Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#241 Geplaatst 05 juni 2013 - 11:53

Het is een oud topic, maar manlief!! Mijn katten komen normaal buiten en nu niet (wegens verhuis een maand geleden). Maar godsamme!!!
Word onozel van al dat haar!!
Net mijn living (weeral maar eens) zo goed mogelijk haarvrij gemaakt en wil ze niet meer binnenlaten in mijn living :p .
Eventjes erin en huppakee, overal haar. En niet zomaar een beetje haar he! Echt bollen en overal!

Ik wil iemand die dagelijks mijn hele huis komt stofzuigen en afstoffen.... 8) Kandidaten.... :x :x :x

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#242 Geplaatst 05 juni 2013 - 12:34

Misschien een robotstofzuiger aanschaffen?
'k Heb dat ook, naast mijn gewone stofzuiger en hoewel de hoekjes en kantjes met de robot niet super-goed gedaan zijn, scheelt het toch wel heel wat werk!

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#243 Geplaatst 05 juni 2013 - 12:43

Die furminator heb ik nog liggen van toen onze vorige hond een pup was. Had gehoord dat je deze NIET mocht gebruiken op dollekes en andere langharigen omdat ze dan meer beginnen ruiven of kaal worden? :s
Weet het allemaal ni meer hoor, maar wanneer we haar met een gewone kam kammen komt er heel weinig af, maar met onze handen heeeeel veel :s

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#244 Geplaatst 05 juni 2013 - 14:33

ik gebruik de furminator ongeveer 2 x per jaar niet meer anders wordt hun vacht lelijk. Vooral tijdens de rui kan ik hen eens goed door ermee, komt een tweede kat van af. Ze gaan niet meer of minder gaan ruiven hoor en kale plekken krijgen ze er alleen van als je teveel ermee kamt.

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#245 Geplaatst 05 juni 2013 - 14:44

Heb mij van Vileda de automatische stoffer gekocht (€40 denk ik was de prijs) en wat ben ik daar blij mee. Ok stofzuigen is nog 10X beter, maar dagelijks laat ik hem rondgaan en alle haarpluchen blijven kleven. Echt super + ze vinden het nog leuk ook.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#246 Geplaatst 05 juni 2013 - 15:36

Hoelang duurt het eigenlijk dat ze hun haar verliezen. Bembeau is langharig, maar van hem valt het nog wel heel goed mee, van hem valt het in pakjes op de grond. Taiga is een kleine ramp :p. Overal waar ze komt laat ze haar achter. Nu denk ik ook om ze wat meer buiten te laten. T'is niet meer te doen.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#247 Geplaatst 05 juni 2013 - 15:43

Ik gebruik af en toe de zoomgroom. Daar komt ook een pak haar met af en dat is zo een beetje hetzelfde als met je handen erdoor gaan. Dan is het weer eventjes goed, plus de katjes hebben het graag. Komen meteen af als ik dat ding bovenhaal.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#248 Geplaatst 05 juni 2013 - 16:36

Bekijk berichtTaptrut, op 05 juni 2013 - 14:44, zei:

Heb mij van Vileda de automatische stoffer gekocht (€40 denk ik was de prijs) en wat ben ik daar blij mee. Ok stofzuigen is nog 10X beter, maar dagelijks laat ik hem rondgaan en alle haarpluchen blijven kleven. Echt super + ze vinden het nog leuk ook.

Heb al verschillende keren gelezen dat hij niet zo denderend is...;

Bekijk berichtSabine2, op 05 juni 2013 - 12:34, zei:

Misschien een robotstofzuiger aanschaffen?
'k Heb dat ook, naast mijn gewone stofzuiger en hoewel de hoekjes en kantjes met de robot niet super-goed gedaan zijn, scheelt het toch wel heel wat werk!

Bedoel je zo'n rond ding ? Ja, was ik ook al aan het denken, maar is kostelijk he :-).
Heb me ook net een steelstofzuiger aangekocht. Werkt goed en is gemakkelijk, maar zwaarder dan verwacht.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#249 Geplaatst 05 juni 2013 - 17:04

Ja, da's zo'n rond ding
Ik heb er in de tijd één uit de Aldi meegebracht, ze stonden daar als aanbieding.
Die werken wel goed, het enige is dat je er geen virtuele muur mee kan afbakenen en dat je na elk gebruik die rol onderaan moet afkuisen want die hangt dan vol kattenhaar-pluchen. Voordeel: als ik thuiskom is mijnen beneden gestofzuigd (muv WC en hall, door ontbreken van virtuele muur, valt anders in trapgat dus die deuren laat ik dicht.
Voor gewoon rap heb ik ook zo'n steelstofzuiger :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#250 Geplaatst 05 juni 2013 - 17:24

Bekijk berichtSabine2, op 05 juni 2013 - 17:04, zei:

Ja, da's zo'n rond ding
Ik heb er in de tijd één uit de Aldi meegebracht, ze stonden daar als aanbieding.
Die werken wel goed, het enige is dat je er geen virtuele muur mee kan afbakenen en dat je na elk gebruik die rol onderaan moet afkuisen want die hangt dan vol kattenhaar-pluchen. Voordeel: als ik thuiskom is mijnen beneden gestofzuigd (muv WC en hall, door ontbreken van virtuele muur, valt anders in trapgat dus die deuren laat ik dicht.
Voor gewoon rap heb ik ook zo'n steelstofzuiger :)

Welke steelstofzuiger heb jij?

Ik de Rowenta air Force

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#251 Geplaatst 05 juni 2013 - 17:25

Hier moet ik de trap elke dag stofzuigen, het lijken wel afzonderlijke beesten die daar op rond dwalen elke dag. Ganse plukken haar!

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#252 Geplaatst 05 juni 2013 - 17:28

Ik ook de Rowenta Air force

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#253 Geplaatst 05 juni 2013 - 17:36

voor de liefhebbers wil ik wel mijn baloe uitlenen

die speelt oh zo graag voor stofzuiger!
khoor jullie hersenen al kraken tot hier :p

als hij plukken haar vind, van zichzelf of de andere twee hier, eet hij die gewoon op (soms moet ik me haasten, zo een plukje op te rapen of hij hapt er al naar)

heel gek, maar hij moet er zelfs niet van kokhalzen of overgeven, ze verteren gewoon mee met zijn brokjes die hij eet

en als je dan de kakjes uit de bak schept, kan je regelmatig een plukje haar zien in zitten ...

kzal t proberen een dezer eens op foto te krijgen, maar hij heeft precies een goeie neus naar kattehaarplukjes

van een :gek: kater gesproken dus :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#254 Geplaatst 05 juni 2013 - 18:00

Mijn zus heeft die van vileda ook en maakt enorm lawaai dat ding. Het stofzuigt ook niet alles of je moet alles omhoog zetten. Dan heb ik het al even rap zelf gedaan;
Ik stofzuig dagelijks het hele huis van boven tot beneden ook de trap want idd daar ligt altijd vanalles.

Zoomgroom heb ik ook maar gebruik die nooit omdat alle haren zo rondvliegen dan.

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#255 Geplaatst 05 juni 2013 - 18:05

eigenlijk ben ik net voor oa de trap op zoek naar een draadloos stofzuiger die zo weinig mogelijk weegt

tot nu had ik een beetje een voorkeur voor die van dyson die ook als kruimeldief kan gebruikt worden
alleen is die autonomie max 35min en best wel duur :s
http://www.dyson.be/...CFTMQtAodiSsAsg

ook die swiffelsweeper ben ik wel benieuwd naar, sommige vinden het dé uitvinding, anderen vinden het brol
http://www.tv-winkel...70__detail.aspx

dus de beslissing is hier nog niet gevallen :help:

Bewerkt door Kaprice, 05 juni 2013 - 18:06.