Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
Guest_Lara_SGC_*
Guest_Lara_SGC_*

#106 Geplaatst 21 april 2010 - 03:42

Goh wat komt dit allemaal zo bekend voor hahaha.

Mijn mama zou zooo graag ook een Ragdoll willen hebben maar ze is een cleanfreakje en die haren zijn voor haar te veel.

Heb Emily (ook een Ragdoll) één keer meegenomen naar mijn ouders. Laten we zeggen dat zij stof heeft gevonden op plaatsen waar mijn moeder nooit aankon...en als dank ook weer veel haar heeft achtergelaten :x

Mijn ouders zijn dol op Emily maar ze zullen nooit donkere kleding aan hebben als ze ons komen bezoeken hehe.

Ik heb ook zo van die rolletjes, super gerief. Eventjes een paar seconden, hup en weer klaar.

Bij zooplus.nl verkopen ze ook een krabpaalborsteltje in de vorm van een lieveheersbeestje. Doet ook wonderen voor haren ergens vanaf te krijgen.

Langst de andere kant heb ikzelf dan weer zeer lang haar (waardoor ik niet zo klaag over Emily's haarruif want moet je mijn haarplukken soms zien die uit de droogkast komen :trance: ) en mijn moeder klaagde ook altijd dat ze zoveel haar terugvond. En zegt ze dat ik nu ook eens voel wat zij altijd doormaakte :p

Mama's...ze hebben echt het beste voor je voor hoor :x

En inderdaad, ik steek ook een oude nylonkous in de droogkast. Doet wonderen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#107 Geplaatst 21 april 2010 - 06:30

Waarom had ik gisteren een zwarte t-shirt aan :wall: :wall: :wall:

Geplaatste afbeelding

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#108 Geplaatst 21 april 2010 - 16:37

Bibie zei:

:ha :ha :ha Dat ken ik!

Een assistent vroeg zo eens aan Florian of het buiten sneeuwde, omdat hij bedolven was onder het witte haar... Florian heeft dan ook maar gezegd dat het van de katten was en dan zei die assistent: "dan ga ik u een andere stoel geven waar ik zelf niet meer op moet zitten". Sommige mensen zijn toch echt onverdraagzaam :p .

Bij mij in de familie zijn zowel mijn moeder als mijn broer en zijn vriendin ongelooflijk allergisch aan héél wat soorten dieren mét bovenaan aan de lijst "katten & honden" (ik ben eigenlijk óók allergisch, maar merk er ni veel van, al goe).  Hoe ziek ik ooit zou worden, mijn katten gaan nooit weg, maar als mijn broer op visite komt, kan-ie niet lang blijven. Na 1 uur zien zijn ogen vuurrood en heeft hij 4 zakdoeken volgeniesd...

Mss kan die assistent daar ook echt ni tegen, dat kan bij sommige mensen écht op hun adem 'pakken' als ze nog maar even met katten-eigenaars praten.

Mijn moeder mag niet meer bij mij binnen, maar mijn broer (dierenliefhebber 1ste klas) moet zelf maar uitmaken in hoeverre hij dat aankan...

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#109 Geplaatst 21 april 2010 - 17:15

Bibie zei:

Aaah! maar een kammetje heeft hij wel graag hoor! Net zoals een potloodje langs zijn wangetje. Maar zo'n grote borstel.. ooh nee :ha

We hebben de knoop doorgehakt en gaan een lederen zetel kopen, zodat we de kattenharen er gewoon kunnen afvegen. Hopelijk krabben ze er niet teveel aan O:)
wij hebben leren zetels en ik kan je alleen maar aanmoedigen van heeeeeel consequent te berispen als ze hun klauwen gebruiken. Onze zetels zijn nu eerder een hoopje losse vezels met hier en daar nog een lapje 'stof'.

Mijn rakkerkes zijn verzot :trance: op leer :dancer:  -->"is dat dan géén speelgoed?? :a :a :a :a "
Veel succes!

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#110 Geplaatst 22 april 2010 - 17:21

Ik heb zo'n stoffen zetel met een speciale vuilwerende laag.als de kindjes een streep op de zetel maken met een stylo of s tift dan veeg ik dat er zo af en de katteharen met een vochtig doekje zijn ook direct weg.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#111 Geplaatst 22 april 2010 - 18:35

sandra25 zei:

Ik heb zo'n stoffen zetel met een speciale vuilwerende laag.als de kindjes een streep op de zetel maken met een stylo of s tift dan veeg ik dat er zo af en de katteharen met een vochtig doekje zijn ook direct weg.
:thumb: en waar vinden we zo'n zetel?

Tip 1: Voordeel van een ragdoll: stuur "ons Mimi" onder een bed met stofvlokken. Als ze er terug onderuit komt zijn de stofvlokken ook weg :x
idem op de plekjes onder de verwarming waar de vlokjes zich trachten te verstoppen.
Tip 2: Neem een mopshond in huis, die lusten alles, ook plukken ragdollhaar :x :misselijk:
Tip 3:  draag geen donkere kleding (hm, weg met die sweaters en kind niet meer naar uniformschool O:) )
Tip 4: Nodig geen bezoek uit dat niet tegen kattenhaar kan :louche: (dus alleen maar mensen van KS :ha )
Tip 5: negeer al dat haar en flodder je kat, wat doet het er ook toe, je kan het lot alleen maar "ondergaan" :mrgreen:

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#112 Geplaatst 22 april 2010 - 19:11

Kathleen zei:

Tip 1: Voordeel van een ragdoll: stuur "ons Mimi" onder een bed met stofvlokken. Als ze er terug onderuit komt zijn de stofvlokken ook weg :x
idem op de plekjes onder de verwarming waar de vlokjes zich trachten te verstoppen.
Tip 2: Neem een mopshond in huis, die lusten alles, ook plukken ragdollhaar :x :misselijk:
Tip 3: draag geen donkere kleding (hm, weg met die sweaters en kind niet meer naar uniformschool O:) )
Tip 4: Nodig geen bezoek uit dat niet tegen kattenhaar kan :louche: (dus alleen maar mensen van KS :ha )
Tip 5: negeer al dat haar en flodder je kat, wat doet het er ook toe, je kan het lot alleen maar "ondergaan" :mrgreen:

:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#113 Geplaatst 22 april 2010 - 21:31

Kathleen zei:

Tip 3: draag geen donkere kleding (hm, weg met die sweaters en kind niet meer naar uniformschool O:) )

Die is super !

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#114 Geplaatst 22 april 2010 - 21:39

Hier wonen momenteel ok stofkonijnen , met twee ruivende perzen in huis .Maar daar is dan een goede beurt met de stofzuiger dagelijks wel nodig om die konijntjes te verwijderen .Maar ze komen s'andersdaags weer terug zal blij zijn als de rui periode voorbij is. Zelfs als de zon binnen schijnt zie je haartjes dartelen in het zonlicht ,maar het personeel zal de haren wel de baas kunnen. :) ;) :LOL:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#115 Geplaatst 23 april 2010 - 08:54

Ok. :louche: Gisteren heb ik de "furminator" nog eens boven gehaald en zowel Ibse de mopshond als "ons Mimi" gedaan. Resultaat. Ibse vond het leuk en je zou er nog van verschieten hoeveel haar er van een mopshondje afkomt.
En "ons Mimi" die vondt het een tijdje en een hele hoop haar later wel leuk, maar......
O:) Iemand al eens een Ragdoll met een halve kraag gezien :louche: :ha :mrgreen: :oops:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#116 Geplaatst 26 april 2010 - 22:08

Tip: ik hang mijn gordijnen al achter de zetel zodat niemand ziet hoe vol haar ze hangen .(Zetel staat voor het raam) :LOL:

Bewerkt door technozino, 26 april 2010 - 22:12.

Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#117 Geplaatst 02 mei 2010 - 03:03

sandra25 zei:

Maar dat echt hevig ruiven,hoe lang duurt dat ongeveer?Kan iemand me dat eens uitleggen.

Vorig jaar heeft het bij mij toch enkele maanden geduurd en het is nu pas begonnen :trance:

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding

Guest_catlady_*
Guest_catlady_*

#118 Geplaatst 02 mei 2010 - 18:09

tja haren, welke kattenbaasje  heeft daar geen last van he :-)) wij hebben ook vier katten en hebben ons er al bij neergelegd dat het huis nooit haarvrij kan zijn. Wij veranderen  hier sowieso van kleren als we 's avonds thuis komen en voor de rest veel stofzuigen en ze uit onze slaapkamer proberen te houden - :) ) tips ook hier zeker welkom :LOL:

borduurpoes
borduurpoes
  • 125 berichten

#119 Geplaatst 03 mei 2010 - 19:20

ja kattenhaar heb ik ook veel, vooral kid zaagt omdat hij altijd zwart draagt met jeans en dus op al zijn truien veel haren te zien zijn, ik probeer hem van zijn 'zwarte' periode af te helpen ;) maar lukt precies niet.. en ik borduur veel en op al mijn borduurwerken zit wel ergens een haar van de katten.. en heb op mijn site ook het logo gezet, 'stitched with love and cathair' .... maar heb er zelf niet zoveel problemen mee... andere mensen precies meer... anti-katten dan... zo'n plakborstel doet veel en stofzuiger ook zoals eerder vermeld, maar nylon kous in droogkast wist ik niet, weer tip erbij, dank je wel

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#120 Geplaatst 04 mei 2010 - 20:39

:help: Nelleke is er nu ook aan begonnen. Moet al dat winterhaar er echt af :trance: ?

Geplaatste afbeelding