Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbak

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 04 maart 2010 - 16:02

*mikkeke* zei:

Joloka waar koop jij die versela laga kattenbakzand dan??? Ik heb dat nog nooit gezien

Niet Joloka die antwoordt, maar ik heb er eens op gegoogled, hier kun je die laten leveren:

http://catalog.*****************/

Hangt af van waar je woont voor de leveringskosten...
Ik heb er gisteren toevallig zien liggen bij een grote bloemenwinkel in Dadizele, maar wist toen nog niet dat die ook van goede kwaliteit is!
Als ik me niet vergis, 15 Euro voor 15 kg

Ik zie dat mijn link niet werkt, hmmm, waardoor zou dit komen?
Ik stuur je die per pb op!
Werkt zo te zien ook niet!

Google eens in Belgiƫ op "Canadian Fine Versele Laga", bij mij is het de eerste link in de reeks.
Zo te zien zouden ze die bij de Horta winkels ook verkopen, maar de folder waarop die moest staan, is ondertussen vernieuwd...

Bewerkt door haemoglobine, 04 maart 2010 - 16:50.

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#17 Geplaatst 31 maart 2010 - 14:59

Hoi ik heb ook een tijd catsan gebruikt maar was toch niet zo geurloos zenne, nu heb ik pet plus babypoeder (heet nu FLAMINGO) en zijn we van de geurtjes helemaal verlost :LOL:  wel 2 maal per dag het schepje erdoor en 1 maal per week schoonmaken !!!!!!!!

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 31 maart 2010 - 15:20

Ik heb die canadian fine van versele laga ook al eens zien liggen in een buurtwinkeltje. Ik durfde hem niet kopen, maar als Joloka er zo veelbelovend over is, dan denk ik dat ikke het ook maar eens ga proberen :) . Ruikt hij ook zo lekker als die andere producten met babypoeder?

Ik vind het jammer dat die producten nogal vrij duur zijn, tenminste, als het wat kwaliteitszand is dan toch. En zwaar dat die zakken zijn, pfoeh! Niet al te best in combinatie met mijn rug- en nekproblemen. Ik vind dus ook dat de ideale kattenbakvulling er nog steeds niet is.

Bewerkt door Marieke, 31 maart 2010 - 15:21.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 01 april 2010 - 06:33

Sorry, was dit topic even uit het oog verloren.
Ik  ben nog steeds een heel tevreden gebruiker van canadian fine. Ik kan die ongeveer 6 weken in de kattenbak laten en dat met 4 katten waarvan er eentje af en toe platte kak heeft. De uitloop valt heel goed mee. En af en toe vind ik een kat die gewoon in het zand gaat liggen O:) . Ok, als ze net een kakje hebben gedaan, ruikt het even (met welk kattenbakzand niet) maar even later is dat volledig weg. Deze ochtend was ik de hoopjes uit de kattenbak aan het halen en Nelleke komt plassen en... ik kon direct een mooi hoopje eruit scheppen. Het klontert dus fantastisch.
Juist opletten dat je het niet buiten gebruikt (als de kattenbak in een open ren staat) want als de katjes eerst buiten lopen in de regen en dan op de kattenbak gaan, mag je klontertjes uit hun pootjes halen. :thumb: :thumb: :thumb:
Ok, het kost geld, maar als ik zie hoelang ik er mee doe, komt dit goedkoper uit dan al de rest dat ik al uitgetest heb. En de zakken wegen inderdaad zwaar (bij mij worden ze dan ook aan huis geleverd) maar ik hoef niet meer elke week de kattenbak volledig uit te wassen (doe dit nu om de 2 weken) dus dat is toch ook rugsparend.

Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 05 april 2010 - 11:05

:LOL:  M'n ventje heeft net een zak Canadian Fine meegebracht uit het buurtwinkeltje :)  Volgende week zal ik het kunnen testen! Ik ben eens benieuwd :) .  

Ik heb er geen flauw idee van wat die zak kost, m'n ventje heeft het ticketje al weggegooid O:) .  

Ik ben al blij dat ik er niet mee moest sjouwen :oops:

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 05 april 2010 - 11:23

Ik heb hier ook geen last. Elke dag worden de bolletjes (urine en str*nt) uit de kattenbak gehaald. Ook regelmatig wordt de kattenbak eens helemaal geleegd en grondig gekuist. Ik gebruik Pet Plus denk ik met babypoeder. Ook heb ik zelf nog een kattenbakdeo die ik er af en toe eens in doe. Er staat ook een geurtje (die meeste mensen in het toilet zetten) op de kast bij de kattenbak...

- hoe vaak maak je jouw kattenbak schoon?
- welk grind gebruik je?
- gebruik je kattenbakdeo?

Ik denk de geur enkel kan verdwijnen door iets aan deze puntjes te doen?
Geplaatste afbeelding

ine41
ine41
  • 149 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 12 april 2010 - 15:46

wij hebben 1 kattenbak in de keuken staan en 1 kattenbak in de badkamer

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#23 Geplaatst 12 april 2010 - 18:29

Wij hebben de kattenbak in de living onder de trap, gebruiken petplus met babypoedergeur, er hangt geen deurtje want dat vinden ze hier niet leuk maar ik heb ook nooit last van geur.Wel wordt er alle dagen de klonters en vuil eruit gehaald en bijgestrooid.

Guest_luna2000_*
Guest_luna2000_*

#24 Geplaatst 13 april 2010 - 20:43

Hoi, mocht een ander merk kattengrid nu geen uitkomst bieden, kijk ook eens naar het eten wat ze krijgen. We hebben ooit eens een ander merk eten geprobeerd (ook van de DA vandaan) Maar dat maakte echt een wereld van verschil! We zijn weer heel snel naar het vertrouwde voer over gestapt. :)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#25 Geplaatst 13 april 2010 - 22:06

Hier hebben we nu Felino kattengrind en we zijn daar supertevreden mee !
( bij onlineshop Max en Minous) We kopen het aan in 10 zakken van 15 kg en krijgen dan ook korting. Het komt op zo'n 10 euro per zak, wel per 10 zakken natuurlijk. Goedkoper dan Pet plus en zeker even goed. Ik vind het zelfs iets meer klonteren en langer mee gaan. Het geeft ook niet zo veel stof als Pet Plus.

Als kattendeo kochten we nu eens Oropharma met bloemengeur, maar een tegenvaller. Ik vind het nogal naar wc-geur ruiken. Goed als de kattenbak in het toilet staat, maar helaas staan die van ons in de leefruimte.
Gelukkig hebben we met die Felino geen geurhinder en hebben we die deo dan ook niet nodig.
Ik gebruik de deo nu enkel in de katerverblijven, daar stoort de bloemengeur niet zo, integendeel :)
Ik koop die per 10 verpakkingen en wilde eens een ander geurtje dan onze gebruikelijke Lavendel.
De Oropharma deo met Lavendel vind ik wel lekker ruiken, dus die komt volgende keer wel terug.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#26 Geplaatst 13 april 2010 - 22:16

Canadian Fine kan je ook kopen bij online shop 4adogz, zij hebben het hele gamma van Versele Laga en Oropharma. Wij kopen er zeer dikwijls, snelle levering en supervriendelijke mensen, brengen hier alles aan huis !
Sinds kort hebben ze ook het ganse gamma van Sanabelle !
Wij hebben Canadian Fine ook geprobeert en zeer goede resultaten mee gehad. Maar ik vind de Felino met meerdere katten wel iets langer meegaan. Die bestellen we bij Max en Minous en wordt dus ook aan huis gebracht.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 13 april 2010 - 22:21

Hier gebruiken we  Golden Grey Master  van bij Zooplus. Ik bestel het gewoon online, en het wordt thuis geleverd. Het klontert zeer goed!

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#28 Geplaatst 14 april 2010 - 12:04

Ik gebruik classy cat en de kattenbak ruikt ook niet, ik vind het ook zeer goed klonteren.
Wij bestellen het steeds in een pallet van 66 zakken zodat het goedkoper uitkomt :) .

Geplaatste afbeelding