Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#211 Geplaatst 08 juli 2010 - 15:14

Ik ben het echt BEEEEUUUU :( :evil: Ik heb Amon nog eens buiten gekamd, maar het blijft komen. Ik kan volgens mij uren kammen... En er blijven losse haren in zijn pels hangen. Ik heb echt al eens overwogen, en ik ben nu bloedserieus :louche: , om hem eens echt kort te laten trimmen. Het zal niet zo mooi zijn, maar verdorie ik kan er niet meer tegen om hier zoveel keren per dag te stofzuigen :cry: . Ik heb net de lakens van het bed verschoond, en voor ik ze was, gebruik ik de Pet Hair Magnet, want anders hangen ze nog vol haar als ze gewassen zijn. Ik heb foto's gemaakt ...

IMG_1184.JPG

IMG_1185.JPG

IMG_1186.JPG

:trance: Degoutant gewoon. Ik heb nu ook beslist dat de katten niet meer op de slaapkamer mogen. Kan hard zijn, maar alles hangt vol haar! Ik wilde oorspronkelijk ook niet dat ze bij mij zouden slapen, maar Amon was zo ongelukkig. Ik probeer nu al een paar dagen van zo af te wisselen: een nacht alleen, een nacht bij mij... en dan stilaan afbouwen. Het is al 2 ker goed gegaan, maar vannacht had hij platte kaka naast de bak gedaan :( ik probeer toch door te bijten. Hij moet leren wat afstand van mij te nemen.
Tips zijn steeds welkom!

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#212 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:57

English Rose zei:

Ik ben het echt BEEEEUUUU :( :evil: Ik heb Amon nog eens buiten gekamd, maar het blijft komen. Ik kan volgens mij uren kammen... En er blijven losse haren in zijn pels hangen. Ik heb echt al eens overwogen, en ik ben nu bloedserieus :louche: , om hem eens echt kort te laten trimmen. Het zal niet zo mooi zijn, maar verdorie ik kan er niet meer tegen om hier zoveel keren per dag te stofzuigen :cry: . Ik heb net de lakens van het bed verschoond, en voor ik ze was, gebruik ik de Pet Hair Magnet, want anders hangen ze nog vol haar als ze gewassen zijn. Ik heb foto's gemaakt ...

Bijlage monthly_07_2010/post-1342-1351068565,6315.jpg

Bijlage monthly_07_2010/post-1342-1351068565,6326.jpg

Bijlage monthly_07_2010/post-1342-1351068565,6335.jpg

:trance: Degoutant gewoon. Ik heb nu ook beslist dat de katten niet meer op de slaapkamer mogen. Kan hard zijn, maar alles hangt vol haar! Ik wilde oorspronkelijk ook niet dat ze bij mij zouden slapen, maar Amon was zo ongelukkig. Ik probeer nu al een paar dagen van zo af te wisselen: een nacht alleen, een nacht bij mij... en dan stilaan afbouwen. Het is al 2 ker goed gegaan, maar vannacht had hij platte kaka naast de bak gedaan :( ik probeer toch door te bijten. Hij moet leren wat afstand van mij te nemen.
Tips zijn steeds welkom!

Vorig jaar sliepen al mijn poezels ook bij mij op bed (6) maar tijdens de zomer was dat dus ook echt niet meer te doen, dus deed ik dan de deur dicht om te slapen en als mijn vriend dan opstond (6u) liet hij de poezen binnen en dan mochten ze nog een uurtje bij mij liggen en ze waren dat snel gewoon, tegen 6u zaten ze allemaal voor de deur te wachten. Nu dat ik bij mijn vriend ben gaan wonen laten we ze gewoon niet meer op de slaapkamer en ik vind het eigenlijk wel beter ook, want slapen in een bed vol met haar, plezant was toch wel anders als k het nu bekijk :)

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#213 Geplaatst 10 juli 2010 - 17:13

ik denk dat ook iedere keer maar nu met deze warmte mogen ze liggen waar ze willen, mee in de slaapkamer bij de ventilator. :paw
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#214 Geplaatst 10 juli 2010 - 18:56

Ja,bij mij ligt hij ook aan het voeteneinde naast de ventilator :heart: Ik begrijp je wel,English Rose,maar maniak als ik ben,doet het me niks als het de kat is.Raar eigenlijk.Nu met deze hitte is het hier ook verschrikkelijk met al dat haar,maar dat zal ook wel weer overgaan.

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#215 Geplaatst 10 juli 2010 - 19:32

hier mogen de katten ook niet meer mee op de slaapkamer.met 10katten is dat niet te doen :d

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#216 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:19

Jee Manon! Dat ziet er verschrikkelijk uit. Deze ochtend stonden we op en de hele living lag ook vol met haarplukken. Vreselijk, er was precies een sneeuwstorm gepasseerd. Dan hebben we de poezies op het terras eens goed uitgekamd. Met deze hitte is het ook een rotjob om de stofzuiger te nemen. Dus daarom Swiffer ik nu tweemaal per dag. Ik hoop dat het nu wat betert, maar ik word er persoonlijk ook een beetje gek van. :o

Geplaatste afbeelding

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#217 Geplaatst 11 juli 2010 - 13:16

Hier maakt het enorm verschil als ik de poezels (ook ragdolls) regelmatig is met de furminator borstel. Dan komt er echt gigantisch veel af en ligt er toch veel minder in huis.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#218 Geplaatst 12 juli 2010 - 08:45

Het is niet dat ik het niet kan uitstaan, maar hij verliest nu zoveel haar... En ik was het al een tijdje beu dat als ik me 's nachts omdraaide of aan het deken trok, dat er een hoop haar in mijn gezicht of mond kwam :misselijk: en mijn mama, die mijn was doet, heeft al vaak geklaagd dat als ze mijn lakens wast, er zoveel wasbeurten later nog veel kattenhaar op haar was hangt... :louche: en ik kan dat heel goed begrijpen dat ze dat niet zo tof vindt.
Hij slaapt nu 6 nachten alleen. Nacht 1 en 2 : alles prima. Heb hem niet gehoord. Nacht 3 en 4: zeer veel gemiauw en elke ochtend een hoopje naast de kattenbak. Hij heeft de hele nacht serieus op de deur staan boenken, zonder ophouden... Dus ik kon ook niet slapen, maar ik bijt door. Nacht 5 en 6: Alles prima :) dus ik blijf volhouden! Ik wil hem dit echt afleren.
@ Lynn: het huis ligt hier nu ook weer vol plukken, dus ik zal eens beginnen poetsen :trance: en het is hier nu al 28° 8)

Geplaatste afbeelding

Guest_valeria_*
Guest_valeria_*

#219 Geplaatst 14 juli 2010 - 21:22

Mijn kat altijd zo lief en zo sjatig, maar het huis mijn zwarte truitjes hangen vol met zijn haar. Soms wou ik dat hij dat zelf op raapte en in de vuilbak gooide. Maar ja!!! Dat kan hij niet :trance:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#220 Geplaatst 14 juli 2010 - 21:28

Yep, het is duidelijk weer begonnnen :ha

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#221 Geplaatst 14 juli 2010 - 21:30

Amai Manon... Fieuw. Ik geef je geen ongelijk hoor. Anaïs slaapt ook niet meer bij ons, ik eet anders 's nachts eten en dat kriebelt in mijn neus..... Vond het ook niet meer leuk. Gelukkig vindt zij het niet zo erg.

Momenteel verliest onze meid ook heel veel haar, wow! Ik borstel ze elke avond en ik verschiet er altijd van wat er daar af komt?!!!

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#222 Geplaatst 15 juli 2010 - 09:24

Zwijg me over haar :trance: Met 2 grote honden en 5 poezels is het hier een echt een haarfestijn :LOL:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#223 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:11

Zo ziet onze zetel er dus ook uit dag na dag, het is echt niet te doen nu. :trance:
In de slaapkamer mogen ze al lang niet meer bij ons, nu zeker niet omdat het veel te warm is.
Soms zien ze toch hun kans en kan ik het ook niet laten omdat ze dan zo gelukkig, lief en dankbaar zijn :oops:

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#224 Geplaatst 15 juli 2010 - 11:18

Hier ook en heb gewoon HTK's!
Tijger is 2 dagen geleden gekamd en daarnet is en daarnet kwam hij op mijn schoot liggen. Ik vol haar en het haar dwarrelde in het rond. Net natuurlijk ik daar reeds gepoetst had! (Vandaar dat ik ook even op de laptop kom, zodat ik er sebiet met nieuwe moed terug kan invliegen).
Na een half uur kammen bij Tijger gaat het wel weer, maar Sloeber blijft haar verliezen (en hij is dan nog eens een kortharige!). Als hij gewoon rondloopt, verliest hij al haar!

Ik heb ook veel plukken tegenwoordig ronddwarrelen, maar zoals bij jou op je bed :trance: .

sherida
sherida
  • 91 berichten
  • 1 katten

#225 Geplaatst 19 juli 2010 - 20:40

Ja het is wat he aldie haren....soms lijkt het alsof ik 2 jobs heb: mijn kantoorbaan en poetsvrouw hihihi :)
Ik kan elke dag met de kleefroller over de zwarte hoogpolige vloerbedekking in de slaapkamer gaan (vloerbedkking was er al voordat Binkey met zijn mooie witte haren bij ons kwam wonen) maar ik vind het niet zo erg.