Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#256 Geplaatst 05 juni 2013 - 21:46

Inderdaad wat duur. Koop ik me liever een Rumba ofzo.
De Air Force doet goed zijn werk, maar omdat hij toch vrij zwaar is (voor mij), niet zo handig als gehoopt. Ook kan ik er niet mee onder bed en er de trap mee doen, is ook te lastig.

Hier een open traphal van 3 verdiepen. Mooi, maar qua haar nu *zucht*.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#257 Geplaatst 06 juni 2013 - 14:41

Hier kan ik de trap ook niet bijhouden van al 't haar :o
Vooral de zwartjes, die ruiven echt wel sterk. 'k Zal eens op zoek moeten gaan naar die vitamines die het wat binnen de perken houden.

'k Ga de mijne deze namiddag eens goed borstelen terwijl ze buiten zijn. 't Probleem is natuurlijk hun buik borstelen, dat doe ik niet ongestraft :lachen:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

azrael
azrael
  • 445 berichten
  • 1 katten

#258 Geplaatst 06 juni 2013 - 16:03

Hier kunnen we ook elke avond enkele nieuwe katten maken van al het haar... Hoe kan er nu zoveel haar zitten op zo'n klein beestje :gek:

Als ze even met ons buiten gaat maken we van de gelegenheid gebruik om er daar zoveel mogelijk haar af te plukken, maar het is onbegonnen werk. Dat blijft maar komen en als je ze een minuut later aait, hangt uw hand alweer vol :louche:

Ik heb wel de indruk dat het nu nog meer is dan anders. Volgens mij komt dat door het kwakkelweer, waardoor de overgangsperiode veel langer duurt...

jean
jean
  • 15 berichten

#259 Geplaatst 09 juni 2013 - 16:41

Ik las niet de hele topic en weet dus niet of de Ergo Rapido Plus van Electrolux al ter sprake kwam : dat is een krachtige, draadloze steelstofzuiger (opladen in 3 uur) met krachtige rolborstel en autonomie van 40 minuten.

Het mooiste eraan is de borstelcleaner : 5 seconden met de voet op de voetschakelaar drukken die de haartjes afsnijdt en opzuigt ! Dus die borstel verstopt niet meer en dus geen gerommel meer om die borstel 'haarloos' te maken. Je moet natuurlijk nog de stofbak leegmaken wanneer die volraakt.

Ik kan er zelfs mijn bedsprei en zetels mee haarvrij krijgen. Neem wel het model met Lithium batterij. De NiMH batterijen hebben kortere autonomie en na 2-3 jaar zijn die versleten. Ik gebruik dit al jaren met veel plezier (Lithium versie sinds 1 jaar). Mijn gewone stofzuiger is sindsdien zo goed als werkloos.

Doordat bediening aan de steel zit (+ voetschakelaar) moet ik me nooit meer bukken om te stofzuigen.
Handig meegenomen, want ik heb een zwakke rug.

Hij maakt niet veel lawaai en neemt ook zeer weinig plaats in.  Een echte 'lifesaver' want het haar van mijn heilige birmaan is anders een zeer lastige karwei !

Eén kwartiertje Ergorapido volstaat om gans mijn 4 kamerflat te doen. Slechts 1 kamer heeft voltapijt, verder nog enkele kleine deurtapijtjes en harde parket. De deurtapijtjes (goedkope Aldi tapijtjes) zijn echte magneten voor stof en haar, zodat nergens anders nog haarpluisjes te vinden zijn.  Als er onverwacht bezoek komt, snel 1 minuutje die tapijtjes doen en klaar is kees.

Ik heb nu ook de Ultrapower Plus met 25,2 Volt Lithium batterij met 1 uur autonomie. Die heeft weliswaar geen afneembare kruimeldief maar is nog krachtiger. Daar kun je met de hand de borstel onmogelijk tegenhouden. Hij kruipt bijna vanzelf vooruit.  Een beetje zoals die tractors om gras te maaien ... Je moet er wel een goeie 250 EUR tegenaan gooien.

Bewerkt door jean, 09 juni 2013 - 16:51.

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#260 Geplaatst 11 juni 2013 - 11:01

mmmmmm interessant jean

aan de ene kant vergemakkelijkt dat mijn keuze, want de dyson DC45 valt nu meer en meer af, hij is duur, en met maar 20min autonomie te kort bruikbaar vrees ik

nu twijfel ik nog tussen de
ergo rapido ZB2943 met een cashback van 30€ van Electrolux, is maar 18V en 35 min autonomie voor 169€ (wel met geïntegreerde kruimeldief en kierenzuigmond & borsteltje)
en de
aeg ultrapower AG5012 met 25,2V en 60 min autonomie voor 279€

mijn keuze gaat eigenlijk meer en meer naar die ultrapower, maar kvind die eigenlijk op de site van vandenborre enkel met een NiMH batterij?
waar heb jij die in oostende gevonden met een Litium batterij dan :p

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#261 Geplaatst 11 juni 2013 - 18:15

Ik schaf mij binnekort ook een andere stofzuiger aan. Heb nu een AEG Electrolux van 1800 watt en da's echt wel niet krachtig genoeg voor de tapijten. En hij maakt vreselijk lawaai. Je oren piepen als je er 10 min mee gewerkt hebt. Mijn volgende word een Miele van 2200 watt, hopelijk ben ik hier beter mee.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#262 Geplaatst 24 juli 2013 - 09:44

Zijn er hier nog katjes die laatste paar dagen enorm beginnen ruiven zijn? Als ze hier rond springen en liggen te worstelen met elkaar kan ik meteen de stofzuiger boven halen. Pakken haar komt er van hun af, ook als ik ze aai. Misschien met die gekke warmte?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#263 Geplaatst 24 juli 2013 - 10:57

Door de warmte gaan ze mee ruiven om hun vacht aan te passen aan de omgevings t° En doordat het een langere winter is geweest hadden sommige katten een dikkere vacht op.

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#264 Geplaatst 24 juli 2013 - 10:57

Bekijk berichtKaprice, op 05 juni 2013 - 17:36, zei:

voor de liefhebbers wil ik wel mijn baloe uitlenen

die speelt oh zo graag voor stofzuiger!
khoor jullie hersenen al kraken tot hier :p

als hij plukken haar vind, van zichzelf of de andere twee hier, eet hij die gewoon op (soms moet ik me haasten, zo een plukje op te rapen of hij hapt er al naar)

heel gek, maar hij moet er zelfs niet van kokhalzen of overgeven, ze verteren gewoon mee met zijn brokjes die hij eet

en als je dan de kakjes uit de bak schept, kan je regelmatig een plukje haar zien in zitten ...

kzal t proberen een dezer eens op foto te krijgen, maar hij heeft precies een goeie neus naar kattehaarplukjes

van een :gek: kater gesproken dus :)

Ja! Onze Pixie doet dat ook, ook al is ze nog geen jaar oud. Maak me daar best wel zorgen over, want dat kàn toch niet gezond zijn, maar heb nog niet ondervonden dat ze er last van heeft.. Vind het in ieder geval ook bizar.

Hier doe ik niets speciaals, met één poes valt het dan ook nog mee, dus stofzuigen waar en indien nodig.

De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#265 Geplaatst 08 augustus 2013 - 19:39

zo'n Furminator is dat enkel voor langharige katten of kun je daar ook HTK  katjes mee behandelen?
Dat bestaat ook voor honden, kan die voor een hond ook voor een kat worden gebruikt?

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#266 Geplaatst 08 augustus 2013 - 22:46

Bekijk berichtIsmene, op 24 juli 2013 - 10:57, zei:

Ja! Onze Pixie doet dat ook, ook al is ze nog geen jaar oud. Maak me daar best wel zorgen over, want dat kàn toch niet gezond zijn, maar heb nog niet ondervonden dat ze er last van heeft.. Vind het in ieder geval ook bizar.

Hier doe ik niets speciaals, met één poes valt het dan ook nog mee, dus stofzuigen waar en indien nodig.

onze Ramses is ook een haar eter (ik denk dat hij pica heeft want hij eet alles op waar hij de kans toe krijgt, we moeten heel hard opletten met alles, hij eet zelfs ijzer en plastiek op en steentjes enzo en zou  glas opeten ook als hij de gelegenheid zou krijgen).
Vooral van mijn haar dan want zelf heeft hij geen...
En ik heb lang haar dus zijn kakkeledoedies zijn precies kralenkettingen die aan mekaar geregen zijn
Ik snap niet waarom hij dat malgree wil opeten dat haar en maak me er ook wat bang in eigenlijk dat het misschien rond zijn darmen zou draaien en zo problemen zou kunnen veroorzaken maar ik veronderstel dat dat haar toch wel rap afbreekt ook en het geen darmproblemen zal kunnen veroorzaken door rond  de darmen te draaien?
Geplaatste afbeelding

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#267 Geplaatst 09 augustus 2013 - 08:45

Bekijk berichtJoske123, op 08 augustus 2013 - 19:39, zei:

zo'n Furminator is dat enkel voor langharige katten of kun je daar ook HTK  katjes mee behandelen?
Dat bestaat ook voor honden, kan die voor een hond ook voor een kat worden gebruikt?

Ik doe daar ook gewoon onze kortharige HTK-katjes mee en man daar komt ne hoop haar af, zeker nu.  We zijn drie weken op vakantie geweest en de mannekes zijn dan niet gekamd dus het haar komt er met hele plukken af.

Ik gebruik de furminator om de week omdat ik al gelezen heb dat als je dat te veel doet, je kale plekken kan krijgen, maar met de fruminator en een goede stofzuiger (Dyson AnimalPro) kan ik de kattenharen onder controle houden en onze mannetjes houden i.v.m. mijn allergie.  Alleen op dit moment is het wat moeilijker omdat ze erg ruiven en we drie weken weg zijn geweest dus er zwerft heel wat kattenhaar rond in huis.  Maar veel stofzuigen helpt.

Of je de furminator voor een hond ook voor een kat kan gebruiken weet ik niet, maar ik denk van wel.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#268 Geplaatst 09 augustus 2013 - 08:51

Bekijk berichtfieke0509, op 09 augustus 2013 - 08:45, zei:

Ik doe daar ook gewoon onze kortharige HTK-katjes mee en man daar komt ne hoop haar af, zeker nu.  We zijn drie weken op vakantie geweest en de mannekes zijn dan niet gekamd dus het haar komt er met hele plukken af.

Ik gebruik de furminator om de week omdat ik al gelezen heb dat als je dat te veel doet, je kale plekken kan krijgen, maar met de fruminator en een goede stofzuiger (Dyson AnimalPro) kan ik de kattenharen onder controle houden en onze mannetjes houden i.v.m. mijn allergie.  Alleen op dit moment is het wat moeilijker omdat ze erg ruiven en we drie weken weg zijn geweest dus er zwerft heel wat kattenhaar rond in huis.  Maar veel stofzuigen helpt.

Of je de furminator voor een hond ook voor een kat kan gebruiken weet ik niet, maar ik denk van wel.
bedankt voor de uitleg

pedewilde
pedewilde
  • 24 berichten
  • 2 katten

#269 Geplaatst 18 augustus 2013 - 22:49

Hier hetzelfde probleem. Mijn stofzuiger is mijn goede vriend maar op je kleding is het inderdaad moeilijker. Zo'n rolletje helpt wel maar wordt op den duur een heel gedoe.
Lees de verhalen over mijn katten op mijn blog  http://screamyour.bl...el/Cats no dogs

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#270 Geplaatst 19 augustus 2013 - 01:50

die van ikea zijn goed en niet zo duur de rolletjes ;) ;)
Geplaatste afbeelding