Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#181 Geplaatst 06 juni 2010 - 18:51

Joloka zei:

Maar nog veel en veel en veel meer :ha

Er liggen er zo wel meer hoor ;) maar ik kan ze niet allemaal tegelijk fotograferen he Lut.

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#182 Geplaatst 06 juni 2010 - 19:17

Amai zo'n plukken liggen hier gelukkig niet :)
En nu zelfs geen enkele, heb juist gedaan met poetsen

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#183 Geplaatst 08 juni 2010 - 13:37

Oef, het is hier ook eventjes haarvrij. Ik heb er deze ochtend mijn werk van gemaakt. Alle katjes met de zoomgroom behandeld, alle stof afgedaan en dan..... gestofzuigd. Ondertussen was de stofzuigzak vol, wou de stofzuiger even niet meer werken :( , maar het is me gelukt. Ook alle dekentjes zijn gewassen en gedroogd, kattenbakken volledig gereinigd en nu... ben ik moe en ga ik eventjes energie opdoen voor de volgende aanval O:)

Geplaatste afbeelding

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#184 Geplaatst 08 juni 2010 - 15:00

Ik heb net op e bay 2 furminators besteld, 1 voor e poezels en 1 voor de pony.
Gebruikt iemand die nog ? of is er ondertussen iets "nieuw" uit ?
Duur waren ze niet meer, 11 Euro voor de pony en 7 voor de poezen.
:)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#185 Geplaatst 08 juni 2010 - 15:08

noukie zei:

Ik gebruik die nog af en toe maar mijn katjes hebben liever de zoomgroom :LOL:

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#186 Geplaatst 08 juni 2010 - 15:11

noukie zei:

Ik heb de gele (de medium) voor de katten, maar we gebruiken die ook voor de paarden. Dat gaat heel goed.

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#187 Geplaatst 08 juni 2010 - 15:12

zoomgroom is dat die borstel in de vorm van een poes die je kan vinden bij tom&co ?

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#188 Geplaatst 08 juni 2010 - 20:59

Bij ons viel de laptop gisteren de hele tijd uit en hij was echt heet, mijn vriend die vandaag opengeprutst, blijkt dat dat ventilatorke volledig verstopt zat met kattenhaar O:) Momenteel is het hier heel erg, vooral Venus verliest enorm veel haar; als ze een robbertje vechten zie je hier nogal witte wolkjes passeren zenne...pfff
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#189 Geplaatst 08 juni 2010 - 21:54

noukie zei:

zoomgroom is dat die borstel in de vorm van een poes die je kan vinden bij tom&co ?

Dit is de zoomgroom:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#190 Geplaatst 09 juni 2010 - 08:52

Is de zoomgroom ook geschikt voor langharige katten         bijv(perzen) :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#191 Geplaatst 09 juni 2010 - 08:54

babetatilla zei:

Is de zoomgroom ook geschikt voor langharige katten bijv(perzen) :)

Ik gebruik die voor onze Nellemie (een ragdoll) toch ook. De katjes vinden het hier heel leuk om ermee gekamd te worden .

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#192 Geplaatst 09 juni 2010 - 09:23

Bedankt Joloka ik ga mij er ook eentje aanschaffen :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#193 Geplaatst 09 juni 2010 - 12:36

Bij ons is het ook heel erg met die haren! Wij wonen op het eerste en onze traphal (naar de hal die op het gelijkvloers ligt) is open (geen deur ofzo). Toen het afgelopen weekend zo was aan het onweren en de wind heel erg opkwam hadden we de deur beneden open gezet, de ramen stonden al de hele tijd open. Toen die deur openging dacht ik dat ik overal rookpluimen door het huis zag vliegen... Het waren haarbosjes!!!! Zo van die haarbosjes die in de hoeken van de trap bijeen rollen... Die vlogen nu letterlijk rond mijn oren met die felle wind!!! Dat was een zicht zeg! En het was veeeeel te mottig om te stofzuigen!!! De trap was toen wel proper (haarflokjes lagen allemaal boven ineens :o )...

Ik borstel Chiva en Flush gewoon met een vlooienkammetje eigenlijk en dat werkt best goed. van die kleefrollers gaan er hier ook door alsof het niets kost (en de afvalberg niet groter maakt) :8 .... Als ik strijk is het ook vaak eerst rollen, dan strijken :o en zwarte kledij haal ik zo weinig mogelijk in huis en hetgeen we toch hebben is gewoon een ramp!!!

en jah, stofzuigen doen wij toch maar maximum 2 keer per week. Het ligt de volgende dag toch terug vol, en elke dag, dat zie ik niet zitten!!!
een droogkast hebben we niet maar als ik de fleecedekentjes (die in de zetel liggen) en de kattendekentjes, kussentjes enzo uitwas breng ik ze langs mama om daar in de droogkast te steken. Anders is dat niet te doen!!! En dat helpt echt wel heel erg goed!

Die nylonkous, werkt dat enkel in dedroogkast (wat bij mij niet nodig is, de haren zijn er allemaal uit als ik iets bij mama in de droogkast steek) of werkt dat ook als je dat mee in de wasmachine steekt???

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#194 Geplaatst 09 juni 2010 - 12:49

Ja, ik wou hier ook juist nog eens een handleiding voor de nylonkous komen vragen :ha . Kan iemand eens precies zeggen hoe dat werkt/wat ik moet doen? Want het is mij nog geen één keer gelukt O:)

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#195 Geplaatst 09 juni 2010 - 14:05

Ooohja, ook nog even zeggen, ik kan Flush ook stofzuigen, vindt hij GE-WEL-DIG!!! Maar veel doet het spijtig genoeg niet af, borstelen en rollen met de kleefrol helpt meer (dat rollen met de kleefrol doe ik trouwens bij ze alletwee, dan is een rolletje wel snel op :oops: ).