Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 10 maart 2010 - 16:48

Heb het filmpje eens bekeken van het plukken van de persjes en heb het nu ook eens geprobeerd bij Taiga. Die vindt het blijkbaar toch wel pijnlijk...
Kunnen we anders eerst haar vacht natmaken met een vochtig doekje, dan kammen en dan plukken of zie je dan de rechtopstaande haartjes niet meer..?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 10 maart 2010 - 17:53

Helaba niet klagen he Bibie en Spanishke: Ons Flanelleke verliest hier het minst haar van allemaal. Finn zorgt ervoor dat alles hier wit wordt :ha . Ik ga ze dit weekend nog eens onder handen nemen met dat rubberen borsteltje dat hier eens voorgesteld is: dat heeft echt effect!!! Vachtverzorging en kattentoebehoren goedkoop bij zooplus: Kong Massageborstel Zoom Groom
en ze zijn er gek van...
Zwarte kleding is hier ook een ramp (bij Gabriël juist niet want die verliest zwarte haren), dus misschien onze outfit aanpassen?

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 10 maart 2010 - 21:35

Joloka zei:

Helaba niet klagen he Bibie en Spanishke: Ons Flanelleke verliest hier het minst haar van allemaal. Finn zorgt ervoor dat alles hier wit wordt :ha . Ik ga ze dit weekend nog eens onder handen nemen met dat rubberen borsteltje dat hier eens voorgesteld is: dat heeft echt effect!!! Vachtverzorging en kattentoebehoren goedkoop bij zooplus: Kong Massageborstel Zoom Groom
en ze zijn er gek van...
Zwarte kleding is hier ook een ramp (bij Gabriël juist niet want die verliest zwarte haren), dus misschien onze outfit aanpassen?

Ok dit staat zeker op mijn lijst voor de volgende bestelling, wou al eerder zoiets kopen, maar wist niet dat het zo goed werkte (ze hebben dat dacht ik ook in een soort van lieveheersbeestje?). Als jij zegt dat het goed werkt, geloof ik het wel :thumb:
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#19 Geplaatst 10 maart 2010 - 21:45

Hier is het ook vreselijk op het moment. Vooral Kiki haart als een gek.
En het gekke is Faye met haar lange haar bijna niet :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 10 maart 2010 - 21:47

Spanishke zei:

Ok dit staat zeker op mijn lijst voor de volgende bestelling, wou al eerder zoiets kopen, maar wist niet dat het zo goed werkte (ze hebben dat dacht ik ook in een soort van lieveheersbeestje?). Als jij zegt dat het goed werkt, geloof ik het wel :thumb:

Je vindt gewoon een tweede kat op de grond terug :ha :ha :ha en ze hebben het veel liever dan de furminator.

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#21 Geplaatst 10 maart 2010 - 22:01

Zelfde probleem hier!! Alles hangt echt vol, 4 langharige katten hebben is niet evident.. Ik rol mezelf altijd met zo een rollertje voor ik buitenga, let er op dat jas nooit buiten de gang komt, doe trui pas aan op laatste en als ik dan opt werk toekom moet ik toch vaststellen dat er haren aan mn trui hangen terwijl de jongens er nooit mee in aanraking geweest zijn, echt vervelend. :(

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#22 Geplaatst 10 maart 2010 - 22:05

Tja haren dat kennen we hier ook :LOL: Zwart is bij ons taboe :goofy: Maar ach veel stofzuigen en een kledingborstel helpen ook, en eerlijk gezegd hebben we meer last van de honden haren dan van de poezebeesten

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 10 maart 2010 - 22:56

Hier ligt de kleefrol ook binnen handbereik, wij hangen ook steeds vol

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#24 Geplaatst 10 maart 2010 - 23:01

Ik gebruik ook de plakrollers en zo'n rode fluwelen borstel. Ik heb ook zo'n handborstel in gummi en die verwijdert ook goed de haren. Al mijn kleren die niet in de droogkast mogen zet ik er in als ze al droog zijn op de koude stand, en dan krimpen die kleren niet en de haren gaan mooi in de filter zitten.
Ik borstel hen regelmatig en doe ook een paar keer per jaar met de furminator.
Hier thuis draag ik zo weinig mogelijk zwart, alleen als ik uit ga doe ik wel eens iets zwart aan.
We hebben daarom ook bewust een shih tzu als hond gekozen omdat die geen haren verliezen. :thumb:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 10 maart 2010 - 23:25

catherine zei:

Ik gebruik ook de plakrollers en zo'n rode fluwelen borstel. Ik heb ook zo'n handborstel in gummi en die verwijdert ook goed de haren. Al mijn kleren die niet in de droogkast mogen zet ik er in als ze al droog zijn op de koude stand, en dan krimpen die kleren niet en de haren gaan mooi in de filter zitten.
Ik borstel hen regelmatig en doe ook een paar keer per jaar met de furminator.
Hier thuis draag ik zo weinig mogelijk zwart, alleen als ik uit ga doe ik wel eens iets zwart aan.
We hebben daarom ook bewust een shih tzu als hond gekozen omdat die geen haren verliezen. :thumb:

En is het ook zo? Van de Ragdoll zeggen ze ook vaak dat dat haarverlies heel goed meevalt, tja te zien welke je hebt toch wel hoor.
De vacht van die hondjes doet iets anders vermoeden, wel fijn zo dan om een hondje te hebben met haar dat niet ruift :thumb:
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 10 maart 2010 - 23:39

Mijn mama heeft een West Highland White Terrier en die ruift ook echt niet :thumb: . Hier is het jammer genoeg wat anders. :oops:
@ Joloka: we hebben ook de zoomgroom, maar ik vind persoonlijk de furminator iets doeltreffender. Toch bij Boris, want Santos heeft een gloeiende hekel aan die furminator. Die wilt enkel zachte borsteltjes die zijn kinnetje strelen :ha

Als ik het hier zo hoor moet ik dringend wat meer die droogkast gaan gebruiken.. Ik zal het eens proberen bij het volgende wasje :) . Het enige waar ik dus echt op moet letten is dat er geen wol inzit? Maar al de rest mag wel ?

Geplaatste afbeelding

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#27 Geplaatst 10 maart 2010 - 23:43

Maar het is precies of de kattenharen ook in de lucht rondvliegen, tegen de inoxtoestellen van de keuken plakte er haar, van het weekend werd ik bijna zot, overal haar, haar en nog eens haar, doen hier al een trainingsbroek aan voor in de zetel te zitten, durf hier momenteel geen mensen uitnodigen of ze komen behaart buiten :ha , en de strijk, een ramp, de kleefrolletjes vliegen erdoor, en vloeken tegen mijn man als hij nog één keer een behaarde trui durft tussen de was te steken dat hij dan in't vervolg alles zelf mag ontharen, zelfs met de stofzuiger kreeg ik zijne fleece ni onthaart.Had zo'n zin om de tondeuse te pakken en die 2 kaal te scheren, ik had er even genoeg van van al dat haar. En zelfs mijn eigen haar ( op mijn hoofd natuurlijk) krijg ik ni getemd van de statische elektriciteit :help: . Zou een luchtbevochtiger ook ni helpen om die kattenharen die in de lucht vliegen en mijn haar te temmen? Ik ga zeker die panty eens proberen in de droogkast.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 10 maart 2010 - 23:53

technozino zei:

Maar het is precies of de kattenharen ook in de lucht rondvliegen, tegen de inoxtoestellen van de keuken plakte er haar, van het weekend werd ik bijna zot, overal haar, haar en nog eens haar, doen hier al een trainingsbroek aan voor in de zetel te zitten, durf hier momenteel geen mensen uitnodigen of ze komen behaart buiten :ha , en de strijk, een ramp, de kleefrolletjes vliegen erdoor, en vloeken tegen mijn man als hij nog één keer een behaarde trui durft tussen de was te steken dat hij dan in't vervolg alles zelf mag ontharen, zelfs met de stofzuiger kreeg ik zijne fleece ni onthaart.Had zo'n zin om de tondeuse te pakken en die 2 kaal te scheren, ik had er even genoeg van van al dat haar. En zelfs mijn eigen haar ( op mijn hoofd natuurlijk) krijg ik ni getemd van de statische elektriciteit :help: . Zou een luchtbevochtiger ook ni helpen om die kattenharen die in de lucht vliegen en mijn haar te temmen? Ik ga zeker die panty eens proberen in de droogkast.

:ha :ha :ha :ha :ha Inderdaad!! Dat is nu net dezelfde situatie als hier! Tegen onze oven hangen er ook allemaal haartjes, en onze zetel, zelf onze lampenkappen! En het is ook heel erg statisch! Hoe komt dat eigenlijk?

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 11 maart 2010 - 00:22

Bibie zei:

:ha :ha :ha :ha :ha Inderdaad!! Dat is nu net dezelfde situatie als hier! Tegen onze oven hangen er ook allemaal haartjes, en onze zetel, zelf onze lampenkappen! En het is ook heel erg statisch! Hoe komt dat eigenlijk?

Hier hetzelfde probleem :( ook allemaal erg statisch :(
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#30 Geplaatst 11 maart 2010 - 06:34

Spanishke zei:

Hier hetzelfde probleem :( ook allemaal erg statisch :(

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Ik krijg zelfs electrische schokjes als ik de poezels knuffel :love: .

Geplaatste afbeelding