Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#121 Geplaatst 04 mei 2010 - 21:04

Ontdekt een paar dagen geleden.Snow laat zich stofzuigen :trance: Nooit gedacht dat hij dat zou toelaten,want mijn stofzuiger maakt veel lawaai,maar hij houdt ervan.Niet dat het veel helpt maar bon,ik heb dan toch een béétje loszittend haar vast.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#122 Geplaatst 05 mei 2010 - 16:00

:louche: "ons Mimi is" 1 grote haarbal aan het worden, ze ziet er momenteel niet uit. IK borstel ze nu zo veel mogelijk, maar tja, met 1 (verkeerde) arm :x Iemand zin om een kat te komen "Furminatorren" :mrgreen:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Lara_SGC_*
Guest_Lara_SGC_*

#123 Geplaatst 05 mei 2010 - 20:34

Kathleen zei:

:louche: "ons Mimi is" 1 grote haarbal aan het worden, ze ziet er momenteel niet uit. IK borstel ze nu zo veel mogelijk, maar tja, met 1 (verkeerde) arm :x Iemand zin om een kat te komen "Furminatorren" :mrgreen:

Is dat geen uitvinding: Furminatorer of Furminatoress die aan huis komt en de poezen een goeie beurt geeft ;) :p

Ben vragende partij! *kijkt naar een de witte haarPLUIMEN die voorbij waaien/rollen*

Welke Furminator heb jij, Kathleen? Is de kleine niet te klein voor een Ragdoll? Of juist perfect? Of moet ik beter de middelgrote kopen? Of de grote :x Moet binnenkort toch een nieuwe bestelling plaatsen bij Zooplus.nl. Ben benieuwd of het zo super werkt als zovele zeggen :)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#124 Geplaatst 06 mei 2010 - 00:10

Lara_SGC zei:

Is dat geen uitvinding: Furminatorer of Furminatoress die aan huis komt en de poezen een goeie beurt geeft ;) :p

Ben vragende partij! *kijkt naar een de witte haarPLUIMEN die voorbij waaien/rollen*

Welke Furminator heb jij, Kathleen? Is de kleine niet te klein voor een Ragdoll? Of juist perfect? Of moet ik beter de middelgrote kopen? Of de grote :x Moet binnenkort toch een nieuwe bestelling plaatsen bij Zooplus.nl. Ben benieuwd of het zo super werkt als zovele zeggen :)

Ik heb de middelgrote voor onze Ragdolls, maar ik gebruik de Zoomgroom meer op wekelijkse basis. Ze hebben dat toch liever. De Furminator is wat aggresiever :ha . Hier blijven de witte plukken ook nog voorbij rollen.. :help: Wanneer is die ruiperiode toch voorbij?

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#125 Geplaatst 06 mei 2010 - 07:23

Bibie zei:

Ik heb de middelgrote voor onze Ragdolls, maar ik gebruik de Zoomgroom meer op wekelijkse basis. Ze hebben dat toch liever. De Furminator is wat aggresiever :ha . Hier blijven de witte plukken ook nog voorbij rollen.. :help: Wanneer is die ruiperiode toch voorbij?

Hier rollen ze dus nu pas voorbij van Nelleke :ha

Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#126 Geplaatst 06 mei 2010 - 08:35

Lara_SGC zei:

Ik heb de kleinste maat (denk ik) en het gaat wel, maar "ons Mimi" vindt dat dat te lang duurt dan. Dat getrek en gesleur aan haar "mooie haartjes" :mrgreen: .  Nu met mijn schouderoperatie kan ik ze alleen maaar borstelen en met de "zoom&groom" maar alles begint dan echt vol haar te hangen, heelder "haarwolken". En mevrouw blijft ook niet moooi staan, ze vindt het leuk van over de grond te rollebollen en zich te verplaatsen, ik dus op mijn knieën erachter. Maar met één arm gaat dat al helemaal niet. Komt er dan nog bij dat haar "broek" op een week tijd precies enorm gegroeid is en ze gisteren natuurlijk.... "stinkiewinkie".....
:help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#127 Geplaatst 06 mei 2010 - 16:40

Ik vind het toch niet meer grappig,hoor. :louche: Echt overal hangt haar.Ik vraag mij af hoeveel haar ik al opgevreten heb zonder dat ik het weet.Overal vliegt het,plakt tegen mijn tv-toestel en poets hier als een krankzinnige heel de dag.Vraag mij soms af hoe het zou zijn moest ik drie dagen niet stofzuigen :trance: T'duurt nu toch al een dikke drie weken dat hij zo fel ruift.Of zelfs langer... O:)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#128 Geplaatst 06 mei 2010 - 16:57

Joloka zei:

Hier rollen ze dus nu pas voorbij van Nelleke :ha

Hier rollen ze al denk ik zo'n hele maand voorbij, niet te doen gewoonweg. Elke dag is dat hier vechten, elke morgen, elke middag, elke avond, elke nacht, ... als ik opsta is het precies altijd bal geweest, na de grote kuis te doen, mag ik 2 dagen nadien al terug volledig opnieuw beginnen met de grote kuis terwijl ik het elke dag bijhou :help: :help:

Bewerkt door Spanishke, 06 mei 2010 - 16:58.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#129 Geplaatst 11 mei 2010 - 20:30

Met vereende krachten , onder zacht geklaag van "ons Mimi" heb ik daarjuist -toch haar broek bijgeknipt. Nu is ze natuurlijk verontwaardigd
Geplaatste afbeelding

Guest_Sabinel_*
Guest_Sabinel_*

#130 Geplaatst 11 mei 2010 - 20:45

We kammen Maxime regelmatig, maar niet te lang want hij wordt daar wat opgewonden/agrie van en komt dan op ons af...  ;) Haha.  We hebben al 2 soorten kammen gehaald, maar hij doet het bij allebei de stouterik!!!
Van die kous wist ik niet, ga ik eens bij de deken doen want ik zie het bezoek ook kijken als ze op bezoek komen.... :o

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#131 Geplaatst 13 mei 2010 - 16:12

Ik heb 2 htk's. Ze hebben nog nooit zoveel last gehad van haarverlies dan nu!
Gelukkig wel niet zo erg zoals jullie beschrijven :p .
Hun mandjes, krabpaal, zeteltje,... hangt echt vol haar. Ik ga hier met een natte vaatdoek over en zo heb ik bijna al het haar mee. Daarna stofzuig ik er nog eens over.
Mandjes zijn vorige week uitgewassen (indien mogelijk).
Die tip van de nylon ga ik zeker proberen!!

En mijn mat... daar is ook wel altijd haar te vinden nu :s .

Daarstraks ook de 2 poezels gekamt met de furminator. Onze tuin is vrij diep en hier gaat het als volgt...

Eventjes kammen, poes weg, ik erachterna. Terug even kamme, terug poes weg, ik er terug achter... :o . Tijger is ondertussen gekamd, Sloeber vindt dit minder leuk :) .

Er komt best veel af hoor! Ookal heb ik kortharige katers.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#132 Geplaatst 13 mei 2010 - 16:19

Ik heb zo het gevoel dat door het koude weer, de rui weer even verminderd is. Maar er moet toch nog echt keiveel haar af zunne.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#133 Geplaatst 13 mei 2010 - 16:47

Joloka zei:

Ik heb zo het gevoel dat door het koude weer, de rui weer even verminderd is. Maar er moet toch nog echt keiveel haar af zunne.

Ja, ik heb dat gisteren ook gezegd! Het lijkt alsof het al wat beter gaat... Ook als je hen een aaitje geeft waait er geen haarstorm meer op. Hopelijk komt het niet meer terug :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#134 Geplaatst 13 mei 2010 - 16:57

Leve de tondeuse  :ha :x
Syrah was te erg in de knoop en ik heb haar een zomerkostuum aangemeten, pfieuw dat scheelt een pak; kat happy ikke happy iedereen happy!!

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#135 Geplaatst 13 mei 2010 - 19:06

sneeuwwitje zei:

Leve de tondeuse :ha :x
Syrah was te erg in de knoop en ik heb haar een zomerkostuum aangemeten, pfieuw dat scheelt een pak; kat happy ikke happy iedereen happy!!
:x ik denk niet dat "ons Mimi" dat zou pikken, wat zou ze verontwaardigd zijn. Voorlopig ook nog geen klitten, maar wel alle dagen goed borstelen. Gelukkig vindt ze dat wel fijn :mrgreen:

Geplaatste afbeelding