maken dan de reling.

Bewerkt door Spanishke, 02 maart 2010 - 18:38.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.026 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 02 maart 2010 - 18:44

Hier hebben ze het wel gekunnen in het verleden, over de ballustrade lopen en naar beneden springen. Maar bij jullie is het een "ronde" buis als ballustrade, bij mij was ze plat.

Dus ik heb nu de bamboo hoger gehangen. Hij is versleten en ga nieuwe zetten maar deze keer van 1.5m hoog.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 02 maart 2010 - 19:07

Mijn terras is vergelijkbaar met dat van jou. En als ik in de zomer buiten zat, kwam Amon soms ook mee. In het begin moest hij aan een tuigje, ik dacht dat ie zou weglopen. Maar dat doet ie niet :) het is ook veel te hoog voor hem om naar beneden te springen, dat heeft ie door. Dus nu mag hij gewoon af en toe op het terras, onder toezicht uiteraard ;) , een frisse neus halen. Als ik het terras zou beveiligen, dan zou ik me in een gevangenis voelen :) en voor die paar keer dat Amon buitengaat... Maar als je wil dat ze veel buiten kunnen, ook zonder je toezicht, dan lijkt die bamboe me een prima idee. Succes!!! Wanneer verhuis je trouwens?

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 02 maart 2010 - 19:10

Ik zou het eerlijk gezegd niet echt vertrouwen. Als ik zie hoe Zita en Nelleke (ok zijn meisjes, maar Gabriƫl is echt de kampioen: die zit zelfs op ons dak :louche: ) overal op en af klauteren :x . Ik zou voorstellen om het met draad te doen (sorry dat je je dan gevangen voelt :cry:

Geplaatste afbeelding

poezenmoeder
poezenmoeder
  • 782 berichten
  • 12 katten

#6 Geplaatst 02 maart 2010 - 19:48

Mijn tante heeft haar terras profecioneel op maat laten afmaken....maar ik vrees dat dit serieus wat geld gekost heeft.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 02 maart 2010 - 19:49

@ Katrien: ja, springers zijn het niet echt :ha

@ Manon: we huren dat appartement vanaf 1 juli, maar omdat we van Gent naar Aalst gaan is er toch nog een hoop werk mee gemoeid.. Ik denk dat we op een drietal weekjes geinstalleerd zijn :)

@ Martine: klauteren ze dan niet omhoog in de bamboe?

Of wat vinden jullie van zo'n net van Zooplus? Maar dan wel niet tot boven ons hoofd, want dat zou inderdaad wat gevangenisgevoel geven :ha
Zoiets:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.219 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 02 maart 2010 - 21:45

Ik zou even afwachten met afspannen.

Ze eerst een paar weken binnen houden zodat ze al goed hun territorium hebben binnen, en ze dan onder toezicht buitenlaten en zien hoe ze het doen.

Mijn terras komt deels uit op een plat dak.
Het heeft wel glazen panelen. Onderaan was een opening, daar heb ik pantenbakjes voorgezet. Tussen balustrade en paneel is ook een opening, daar heb ik bakken aan gehangen.
Als hij wil, kan hij er over, maar hij doet het niet.

In het begin heb ik Adam enkel aan een tuigje buiten gelaten. Nadien los, terwijl ik erbij was. En nu durf ik hem op een zomeravond daar gewoon laten zitten terwijl ik binnen ben.

't Is wel een bangerikske, dus ik denk dat hij redeneert: "terras = thuis = veilig; niet terras = buiten = engggggg"

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 03 maart 2010 - 13:57

Elk afzonderlijk op het terras zou ik nog vertrouwen, maar samen met hun tweetjes kunnen ze soms nogal wild zijn en rollebollen, en op dat terras zie ik dat niet echt zitten :ha .Handig zijn ze hier trouwens ook niet echt ;) .
Geen andere ideetjes?

Geplaatste afbeelding

Ik hou van mijn kat
Ik hou van mijn kat
  • 115 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 03 maart 2010 - 14:08

Ons terras is ook afgezet met bomboe.Pino is ook kunnen ontsnappen zo.Maar al bij al heeft dat toch altijd zijn werk gedaan ,buite die ene keer dat hij eraf gesprongen is.Heeft de bamboe zijn werk wel gedaan.Ik zal eens proberen om er een foto van op te zetten van ons terras.
xx

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 03 maart 2010 - 14:09

Ons balkon is afgezet met bekaertdraad. OK, 5 katten is nu ook wel een verschil met 2 en maine coons en een oosters korthaar zijn denk ik ook wel actiever dan ragdolls. Maar ik zou het gewoon niet vertrouwen als alles niet van boven tot onder zou afgeschermd zijn en ook nog eens overdekt (we hadden gelukkig al wel een afdakje boven ons balkon). Voor ons balkon staat er een grote boom, en zonder afspanning zouden ze via die boom wel weg kunnen. Maar aangezien ik dat absoluut niet zie zitten, is die afspanning er dus gekomen. Voordeel is wel dat die bekaertdraad groen is van kleur, en in de zomer (het enige moment waarop wij echt gebruik maken van t balkon) gaat het groen van die draad mooi op in het groen van de boom, dus dan merk je er eigenlijk maar relatief weinig van. Zo heb je dus ook niet het gevoel "gevangen" te zitten. Maar sowieso zou het bij mij primeren dat mijn poezels veilig zijn.

Bewerkt door Karolientje, 03 maart 2010 - 14:10.

Geplaatste afbeelding

Ik hou van mijn kat
Ik hou van mijn kat
  • 115 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 03 maart 2010 - 14:21

[img][URL=http://img19.imageshack.us/i/p1020926u.jpg/][IMG]http://img19.imageshack.us/img19/6569/p1020926u.jpg[/IMG][/URL][/img]

Ik hou van mijn kat
Ik hou van mijn kat
  • 115 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 03 maart 2010 - 14:32

Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.471 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 03 maart 2010 - 15:00

:duim: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 03 maart 2010 - 15:32

Ik hou van mijn kat zei:

Ons terras is ook afgezet met bomboe.Pino is ook kunnen ontsnappen zo.Maar al bij al heeft dat toch altijd zijn werk gedaan ,buite die ene keer dat hij eraf gesprongen is.Heeft de bamboe zijn werk wel gedaan.Ik zal eens proberen om er een foto van op te zetten van ons terras.
xx

Brrr, dan is hij er gewoon over gesprongen? Op welk verdiep wonen jullie? Ik vind het wel leuk gedaan, exact wat we in gedachten hadden.. maar als ze kunnen ontsnappen zou ik toch liever een andere mogelijkheid zoeken..

Bedankt voor de fotootjes :)

Bewerkt door Bibie, 03 maart 2010 - 15:32.

Geplaatste afbeelding