Spring naar inhoud

- - - - -

Terras afzetten.

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 03 maart 2010 - 15:33

Karolientje zei:

Ons balkon is afgezet met bekaertdraad. OK, 5 katten is nu ook wel een verschil met 2 en maine coons en een oosters korthaar zijn denk ik ook wel actiever dan ragdolls. Maar ik zou het gewoon niet vertrouwen als alles niet van boven tot onder zou afgeschermd zijn en ook nog eens overdekt (we hadden gelukkig al wel een afdakje boven ons balkon). Voor ons balkon staat er een grote boom, en zonder afspanning zouden ze via die boom wel weg kunnen. Maar aangezien ik dat absoluut niet zie zitten, is die afspanning er dus gekomen. Voordeel is wel dat die bekaertdraad groen is van kleur, en in de zomer (het enige moment waarop wij echt gebruik maken van t balkon) gaat het groen van die draad mooi op in het groen van de boom, dus dan merk je er eigenlijk maar relatief weinig van. Zo heb je dus ook niet het gevoel "gevangen" te zitten. Maar sowieso zou het bij mij primeren dat mijn poezels veilig zijn.

Heb je een fotootje van jullie balkon Karolientje? Dat zou handig zijn! Vraag me af hoe we die draad dan het beste bevestigen...

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 03 maart 2010 - 15:40

De foto's staan in dit topic p10, bericht #140 ;)
Misschien staan er in dat topic ook nog wat andere ideetjes waarmee je aan de slag kunt, trouwens!
Geplaatste afbeelding

Ik hou van mijn kat
Ik hou van mijn kat
  • 115 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 03 maart 2010 - 15:43

Bibie zei:

Brrr, dan is hij er gewoon over gesprongen? Op welk verdiep wonen jullie? Ik vind het wel leuk gedaan, exact wat we in gedachten hadden.. maar als ze kunnen ontsnappen zou ik toch liever een andere mogelijkheid zoeken..

Bedankt voor de fotootjes :)

Wij wonen boven een zaak.Dus is eigelijk maar 1 verdiep hoog.
Uiteindelijk zo hoog is dit niet voor een kat.Hij ging wel eens meer naar beneden hoor,maar dan weende hij beneden aan de deur om open te doen.Maar als je jou poezen niet toelaat om het niet te doen,zullen ze dit ook niet doen denk ik.En een poes dat nooi buiten komt ,of de eerste keer is dat ze op een apartement leven.Zullen ze niet zo rap naar beneden springen denk ik.En met die bomoe heb je nieth et gevoel dat je opgesloten zit,omdat je alles nog kan zien enzo..En het is best gezellig in de zomer vind ik.xx

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#19 Geplaatst 03 maart 2010 - 15:59

Ze zijn nog nooit langs de bamboo omhoog geklauterd.

Bijgevoegde thumbnails

• DSCN0108.JPG
  • DSCN0111.JPG
  • DSCN0115.JPG
  • DSCN0112.JPG

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 26 mei 2010 - 12:12

Even een upje voor dit topic. We zijn nog steeds aan het twijfelen. Ofwel nemen we stevige Bekaertdraad en maken we die ongeveer 1,50m hoog en wordt die bevestigd aan de spijlen van het terras, ofwel een kattennet, maar daar zie ik niet goed hoe we het moeten bevestigen aangezien we geen "dakje" boven het balkon hebben. Help! Ik weet niet goed hoe hieraan te beginnen. Het is ook nog altijd een huurappartement, dus echt in de muren boren en dingen onherroepelijk vastzetten zie ik dan ook niet echt zitten. Ik vraag me ook af wat er het beste uitziet, de beckaertdraad, die toch wel wat zwaarder is, of een kattennet tot helemaal boven?

Deze foto baart me ook wel wat zorgen, gaan ze dan echt in het net liggen? Brrr!
Geplaatste afbeelding (Zooplus)

Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#21 Geplaatst 26 mei 2010 - 12:20

ik heb dat net besteld van zooplus :) en wij gaan ons balkon ook afzetten, maar mijn vriend ziet het ook niet zitten om het helemaal tot boven af te maken, dus bij ons gaat het ook alleen maar de balustrade zijn.
ik ga hem eerst proberen buiten te laten aan een tuigje, en zien wat hij doet :)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 26 mei 2010 - 12:59

Ik had op mijn terras ook riet rond gespannen met van die spandertjes. Het riet was ongeveer 1,50cm hoog denk ik. Ze hebben nooit een poging ondernomen om erover te springen, maar ik liet ze wel enkel op het terras onder toezicht.

Hier twee foto's, maar het is niet duidelijk hoe hoog het is (de datum op de tweede foto klopt uiteraard niet, want Melvin is pas eind sept. 2008 geboren. Het moet 2009 zijn):

user85_pic655_1234516376.jpg

Bijgevoegde thumbnails

• user85_pic2909_1239355680.jpg

Bewerkt door Mieke'tje, 26 mei 2010 - 13:01.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 26 mei 2010 - 13:04

Dat vind ik ook heel mooi! Maar ergens is het dan wel jammer dat ze er niet door kunnen kijken.. Het terras heeft uitzicht op enkele tuintjes, dus het zou wel leuk zijn als ze daar wat van kunnen genieten. Pfft, moeilijk hoor! Ik ben al de hele tijd op het internet aan het zoeken naar balkonoplossingen O:)

Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#24 Geplaatst 26 mei 2010 - 13:06

Bibie zei:

Dat vind ik ook heel mooi! Maar ergens is het dan wel jammer dat ze er niet door kunnen kijken.. Het terras heeft uitzicht op enkele tuintjes, dus het zou wel leuk zijn als ze daar wat van kunnen genieten. Pfft, moeilijk hoor! Ik ben al de hele tijd op het internet aan het zoeken naar balkonoplossingen O:)

ik heb ook zo een aantal dagen zitten surfen op zoek naar de perfecte en mooie aflsuiting, maar uiteindelijk ben ik toch terecht gekomen bij hetgene ik als allereerste had gezien. Het doorschijnend net van zooplus :)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 26 mei 2010 - 13:12

Sarah en Erik zei:

ik heb ook zo een aantal dagen zitten surfen op zoek naar de perfecte en mooie aflsuiting, maar uiteindelijk ben ik toch terecht gekomen bij hetgene ik als allereerste had gezien. Het doorschijnend net van zooplus :)

Hoe gaat je vriend dat ophangen? Hij wilt het maar halverwege? Ik begrijp hem wel :) . Ik gruwel ook een beetje van het gevangenisgevoel. En ik ben er zeker van dat ze er niet zouden overspringen. Momenteel mogen ze, als het goed weer is, ook op ons huidig balkonnetje. Dat balkonnetje is niet afgezet en daar zijn ze toch heel braaf. Maar voor iets meer zekerheid wil ik het nu wel afzetten :) .

Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#26 Geplaatst 26 mei 2010 - 13:19

Bibie zei:

Hoe gaat je vriend dat ophangen? Hij wilt het maar halverwege? Ik begrijp hem wel :) . Ik gruwel ook een beetje van het gevangenisgevoel. En ik ben er zeker van dat ze er niet zouden overspringen. Momenteel mogen ze, als het goed weer is, ook op ons huidig balkonnetje. Dat balkonnetje is niet afgezet en daar zijn ze toch heel braaf. Maar voor iets meer zekerheid wil ik het nu wel afzetten :) .

nja hij is nu zo fier op ons nieuw aangelegd terras, en dan het ineens volledig afsluiten ziet hij dus niet zitten :LOL:
wij huren niet, dus met boren hebben wij niet direct een probleem :) dus ik denk dat hij het gewoon aan de vloer en de muren aan de zijkant gaat vastmaken met haken :) Ikzelf ben niet zo technisch aangelegd, maar ik vermoed dat het zoiets gaat zijn :ha

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 26 mei 2010 - 13:21

Sarah en Erik zei:

nja hij is nu zo fier op ons nieuw aangelegd terras, en dan het ineens volledig afsluiten ziet hij dus niet zitten :LOL:
wij huren niet, dus met boren hebben wij niet direct een probleem :) dus ik denk dat hij het gewoon aan de vloer en de muren aan de zijkant gaat vastmaken met haken :) Ikzelf ben niet zo technisch aangelegd, maar ik vermoed dat het zoiets gaat zijn :ha

Ik ben benieuwd naar de fotootjes! :cheer:

Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#28 Geplaatst 26 mei 2010 - 13:23

hihi j

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#29 Geplaatst 26 mei 2010 - 13:25

oei weer te snel op enter gedrukt :oops:

hihi ja ik ben ook wel benieuwd, maar het is gisteren pas besteld, en heb betaald via overschrijving, dus ik ga nog wel wat moeten wachten :)
en dan mijn vriend zo ver krijgen om het op te hangen :ha
ik wacht ook al een paar dagen tot hij mijn zelfgemaakte hangmatjes wil ophangen aan de muur :ha

Sas
Sas
  • 76 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 29 mei 2010 - 20:11

Hallo Bibie,

Wij wonen ook op een appartement en wilden ook dat onze dolletjes van de buitenlucht en het zonnetje konden profiteren, maar dan wel liefst veilig. Vooraleer ze bij ons kwamen, zijn we ook op zoek gegaan naar oplossingen voor ons terras. Ik stuur je hieronder een paar foto's van onze uiteindelijke keuze.
We zijn er heel tevreden van en de ook onze buren vonden het best een elegante en absoluut niet storende oplossing. Als dit je iets zegt, geef ik je graag de gegevens door van het bedrijf die dit bij ons kwam plaatsen. Ook de rustpaal met de ligplankjes hebben we bij besteld.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC01509.jpg
  • DSC01510.JPG
  • DSC01506.JPG