Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#226 Geplaatst 19 juli 2010 - 20:53

Och, met een Pers in huis leer je relativeren...
Geloof me vrij, wat er van een Pers afkomt, dat is die harige cavia foto van hierboven maar dan elke week.
Ik laat dat hier vrolijk ronddwarrelen, jaag me er niet meer in op, ik wacht tot de haren vanzelf in de hoeken een bol vormen en dan raap ik die op :ha :ha :ha
Bij mij mogen ze ook niet op de slaapkamer, is niet te doen anders.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#227 Geplaatst 20 juli 2010 - 14:14

sneeuwwitje zei:

Geloof me vrij, wat er van een Pers afkomt, dat is die harige cavia foto van hierboven maar dan elke week.
Ik laat dat hier vrolijk ronddwarrelen, jaag me er niet meer in op, ik wacht tot de haren vanzelf in de hoeken een bol vormen en dan raap ik die op :ha :ha :ha

Ontwollen ;) :ha :ha

Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#228 Geplaatst 20 juli 2010 - 20:35

sneeuwwitje zei:

die harige cavia foto van hierboven (2 pagina's terug) is van een ragdoll en dat ook meer dan eens per week. Ik kan ondertussen nog altijd niet snappen dat het geen naaktkat geworden is. Maar idd een pers heeft precies nog meer haar. En ook ik wacht af en toe af tot de vlokken zich in bollekes verzameld hebben  :ha :ha om dan op jacht te gaan, anders jan je idd bezig blijven

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#229 Geplaatst 04 augustus 2010 - 11:58

De strijd gaat hier onverbiddelijk verder. Vandaag "ons Mimi" nog eens met e furminator onder handen genomen. Dat lukt slechts een paar minuetn want ze vindt het niet leuk. verder wordt ze wel elke dag gewoon geborsteld. maar als je ziet wat er dan toch nog afkomt :o
gaat dit ooit stoppen :help:

Bijgevoegde thumbnails

• DSC02108.JPG
  • DSC02109.JPG
  • DSC02110.JPG

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#230 Geplaatst 04 augustus 2010 - 21:13

Kathleen zei:

De strijd gaat hier onverbiddelijk verder. Vandaag "ons Mimi" nog eens met e furminator onder handen genomen. Dat lukt slechts een paar minuetn want ze vindt het niet leuk. verder wordt ze wel elke dag gewoon geborsteld. maar als je ziet wat er dan toch nog afkomt :o
gaat dit ooit stoppen :help:
Als je Mimi 1x per week borstelt is dit zeker voldoende. Door ze elke dag te borstelen gaat ze meer ruiven, zo stimuleer je de haren. ;)

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#231 Geplaatst 04 augustus 2010 - 21:14

English Rose zei:

Als je Mimi 1x per week borstelt is dit zeker voldoende. Door ze elke dag te borstelen gaat ze meer ruiven, zo stimuleer je de haren. ;)

Ik borstel ze hier ook maar maximum 1 keer per week hoor :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Lara_SGC_*
Guest_Lara_SGC_*

#232 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:37

Ik voel jullie pijn haha. Overal hier ook witte haarwolbollekes maar heb nu bij Zooplus het volgende besteld:

Kattenvoer en kattenmunt goedkoop bij zooplus: Velcote voercomplement voor huid en vacht

en ook al geloofde ik er niet erg in, na 5 dagen druppeltjes in haar eten te doen merk ik toch al een verschil van haarverlies. Misschien is haar ruifperiode toevallig voorbij maar als ik haar met men handen eens "doorkam" komt er nu veel minder af dan vroeger. Ook stuit ik minder op witte haren op men tapijten :)

Misschien een tip?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#233 Geplaatst 13 augustus 2010 - 17:08

Lara_SGC zei:

Ik voel jullie pijn haha. Overal hier ook witte haarwolbollekes maar heb nu bij Zooplus het volgende besteld:

Kattenvoer en kattenmunt goedkoop bij zooplus: Velcote voercomplement voor huid en vacht

en ook al geloofde ik er niet erg in, na 5 dagen druppeltjes in haar eten te doen merk ik toch al een verschil van haarverlies. Misschien is haar ruifperiode toevallig voorbij maar als ik haar met men handen eens "doorkam" komt er nu veel minder af dan vroeger. Ook stuit ik minder op witte haren op men tapijten :)

Misschien een tip?

Ik denk dat het op dit moment een rustige periode is. ;)

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#234 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:03

Aan alle KS'ers met een Furminator 8) (Ja, u leest het goed! Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een exemplaar. Ineens hadden ze die in de dierenspeciaalzaak. Heb de paarse gekocht aan €32)

Een vraagje : hoe vaak raden jullie aan de katten onder handen te nemen? Want ik lees zoveel uiteenlopende dingen :trance:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#235 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:08

English Rose zei:

Aan alle KS'ers met een Furminator 8) (Ja, u leest het goed! Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een exemplaar. Ineens hadden ze die in de dierenspeciaalzaak. Heb de paarse gekocht aan €32)

Een vraagje : hoe vaak raden jullie aan de katten onder handen te nemen? Want ik lees zoveel uiteenlopende dingen :trance:

1 keer per maand (of je hebt een kale kat :x )

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#236 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:09

Je mag niet teveel furminator'en. Dat staat ook in de gebruikshandleiding dacht ik. Te hevig en te vaak kan wonden veroorzaken. Maar het is wel een zalig ding :) . Wij doen het om de twee weken ongeveer. Behalve bij Santos, want die heeft er een grondige hekel aan :ha .

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#237 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:11

Ik heb em net geopend en gewoon eens 5 x door Amon gegaan om even snel te testen :x hij rolde al op zijn buikje en was aan het spinnen :heart: Dat komt dus goed!

Geplaatste afbeelding

Guest_Lara_SGC_*
Guest_Lara_SGC_*

#238 Geplaatst 16 augustus 2010 - 21:39

Haha, dat komt goed! Ik doe het hier ook om de 3 weken met Emily (Furminaten dan toch, de gewone borstel gaat er vaker door :p ) en ze vindt het ook zalig :)

Guest_Britt_*
Guest_Britt_*

#239 Geplaatst 21 augustus 2010 - 09:16

Soms is het hier ook het wilde westen hoor! als je niet elke dag stofzuigt en je loopt ergens voorbij, rollen er overal van die bollen haar. nu, op de kleren valt het idd mee, wij hebben ook van die rollertjes en als we er op letten :) rollen we over onze kleren. het helpt ook al omdat Zeepje niet echt een schootkat is, als ze 'knuffelt' loopt ze heen en weer zodat je heel haar lijf kan aaien :) dus dat scheelt, het is voorral de dingen in huis dat nogal harig zijn :s kasten vooral, omdat ze daar graag op ligt.. ook gelukkig toeval, we hebben zo'n bruingrijze kleur van meubels, en daar zie je geen stof en of haar op :LOL: ..

Bewerkt door Britt, 21 augustus 2010 - 09:17.
Reden van bewerken: schrijffoutjes :-p

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#240 Geplaatst 21 augustus 2010 - 11:09

Hier vinden Elmo en Santoz de Furminator maar een gruwelijk ding. Netteke daarentegen spint erop los als ik de Furminator bovenhaal :d . Ik gebruik hem 2 wekelijks en vind dit wel nodig bij een ragdoll.