Spring naar inhoud

- - - - -

Gewichtsevolutie brits korthaar kitten

• Log in om te reageren
93 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 31 maart 2010 - 13:01

trio zei:

:LOL: O.K. bedankt zo leert een mens weer bij hé !!!!!

Graag gedaan ;)
Ik zie dat het je gelukt is :LOL:

We kunnen ook niet altijd alles weten, ik heb hier ook al veel dingen bijgeleerd!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#32 Geplaatst 31 maart 2010 - 15:33

Onze Spike, nu 8en een halve maand, gisteren gewogen, en op de kop 5kg. :d Onze bol!

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#33 Geplaatst 03 april 2010 - 22:30

Hallo, :) ik ben vandaag op knuffelbezoek geweest bij onze nelly, ze was toch weer wat bijgekomen zit nu op 640 g het zou meer moeten zijn maar ze drinkt goed en lust graag brokjes, de kattebak is ook geen probleem en de staarten van de honden die ze daar hebben zijn haar favoriete speelgoed maar ze is gezond en speels, ja het zal misschien zo geen struise poes worden maar voor mij is ze zo schattig en lief en dat ze gezond blijft is voor mij toch het belangrijkste !!!

Pascale en poezels !!!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 04 april 2010 - 16:27

Ja, Echo's favoriete speelgoed hier is ook mijn kater zijn staart :)
En zijn oren, waar ze iedere keer in gaat bijten...
En zijn rug waarop ze graag springt...

De sukkelaar, dat ik hem dat nog aandoe op zijn leeftijd...

Hij werd net kalmer, en mijn kattin, Sati, is nog steeds even speels als een kitten, dus we dachten er een kittentje bij te nemen zodat zij iemand had om mee te spelen!
Lelijk misrekend, ze kan Echo niet ruiken of zien...
En dus bekoopt mijn goeie loebas het, hij dient als krabpaal en speelplein voor Echo, en mijn kattin heeft dus nog steeds geen speelmaatje :onzeker:
Ik zou er graag een 4de bijnemen zodat de kittens ongeveer dezelfde leeftijd hebben en met zijn 2 kunnen spelen, maar zou het ondertussen niet meer durven, geziend de reactie van Sati...

Oeps, ga hier efkens deftig off-topic :oops:

Echo zit nu op 3,9 kg en wordt woensdag 8 maand.
De laatste 2 maand gaat ze niet meer echt veel omhoog, maar ze krijgt ondertussen hartmedicatie en komt ook veel buiten waar ze geen minuut stil kan zitten, dus...

Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 24 september 2010 - 13:35

Ik heb eens een vraagje, ik heb een brits poesje van 1 jaar, dat ik laten steriliseren heb op 6 maand.  Nu zei haar fokster me dat dit eigenlijk te vroeg was en dat ze daardoor niet volledig meer zou ontwikkelen "zoals het moet".

Ze is wel lichter en kleiner als onze kater van dezeflde leeftijd (wat normaal is denk ik) :)  Maar groeien doet ze nu effectief wel als we de evolutie op fot'os zien, gewoon minder opvallend.

Ik denk dat ze ong. 4 kg weegt.

Klopt deze theorie  dat britten gesteriliseerd op 6-7 maand niet meer mooi uitgroeien?

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#36 Geplaatst 26 september 2010 - 13:52

Daar zit ik ook mee in.
Ons meisje wordt volgende week nog maar 5 maanden, maar we denken dat ze al krolse kuren heeft. Onze dierenarts stelde bij ons eerste bezoek voor om haar op 7 maanden te helpen.

Ik vind het verwarrend omdat de meningen hierover zo uiteenlopend zijn :s . Moet ik toch bang zijn dat haar groei hiermee voortijdig geremd wordt? Ze is al zo'n fijntje.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#37 Geplaatst 26 september 2010 - 22:28

Ik heb zoals elke week ons Roosje gewogen: 2,480 kg.
Ze lijkt me eerder fijn als ik hier de andere gewichtjes lees. Haar zusje is blijkbaar zo groot dat de fokster onlangs ging voelen of ze écht geen balletjes had
:lachen: , dus daar moet ik niet mee vergelijken :d .

Bewerkt door papaver, 26 september 2010 - 22:28.

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#38 Geplaatst 27 september 2010 - 15:24

ja, ze lijkt wel een beetje aan de fijne kant maar daar kan vlug verandering in komen hoor. Dat kan nog totaal veranderen. :duim:

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#39 Geplaatst 27 september 2010 - 15:42

Ja, ik maak me dan ook geen zorgen ;) . Ze eet voldoende. Het ras heeft sowieso al aanleg om nogal stevig te worden. Dus liever nu wat fijner en streven naar een gezond volwassen gewicht ipv later een te dik beestje dat misschien op dieet zou moeten, hé.

Guest_fanabe_*
Guest_fanabe_*

#40 Geplaatst 27 september 2010 - 17:09

Onze Rega is nu 5,5 maand en weegt 2,800 kg maar vind haar toch wat mager, ze is de laatste tijd groot en lang geworden.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#41 Geplaatst 27 september 2010 - 17:20

Jessie_A&A zei:

Ik heb eens een vraagje, ik heb een brits poesje van 1 jaar, dat ik laten steriliseren heb op 6 maand.  Nu zei haar fokster me dat dit eigenlijk te vroeg was en dat ze daardoor niet volledig meer zou ontwikkelen "zoals het moet".

Ze is wel lichter en kleiner als onze kater van dezeflde leeftijd (wat normaal is denk ik) :)  Maar groeien doet ze nu effectief wel als we de evolutie op fot'os zien, gewoon minder opvallend.

Ik denk dat ze ong. 4 kg weegt.

Klopt deze theorie  dat britten gesteriliseerd op 6-7 maand niet meer mooi uitgroeien?

Nee is niet waar hoor. Onze uitgevlogen kittens zijn allemaal met een leeftijd van ongeveer 5 maanden geholpen geweest, sommigen zelfs vroeger en hebben allemaal een heel goed gewicht voor britjes!

Dit weekend nog een poesje terug gezien dat nu op 15 maanden exact 5 kilo weegt bv en een mooi stevig gespierd lijfje heeft.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 27 september 2010 - 18:56

Raar, ik had een reactie gezet rond 15u30, maar zie nu dat die er niet op gekomen is :trance:
Was misschien verstrooid, ipv "bericht versturen" misschien op "voorbeeld van bericht" geklikt, weet het niet...

Echo blijft nu rond de 3,8 à 3,9 kg, net onder de 4 kg.

Ze is niet mager, ook niet dik, net goed!

Het is geen grote eter en een superactief spook, dus zie ik ze niet zo gauw té dik worden.
Nu eet ze wel al 2 dagen op een rij 75 gr brokjes ipv de gewoonlijke 50 gr, en dit keer is het Sati niet die gaat pikken, want die kan er niet aan.
Ik heb de gewoonte van die af te wegen doordat mijn andere 2 op strikt afgewogen portie's staan, en zo kan ik bij Echo ook meteen controleren wat ze binnenkrijgt.

Nu misschien met de winter, de plaatsing van de Suprelorin, maar dat is pas 4 weken geleden, dus is het nog wat afwachten.

Geplaatste afbeelding

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#43 Geplaatst 28 september 2010 - 00:21

Misschien als ze nu al 2 dagen op rij wat meer eet en de dagen erna nog...zal ze misschien wat bijkomen é. :)
ONze Spike blijft momenteel zo 'n beetje staan op een 6kg300 ongeveer...en hij is 14 maand geweest.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 28 september 2010 - 12:53

Isabel zei:

Misschien als ze nu al 2 dagen op rij wat meer eet en de dagen erna nog...zal ze misschien wat bijkomen é. :)
ONze Spike blijft momenteel zo 'n beetje staan op een 6kg300 ongeveer...en hij is 14 maand geweest.

We zien wel hoe het evolueert!

Wat een flinke beer, Spike, Echo is maar 1 maand jonger!
Maar een kater kun je nu ook niet echt met een poes vergelijken hé!

Geplaatste afbeelding

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 07 november 2010 - 13:14

Pavio weegt nu al 5kg800 en Zita weegt 5 kg maar zita is wel al 3 en hij maar 9 maand, weegt hij dan nie te veel voor een foldje?
Geplaatste afbeelding