Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#166 Geplaatst 03 juni 2010 - 16:32

Ik vind het best meevallen eigenlijk. Elke dag even met de geweldige borstel over de vloer en klaar.
Straks nog eens goed kammen buiten en dan zijn die haren toch al weg.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#167 Geplaatst 05 juni 2010 - 08:34

En nu is het heel erg: doe je 's avonds het stof af en stofzuig je even... sta je 's ochtends op en overal witte haarplukken en ook op de kasten een laagje haar :trance:

ik ben me aan het afvragen wat ik ga doen: het laten liggen O:) of toch maar opnieuw beginnen :ha

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#168 Geplaatst 05 juni 2010 - 08:48

Mijn katten zijn de ergste rui voorbij. Tuurlijk is het altijd wel wat haar plukken en hebben wij steeds een familievoorraad kledingrollers in huis. We hebben nu eenmaal langharen 8)

Maar momenteel valt het echt goed mee gelukkig!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#169 Geplaatst 05 juni 2010 - 09:52

Boris had vorig jaar nog wat kittenhaar, dus dit is eigenlijk het eerste jaar dat ze ruiven. Allebei trouwens, Santos die verliest ook ongelooflijk veel haar nu. Nu had ik een vraagje voor de meer ervaren ruibestrijders; Wanneer gaat dit in godsnaam over?! :louche:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#170 Geplaatst 05 juni 2010 - 09:54

Bibie zei:

Boris had vorig jaar nog wat kittenhaar, dus dit is eigenlijk het eerste jaar dat ze ruiven. Allebei trouwens, Santos die verliest ook ongelooflijk veel haar nu. Nu had ik een vraagje voor de meer ervaren ruibestrijders; Wanneer gaat dit in godsnaam over?! :louche:

Zeg Bibie, Dirk vermoedt dat toen jij op bezoek was, je ergens een hele zak met haar van Boris en Santos hebt weggestoken en dat de katjes dat nu gevonden hebben en er mee spelen :r

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#171 Geplaatst 05 juni 2010 - 09:56

Joloka zei:

Zeg Bibie, Dirk vermoedt dat toen jij op bezoek was, je ergens een hele zak met haar van Boris en Santos hebt weggestoken en dat de katjes dat nu gevonden hebben en er mee spelen :r

:ha :ha :ha :ha Wie weet :x Zo bespaar ik op mijn stofzuigerzakken, ik verzamel het wollige haar van mijn twee poezies en ik dump het stiekem bij onschuldige slachtoffers. :x

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#172 Geplaatst 05 juni 2010 - 10:01

Bibie zei:

Nooitnimeer :ha

Ik vind dat altijd wel een beetje grappig... mensen die voor het eerst een langhaar in huis nemen en zeggen "Eigenlijk verliest die bijna geen haar!" en dan denk ik bij mezelf "you poor soul... wacht maar tot de eerste ruiperiode er aan komt" :lachen: :lachen: :lachen:
Het eerste jaar is dat met het kittenpluche echt nog easy peasy, maar eens het kittenpluche weg is dan worden de grote kanonnen ingezet :ha

En om heel eerlijk te zijn gaat het dan ook nooit echt helemaal over. Ik schreef hier deze morgen dat de grootste rui over was, maar heb ondertussen al 5 plukken van de grond/zetel geplukt.
Tja, er zit niets anders op dan te aanvaarden dat als je stofzuigt je dat na 5 minuten al bijna niet meer ziet 8)

En voor de rest goed borstelen, "furminaten", de zetel aanpakken met van die rubberen handschoenen, goed voer geven etc.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#173 Geplaatst 05 juni 2010 - 10:08

Smitten Kitten zei:

Nooitnimeer :ha

Ik vind dat altijd wel een beetje grappig... mensen die voor het eerst een langhaar in huis nemen en zeggen "Eigenlijk verliest die bijna geen haar!" en dan denk ik bij mezelf "you poor soul... wacht maar tot de eerste ruiperiode er aan komt" :lachen: :lachen: :lachen:
Het eerste jaar is dat met het kittenpluche echt nog easy peasy, maar eens het kittenpluche weg is dan worden de grote kanonnen ingezet :ha

En om heel eerlijk te zijn gaat het dan ook nooit echt helemaal over. Ik schreef hier deze morgen dat de grootste rui over was, maar heb ondertussen al 5 plukken van de grond/zetel geplukt.
Tja, er zit niets anders op dan te aanvaarden dat als je stofzuigt je dat na 5 minuten al bijna niet meer ziet 8)

En voor de rest goed borstelen, "furminaten", de zetel aanpakken met van die rubberen handschoenen, goed voer geven etc.

:LOL: Dat hebben wij dus vorig jaar ook gedacht hé! En zelfs tegen iedereen gezegd die het maar horen wou: "Onze kat heeft lang haar en hij ruift eigenlijk niet, straf hé". Was me dat een vergissing! O:) De grote kanonnen worden inderdaad pas later gehanteerd :ha

Bewerkt door Bibie, 05 juni 2010 - 10:08.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#174 Geplaatst 05 juni 2010 - 10:12

Bibie zei:

:LOL: Dat hebben wij dus vorig jaar ook gedacht hé! En zelfs tegen iedereen gezegd die het maar horen wou: "Onze kat heeft lang haar en hij ruift eigenlijk niet, straf hé". Was me dat een vergissing! O:) De grote kanonnen worden inderdaad pas later gehanteerd :ha

Als het een troost mag zijn, wij hebben dat ook gedacht :ha :ha :ha
Nu weten we wel beter... Deze morgen gestofzuigd en ondertussen flink wat plukken vacht mogen oprapen.

't Is dat ze zo lief en onmisbaar zijn he :heart:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#175 Geplaatst 05 juni 2010 - 10:31

Hier is het toch vooral Finn die plukken haar verliest. Zou Nelleke nog wat wachten? En moet die wintercol er ook nog volledig af?

Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#176 Geplaatst 05 juni 2010 - 18:58

Hier blijft het nog vrolijk verder "sneeuwen"en toen hij goed ziek was vorige week :trance: was het verschrikkelijk.De stofzuiger kreunt onder zoveel werk :d

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#177 Geplaatst 05 juni 2010 - 19:33

ik heb de indruk dat het begint te beteren. "ons Mimi" haar kraag staat duidelijk minder dik en ik vind ook minder witte wolkjes terug. :loveshower:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#178 Geplaatst 06 juni 2010 - 17:03

Die plukken waar iedereen het over heeft... Zien die er toevallig ZO uit ? O:)

IMG_0961.JPG

Want dan denk ik dat het besmettelijk is :ha Amon heeft er verschrikkelijk last van. Ik blijf maar stofzuigen! En 5 min later zie je het niet meer. Maar als ik het zo lees ben ik dus niet alleen en is het normaal :) oef!

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#179 Geplaatst 06 juni 2010 - 18:28

English Rose zei:

Die plukken waar iedereen het over heeft... Zien die er toevallig ZO uit ? O:)

Bijlage monthly_06_2010/post-1342-1351068553,685.jpg

Want dan denk ik dat het besmettelijk is :ha Amon heeft er verschrikkelijk last van. Ik blijf maar stofzuigen! En 5 min later zie je het niet meer. Maar als ik het zo lees ben ik dus niet alleen en is het normaal :) oef!

:LOL: Die zien er ongeveer zo uit ja :ha .

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#180 Geplaatst 06 juni 2010 - 18:31

Bibie zei:

:LOL: Die zien er ongeveer zo uit ja :ha .

Maar nog veel en veel en veel meer :ha

Geplaatste afbeelding