Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 13 maart 2010 - 09:04

Spanishke zei:

Onze kledij apart houden gaat voorlopig echt niet, ze komen gewoon overal, de deur van de slaapkamer moet nog maar een fractie van een seconde openstaan en ze springen heel enthousiast op bed en soms kijken ze je ook zo aan met een zielige blik dat je wel eens uitzonderingen maakt... :wall:

:ha :ha :ha maar wat zijn ze toch zoooooooooooo lief hé onze poezeltjes
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#47 Geplaatst 13 maart 2010 - 09:48

Zelfs mijn laptoptas hing vol haar, op het werk keken ze ook maar raar hahaha :)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 13 maart 2010 - 10:39

Wij hebben ook dat probleem.
Ik stofzuig elke dag, haal het haar toch wel om de twee dagen van de krabpaal, ik dweil zeker 1 keer in de week, als ik de was heb gedaan, hang ik het buiten of in een katvrije kamer, maar ...toch hebben we hier boordevol haar.
Het hangt zelfs al tot in mijn auto terwijl de katten daar niet komen.
Wij hebben een rolletje om over onze kleren te gaan, maar toch.
Dat is eigenlijk het enige wat ik vervelend vind. Ik vind het haar in huis minder erg, want dat is snel weg gestofzuigd, maar dat rondzwevend haar die in je kleren kruipt. Ik draag namelijk graag zwart/wit/bruin/grijs en dat haar zie je daar supergoed op.
Mijn viend kan hier zelfs echt boos om worden...

Inderdaad andere mensen hebben daar weinig begrip voor.
Ze denken dan onmiddellijk dat je huis waarschijnlijk één rommelboel is en dat je niet veel schoonmaakt en als je dan zegt wat je doet, zeggen ze 'amai, ik zou die katten niet moeten hebben hoor'. Mja, ik zou hun kind ook niet moeten hebben :d

Bewerkt door Mieke'tje, 13 maart 2010 - 10:40.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#49 Geplaatst 13 maart 2010 - 19:39

Ik heb ze daarnet ook eens allevier onder handen genomen. Eerst lekker doorborstelen met dat rubberen borsteltje (en dan hoor je ze echt spinnen), dan even met de furminator (help, wat gebeurt er nu) en dan nog eens met dat rubberen ding. Zita en Nelleke verloren duidelijk veel minder haar dan Finn :dans: :cheer: :dans: .

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 13 maart 2010 - 19:48

Joloka zei:

Ik heb ze daarnet ook eens allevier onder handen genomen. Eerst lekker doorborstelen met dat rubberen borsteltje (en dan hoor je ze echt spinnen), dan even met de furminator (help, wat gebeurt er nu) en dan nog eens met dat rubberen ding. Zita en Nelleke verloren duidelijk veel minder haar dan Finn :dans: :cheer: :dans: .

:cheer: :cheer: Dat valt me dus echt wel op dat alle kitjes van Yumi weinig ruiven voor een Ragdoll te zijn, allemaal iets dat ze van mama hebben meegekregen :love3: . Ik zou bijna garantie kunnen geven aan toekomstige baasjes dat ze niet veel zullen ruiven :ha

Bewerkt door Spanishke, 13 maart 2010 - 19:49.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#51 Geplaatst 13 maart 2010 - 19:50

Spanishke zei:

:cheer: :cheer: Dat valt me dus echt wel op dat alle kitjes van Yumi weinig ruiven voor een Ragdoll te zijn, allemaal iets dat ze van mama hebben meegekregen :love3: . Ik zou bijna garantie kunnen geven aan toekomstige baasjes dat ze niet veel zullen ruiven :ha

En dat ze superlief zijn en deugnietjes zijn en hartendiefjes zijn en superknap zijn en... :love: :love: :love:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 13 maart 2010 - 23:51

Spanishke zei:

:ha Das wel waar! Santosje die verliest amper haar.. Toch niet veel in vergelijking met onze andere haarbom ;) . Maar zou het niet kunnen dat het omwille van zijn kittenhaar is? Of bestaat dat niet "kittenhaar"? :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#53 Geplaatst 14 maart 2010 - 01:49

Ik weet het niet, maar ik denk dat het ook afhangt van ras tot ras....Ons Farrah en Pinky verliezen nu ook tamelijk wat haar, onze Casper,de Pers, sowieso en Spike, onze Brit, verliest zo goed als geen haar. ;) IK weet nie van andere Britten???

Het is zoals Mieke'tje hierboven zegt; mensen (die soms zelf geen dieren hebben) zijn daar soms niet mee opgezet als ze op bezoek komen en ze hangen plots met haren aan hun kledij of dergelijke. Ik heb zo 's iemand gehad die bij me op bezoek kwam, en onze Pers kwam tegen haar aangevleid....wat was me dat een ramp zeg! :x Ja, dat ze dan wegblijven é.....

En verder, als wij ergens heen gaan hebben we in de auto altijd onze kleefrollers bij. Ik begrijp ook nie dat er zelfs in de auto haren bijkomen.... :s

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#54 Geplaatst 14 maart 2010 - 07:17

Finn is een Brit :louche:

Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#55 Geplaatst 14 maart 2010 - 10:35

ik heb de moed niet om mijn mooiste jas te ontharen :oops:

Is er een verschil tussen langharen en halflangharen en kortharen, qua ruien?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 14 maart 2010 - 11:13

Elfonia zei:

ik heb de moed niet om mijn mooiste jas te ontharen :oops:

Is er een verschil tussen langharen en halflangharen en kortharen, qua ruien?

Tja je hebt kortharige raskatten die bijna geen haar verliezen, maar je hebt natuurlijk ook weer de kortharige raskatten die heel erg veel haar verliezen, ook htk's.

MoucheMouche onze Ocicat is daarin een ramp, die verliest erg veel haar om zo'n klein fijn ding te zijn met zo'n korte haartjes, ze verliest eigenlijk evenveel haar als Taiga, onze haarbom bij uitstek en voor een Ragdoll is haar staart helemaal niet pluizig of dik of wat dan ook. Yumi daarentegen is een stresskonijn, ze moet nog maar de kindjes horen van hier naast en ze zit al in haar mandje te spinnen om zichzelf te kalmeren en toch verliest zij helemaal niet zoveel haar.

Bibie: Nee denk het niet, allez hij is toch ook geen kitje meer he. Wat ik ook een heel groot voordeel vind is dat de katertjes van Yumi ook helemaal geen vacht hebben die klit, Fear zijn vacht is superzacht en mooi, bij Santos heb ik dat ook nog niet gemerkt en Marley zou het ook niet hebben. Vind het wel een beetje spijtig dat Santosje niet graag geborsteld wordt, heb ze dit immers van kleinsaf gewend gemaakt, vooral met de kam dan, want zo'n borstel voor zo'n klein prutske...

Bewerkt door Spanishke, 14 maart 2010 - 11:15.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 14 maart 2010 - 23:34

Spanishke zei:

Tja je hebt kortharige raskatten die bijna geen haar verliezen, maar je hebt natuurlijk ook weer de kortharige raskatten die heel erg veel haar verliezen, ook htk's.

MoucheMouche onze Ocicat is daarin een ramp, die verliest erg veel haar om zo'n klein fijn ding te zijn met zo'n korte haartjes, ze verliest eigenlijk evenveel haar als Taiga, onze haarbom bij uitstek en voor een Ragdoll is haar staart helemaal niet pluizig of dik of wat dan ook. Yumi daarentegen is een stresskonijn, ze moet nog maar de kindjes horen van hier naast en ze zit al in haar mandje te spinnen om zichzelf te kalmeren en toch verliest zij helemaal niet zoveel haar.

Bibie: Nee denk het niet, allez hij is toch ook geen kitje meer he. Wat ik ook een heel groot voordeel vind is dat de katertjes van Yumi ook helemaal geen vacht hebben die klit, Fear zijn vacht is superzacht en mooi, bij Santos heb ik dat ook nog niet gemerkt en Marley zou het ook niet hebben. Vind het wel een beetje spijtig dat Santosje niet graag geborsteld wordt, heb ze dit immers van kleinsaf gewend gemaakt, vooral met de kam dan, want zo'n borstel voor zo'n klein prutske...

Aaah! maar een kammetje heeft hij wel graag hoor! Net zoals een potloodje langs zijn wangetje. Maar zo'n grote borstel.. ooh nee :ha

We hebben de knoop doorgehakt en gaan een lederen zetel kopen, zodat we de kattenharen er gewoon kunnen afvegen. Hopelijk krabben ze er niet teveel aan O:)

Bewerkt door Bibie, 14 maart 2010 - 23:34.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#58 Geplaatst 15 maart 2010 - 07:14

Bibie zei:

Aaah! maar een kammetje heeft hij wel graag hoor! Net zoals een potloodje langs zijn wangetje. Maar zo'n grote borstel.. ooh nee :ha

We hebben de knoop doorgehakt en gaan een lederen zetel kopen, zodat we de kattenharen er gewoon kunnen afvegen. Hopelijk krabben ze er niet teveel aan O:)

Bibie, voor die leren zetel vraag je best eens info bij Lut en Tiny. Want zij hebben allebei een zetel waaraan je bijna niet ziet dat er katten in rondcrossen (de onze is een ramp) :hug:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 18 maart 2010 - 13:22

Ik heb de test met de droogkast gedaan.. Resultaat: twee souspulls van Florian die momenteel mijn maatje zijn en drie kwartsmouwen hebben gekregen.. Hij kon er niet goed mee lachen terwijl ik hier de slappe lach had :ha . Oh! En het uiteindelijke doel, het verwijderen van kattenhaar, is grandioos mislukt. Ze zijn wel gekrompen, maar nog even harig als toen ik ze erin gestoken heb.

De souspulls waren trouwens niet van wol. "Chloorvezel" staat er op het etiketje :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#60 Geplaatst 18 maart 2010 - 14:37

Mij kan dat eerlijk gezegd niet schelen dat ik vol haar hang... :oops:
Dat neem ik er wel gewoon bij, en als er iemand iets over zegt dan zeg ik gewoon dat ik een ruivende kat heb zitten en dat het nu eenmaal zo is :ha
Tenzij ik naar een sollicitatie ofzo moet he :/

Geplaatste afbeelding