Spring naar inhoud

- - - - -

Voorlopig rijbewijs

• Log in om te reageren
63 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 08 mei 2010 - 14:05

Hier ook een oogtest moeten doen :) Heb toch de indruk dat er verschillen zijn bij belgië tov nederland... Kleine dingen zelfs, bij ons duren de lessen 2uur aan een stuk... Je moet eerst je theorie gedaan hebben eer je achter het stuur mag. Eender welke methode je neemt...

En oh ja, wij hebben niet dat puntensysteem. Wat ik wel betreur, want het zou nuttig zijn denk ik.  Bij ons geven ze dan gewoon superboetes als je je rijbewijs nog geen twee jaar hebt. (dus ik moet een dik half jaar op mijn tanden bijten :LOL: ) Een collega van Steven reed 64 waar hij 50 mocht: 800 euro boete, Rijbewijs afgepakt voor 2 weken, theorie examen opnieuw doen.

Bewerkt door Frances, 08 mei 2010 - 14:08.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#47 Geplaatst 08 mei 2010 - 21:12

:s :s :s

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#48 Geplaatst 08 februari 2011 - 22:22

:thumb: :thumb: :thumb: eind deze week is het zover ! ik heb 10 uur theorie op school gekregen en nu dan leg ik hem af, hopelijk lukt het mij en dan mogen al die gekochte boeken en cd's weg :)
:thumb: :thumb: :thumb:

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#49 Geplaatst 08 februari 2011 - 22:26

clyde zei:

:thumb: :thumb: :thumb: eind deze week is het zover ! ik heb 10 uur theorie op school gekregen en nu dan leg ik hem af, hopelijk lukt het mij en dan mogen al die gekochte boeken en cd's weg :)

Veel succes!
:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#50 Geplaatst 09 februari 2011 - 00:11

* :geluk: :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 09 februari 2011 - 08:51

:geluk: :geluk: Heel veel succes :geluk: :geluk:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 09 februari 2011 - 11:11

Ik ga eerst met mijn vader oefenen. Mijn moeder wilde dat eerst doen, maar dat is geen goed idee, tenzij ik graag tegen een boom wil plakken ofzo O:) Daarna krijg ik van mijn ouders evt. nog lessen van de rijschool, om de auto daar gewoon te worden. 20 lessen vinden ze te duur en ik ook. Ik heb geen geld om dat te betalen :gek: Dus ik heb een voorlopig rijbewijs van 36 maanden ipv 18 maanden.

Bewerkt door Tinne, 09 februari 2011 - 11:13.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#53 Geplaatst 09 februari 2011 - 14:23

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#54 Geplaatst 10 februari 2011 - 16:13

Tinne zei:

Ik ga eerst met mijn vader oefenen. Mijn moeder wilde dat eerst doen, maar dat is geen goed idee, tenzij ik graag tegen een boom wil plakken ofzo O:) Daarna krijg ik van mijn ouders evt. nog lessen van de rijschool, om de auto daar gewoon te worden. 20 lessen vinden ze te duur en ik ook. Ik heb geen geld om dat te betalen :gek: Dus ik heb een voorlopig rijbewijs van 36 maanden ipv 18 maanden.

Heb ik ook gedaan, gaan oefenen met mijn ouders en daarna met de rijschool en dan met begeleider (de papa of de mama) de baan op.

Zij hebben mij wel verplicht om rijlessen te volgen, dus ik kreeg rijlessen cadeau en alles was al gepland zodanig dat ik er niet onderuit kon.  We hadden juist een hele reeks auto-ongevallen in de familie gehad en ik zag het echt niet zitten om de baan op te gaan met de wagen.

Vooral mijn moeder vond het belangrijk dat ik een zekere zelfstandigheid en onafhankelijkheid had door mijn rijbewijs (ben haar nog altijd dankbaar voor het 'pushen')

Veel succes aan allen die beginnen met hun rijlessen.

Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#55 Geplaatst 10 februari 2011 - 16:15

Ik heb vorige donderdag m'n theorie examen gedaan en ben geslaagd. Nu ga ik eerst 20 u met de rijschool doen. kijk er naar uit, maar zie er tegelijkertijd tegenop want er rijden nu eenmaal veel zotten op de baan en ik kan ze niet allemaal in het oog houden :onzeker:
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#56 Geplaatst 10 februari 2011 - 16:18

clyde zei:

Heeel veel succes gewenst :geluk: :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#57 Geplaatst 10 februari 2011 - 16:19

Ik heb leren rijden door mijn ouders en heb geen rijschool gevolgd. Ik was er ook van eerste maal door :)

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 10 februari 2011 - 16:22

mijn mama wil me niet leren rijden. Wat ik wel begrijp omdat ze het m'n oudste broer heeft proberen te leren en die heeft haar helemaal zot gemaakt :x ik betaal m'n rijschool zelf en heb ook al m'n lessen weesten boeken, normaal zou ik tegen 1 april moeten kunnen rijden. :s
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#59 Geplaatst 11 februari 2011 - 16:30

jaja ! ik ben geslaagd voor mijn theorie , niet gemakkelijk maar toch door

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 11 februari 2011 - 16:33

clyde zei:

jaja ! ik ben geslaagd voor mijn theorie , niet gemakkelijk maar toch door