Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwe buitenren:nieuwe foto's en filmpje p15

• Log in om te reageren
248 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 03 maart 2010 - 10:21

Zoals jullie wellicht al weten heeft mijn vader vorig jaar een kattenren geplaatst. De katten kunnen er wel niet alleen in en eigenlijk is die voor 4 katjes ook niet zoooo groot.
Aan ons huis staat al jaar en dag een partytent van 3 op 6 meter waarin onze tuinmeubelen en een mini-vijvertje staan. Nu is dat wel een dure kost aan het worden. Vorig jaar hebben we heel veel geld geïnvesteerd in een extra zware tent maar dankzij de belgische weeromstandigheden zal ook die niet zo lang meegaan. Plus dat het nog niet veilig is als we de schuifdeur open doen want de katjes kunnen in de tent natuurlijk nog altijd weg. En ik vraag me af of het vliegenraam dat mijn vader vorig jaar heeft gemaakt onze katjes dit jaar wel zal overleven.

Dirk is akkoord dat ik rondkijk voor een kattenren die dan aansluit aan onze schuifdeur en waar onze tuinmeubels en zo instaan. Er zou dan ook een aansluiting komen naar de ren die er al staat. Maar... hij wil niet in een gevang zitten. En als het regent of sneeuwt, kan je ook niet echt buiten zitten want dan wordt alles nat. Dus zoek ik ideeën hoe we dit kunnen oplossen. De ren moet niet volledig waterdicht zijn (anders kan ik beter investeren in een veranda) maar ik denk er toch aan om voor de helft een soort wanden te plaatsen juist daar waar de tafel en de stoelen staan.
:help:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 03 maart 2010 - 16:03

Je kan de bovenkant van de kattenren altijd gedeeltelijk dicht leggen met van die lichtpanelen. Om het niet te erg op een ren te laten lijken omdat Dirk niet in een gevang wil zitten, kan je de zijkanten bekleden met van die kokos-bamboematten of dergelijke.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 03 maart 2010 - 20:54

De bovenkant zou volledig afgedekt zijn. Jouw idee van die matten zie ik wel zitten. Ik ga er eens verder over nadenken. Bedankt he Peggy :hug:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 04 maart 2010 - 13:50

Graag gedaan :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 06 maart 2010 - 15:15

He he, goed zeg, je hebt hem eindelijk kunnen overtuigen ;) :dancer:
Met nóg een extra poesje erbij, zal die nieuwe ren zéker nuttig zijn!!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 07 maart 2010 - 07:57

Lut zei:

He he, goed zeg, je hebt hem eindelijk kunnen overtuigen ;) :dancer:
Met nóg een extra poesje erbij, zal die nieuwe ren zéker nuttig zijn!!

Die zal inderdaad nuttig zijn :thumb:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 12 maart 2010 - 20:53

Ben nog aan het nadenken hoor: hoe en wat en waar... Ik wil er al echt een idee van hebben hoe het zal worden voor ik iemand laat komen.
Maar wat ik me vooral afvraag: waar zit het grote prijsverschil in die kattenrennen?

Geplaatste afbeelding

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#8 Geplaatst 12 maart 2010 - 22:01

Wij hebben de kattenren voor een deel overdekt met doorzichtige platen, omdat de ren ook tegen de schuifpui geplaatst is en zo houden we het mooi licht in huis. Achterin de ren hebben we het vrij gelaten zodat de katten ook in de zon kunnen zitten als die schijnt ha ha

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 21 maart 2010 - 15:53

ik zou ook eentje willen laten zetten maar weet nog niet hoe

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:26

Even uppen: daarnet is de meneer van drie-in-een komen luisteren naar wat we willen (ja Dirk had een heel lijstje :ha ) en de maten komen nemen. Nu maar hopen dat de prijs meevalt en dat we deze zomer nog samen kunnen genieten van het zonnetje.
En er zou ook een tunnel in de hoogte komen zodat ze dan van deze grote ren naar de kleinere ren kunnen.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:29

Oh dat gaat toch al de goede richting uit, ik duim voor je Lutje! :thumb: :thumb: :thumb:

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:29

:thumb: :thumb: Succes :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:36

Je kan inderdaad aan de tralies riet of bamboe of zoiets dergelijks vastmaken. Dit lukt gemakkelijk met van die spandertjes. Als dak kan je iets nemen dat waterdicht is, maar wel natuurlijk licht doorlaat...
Succes ermee. Die katjes van jou worden weer verwend :LOL: .
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:51

Mieke zei:

Je kan inderdaad aan de tralies riet of bamboe of zoiets dergelijks vastmaken. Dit lukt gemakkelijk met van die spandertjes. Als dak kan je iets nemen dat waterdicht is, maar wel natuurlijk licht doorlaat...
Succes ermee. Die katjes van jou worden weer verwend :LOL: .

Dirk wou dit weekend op bezoek gaan naar firma's van veranda's. Dus ik heel braaf mee (op zaterdag). En het enige wat ik zag was extra vensters om te poetsen :ha :ha :ha en ok, ik geef het toe: een mooie extra ruimte. Maar daarmee was alles gezegd :a . Dirk zei ook direct dat het dat toch niet was en dat ik mocht voorbeelden aanbrengen van kattenrennen. Dus dan heb ik die van Peggy en Pixel getoond en gezegd dat we zelfs tot bij Peggy mochten rijden. Maar dat vond hij niet nodig :cry: .
En dan hebben we nog even overlegd wat we allebei wilden en heb ik gisterenavond contact opgenomen met die meneer (via zijn site) en toen ging hij eerst woensdag komen maar daarnet belde hij dat hij toch in Gent zat omdat hij daar nog dingen moest opruimen van de beurs en dat hij even goed nu kon langs komen.
Het voorstel is dus een overdekte kattenren: dus bovenaan geen draad maar een soort van polycarbonaatplaten(of zoiets). Zo kunnen onze tuinmeubelen nog lekker droog staan en kunnen de katjes toch genieten van buiten. De zijwanden van de partytent zouden we recupereren om die vooraan te hangen bij slecht weer. En als het echt te zonnig is, kunnen we eventueel een schaduwnet erover hangen (da's nog even rondkijken). Ja, het is een geven en nemen he. Ik had vb de ren iets kleiner laten maken, maar Dirk wou een grotere :cheer: :dans: :cheer: . En Dirk wou ook een grote deur zodat we langs daar nog meubelen en zo kunnen verhuizen. Dus er komt een deur in van 1 m op 1m80 (hoogte). Lode is wel groter maar dan moet hij zich maar even buigen.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 24 mei 2010 - 21:05

:thumb: :thumb: Spannend! Wanneer wordt hij geplaatst? Hopelijk kun je in de zomer al samen met de poezies buiten zitten! :thumb: :thumb: Alé, dat kun je nu ook al, maar het zal toch leuk zijn dat ze zoveel meer ruimte hebben :)

Geplaatste afbeelding