Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 10 maart 2010 - 13:59

Ik ben daarjuist even de kleerkast ingedoken om te kijken wat er weg mag, en ik ben tot de schokkende vaststelling gekomen dat echt alles, maar dan ook alles vol haar hangt.. En nog het ergste op de zwarte truitjes... Weet er iemand hoe ik de kleerkast en de kledij het best haarvrij kan houden? Ook in het appartement zelf.. Het bed, de zetel, op de grond, overal haar. En ik dacht dat de ruifperiode nog niet begonnen was? :catscratchhead Ik heb Boris gisteren wel nog eens gefurminatord en zijn broek bijgeknipt, maar toch..

We gebruiken nu van die rolletjes, die liggen aan de voordeur. Iedere keer dat we naar buiten gaan rollen we eens over onze kleren. Ik wil dat wel blijven doen, maar ik zou toch wel graag hebben dat de rest ook een klein beetje minder "harig" kan zijn.

Enkele weken geleden had ik hier op het forum de tip gelezen om een panty in de droogkast te steken. We gebruiken de droogkast eigenlijk nooit, behalve voor handdoeken. Nu wou ik dat toch eens doen omwille van al dat haar, maar op al die truitjes staat dat ze niet in de droogkast mogen? Mag dat dan echt niet in de droogkast? Of is het bluf? Want ik heb wel de indruk dat dat bijna overal opstaat.

Ach! Help!

Post hier je anti-haar-in-huis tips...

Bewerkt door Bibie, 10 maart 2010 - 14:00.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 10 maart 2010 - 14:06

Als de truitjes niet van echte wol zijn, mogen ze welin de droogkast. Persoonlijk beperk ik mij tot de katoenen zaken en deze waar een beetje viscose in zit, anders ben ik bang dat het gaat krimpen.
Ik wordt hier ook gek van Nette haar haar :trance: , zij ruift heel erg. Het haar zit echt overal tussen, het lijkt wel zo electrostatisch dat het overal door aangetrokken wordt.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_modelsaskia_*
Guest_modelsaskia_*

#3 Geplaatst 10 maart 2010 - 14:06

dat is echt hatelelijk..
wij hebben er niet zoveel last van, wel op de plaatsten waar de dieren liggen. Zoals missy ligt vaak op een kussen dat hangt ook altijd vol haar natuurlijk, maar onze kleren ofzo niet, tenzij er een kat heeft opgelegen e!

sterkte ermee! hopelijk krijg je het rap weg! x

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 10 maart 2010 - 14:43

hier hangen mijn man zijn kleren ook steeds vol.
Mijn blijven meestal een beetje gespaart.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 10 maart 2010 - 14:58

hier is het een haar huisje ;)
ik was vel , soms mag ik de droogkast van buren gebruiken ,
veel stofzuigen en heb zo  een klerenborstel
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 10 maart 2010 - 15:27

:help: !!!
Ik was deze morgen bij de kinesiste voor nekmassage; 'k moest dus in mijn onderhemdje gaan zitten, een zwartje.
Toen zag ik die mevrouw zo kijken naar mij, en toen keek ik ook: het hing echt vol kattenhaar in alle geuren en kleuren............ :oops: :o :oops:

Ikke toen met rode kaken explikeren dat ik 4 katten heb............... :goofy:
Dat mens zal zich afgevraagd hebben hoe die haren nu eigenlijk op mijn ONERGOED terecht komen :catscratchhead :catnoknow

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#7 Geplaatst 10 maart 2010 - 15:32

Ja,Lut,een zwart hemdje ;) Dat heb ik ook al gemerkt met mijne witte hier,dat ik liefst geen zwarte kleren meer koop :oops:

sylviane
sylviane
  • 47 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 10 maart 2010 - 15:36

Daar heb ik nu eens echt geen last van...Maar de katten komen bij mij dan ook niet in mijn waskamer en ook niet in de kamer waar de kleerkast staat. Ik moet dus nooit met een borstel over mijn kleding gaan, ook geen zwarte, tenzij ik één van de poezen in mijn armen neem net voor ik naar buiten ga natuurlijk...

Verder doe ik de nylonkous mee in de wasmachine bij hun dekentjes en kussentjes (had de tip ook gelezen) en dat helpt...bedankt daarvoor... :thumb:

Geplaatste afbeelding

:hart: HAVE YOU HUGGED YOUR CAT TODAY :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 10 maart 2010 - 15:54

Lut zei:

:help: !!!
Ik was deze morgen bij de kinesiste voor nekmassage; 'k moest dus in mijn onderhemdje gaan zitten, een zwartje.
Toen zag ik die mevrouw zo kijken naar mij, en toen keek ik ook: het hing echt vol kattenhaar in alle geuren en kleuren............ :oops: :o :oops:

Ikke toen met rode kaken explikeren dat ik 4 katten heb............... :goofy:
Dat mens zal zich afgevraagd hebben hoe die haren nu eigenlijk op mijn ONERGOED terecht komen :catscratchhead :catnoknow

:ha :ha :ha Dat ken ik!

Een assistent vroeg zo eens aan Florian of het buiten sneeuwde, omdat hij bedolven was onder het witte haar... Florian heeft dan ook maar gezegd dat het van de katten was en dan zei die assistent: "dan ga ik u een andere stoel geven waar ik zelf niet meer op moet zitten". Sommige mensen zijn toch echt onverdraagzaam :p .  

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#10 Geplaatst 10 maart 2010 - 16:01

Hier valt het eigenlijk momenteel wel goed mee. Ben het rui-seizoen deze keer voor en heb de katten "geplukt". Maakt echt een wereld van verschil ;)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 10 maart 2010 - 16:05

Smitten Kitten zei:

Hier valt het eigenlijk momenteel wel goed mee. Ben het rui-seizoen deze keer voor en heb de katten "geplukt". Maakt echt een wereld van verschil ;)

Geplukt? Bedoel je met de Furminator? Boris laat dat makkelijk doen, maar Santos is toch geen fan! Voorlopig is dat nog geen probleem, want Santosje ruift amper. Het is vooral Boris die de wandelende haarbom speelt. :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#12 Geplaatst 10 maart 2010 - 16:07

wat ik doe om de 2 dagen:

krabpaal met een vochtig zeemvel afkuisen!
dekentjes en mandjes uitstofzuigen
onder en in mijn verwarming eens grondig borstelen
en stofzuigen ;)

ze gaan nu wel buiten overdag maar er zit ook nog een hond dusje

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#13 Geplaatst 10 maart 2010 - 16:11

Bibie zei:

Geplukt? Bedoel je met de Furminator? Boris laat dat makkelijk doen, maar Santos is toch geen fan! Voorlopig is dat nog geen probleem, want Santosje ruift amper. Het is vooral Boris die de wandelende haarbom speelt. :ha

Neen, ik bedoel echt plukken, met de handen dus ;)
Zoek anders eens het Pers-topic op, ik geloof dat het daar goed uitgelegd wordt.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 10 maart 2010 - 16:13

Ik herken het probleem. Alles hangt vol haar! Ook mijn kledij. Als de kleding uit de wasmachine komt hangt het nog steeds vol haar. Dat van die panty zal ik ook eens proberen. Ik heb ook kleefrollers en stofzuig dagelijks. Maar het haar vliegt overal en "plakt" precies. Je krijgt het moeilijk verwijderd :trance: Mss moeten we Bo en Amon gewoon kaalscheren? :louche: :x

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 10 maart 2010 - 16:13

Bibie zei:

Ja Santosje heeft mama's vacht he :heart: ;) hoewel die vacht toch eigenlijk ook wel bedriegt hoor... Als ik Yumi, Fear of Mystic kam komt daar eigenlijk erg weinig uit, als je ze daarentegen streelt en tegen je aan neemt, hangt alles toch ook snel vol. Hier is Taiga degene die ruift voor de andere drie samen en MM die kent er ook wat van, grappig eigenlijk. Tussen al die halflangharige, ruift de kortharige eigenlijk het meeste :ha

Voorlopig hebben wij geen wasmachine of droogkast dus is het allemaal nog voor de mama's... :a Simon zijn ma die zaagt wel erg veel dat er vaak veel teveel haar aan zijn kledij hangt. Hij doet die dan allemaal eigenhandig met de PMH en de stofzuiger en veeeeeeeel werk dat daar inkruipt! Soms vervloek ik het toch echt wel dat we geen droogkast hebben zodanig dat ik de truc met de nylonkous kon toepassen. Voor mijn volgende verjaardag hebben mijn ouders al afgesproken dat ze mij een wasmachine gaan geven en een droogkast omdat ik 2 keer geleden met een hele hoop was naar huis was gekomen :ha :ha
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: