Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#61 Geplaatst 18 maart 2010 - 15:09

Bibie zei:

Ik heb de test met de droogkast gedaan.. Resultaat: twee souspulls van Florian die momenteel mijn maatje zijn en drie kwartsmouwen hebben gekregen.. Hij kon er niet goed mee lachen terwijl ik hier de slappe lach had :ha . Oh! En het uiteindelijke doel, het verwijderen van kattenhaar, is grandioos mislukt. Ze zijn wel gekrompen, maar nog even harig als toen ik ze erin gestoken heb.

De souspulls waren trouwens niet van wol. "Chloorvezel" staat er op het etiketje :catscratchhead

Je hebt ze toch niet op volle warmte erin gestopt? En met een nylonkous of een microvezeldoekje?

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 18 maart 2010 - 15:35

Joloka zei:

Je hebt ze toch niet op volle warmte erin gestopt? En met een nylonkous of een microvezeldoekje?

Ik heb een combi was-droogmachine van AEG. Daar staan twee droogstanden op, katoen en synthetisch, en dan kan je kiezen kastdroog-strijkdroog-zondroog. Maar je kan ook nog de tijd afzonderlijk instellen, en hij valt zowiezo uit wanneer de machine vindt dat het droog genoeg is. De warmte kan ik dus niet manueel kiezen... Ik denk dat het er ongeveer een half uurtje heeft ingestoken, met een nylonkous :)  

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#63 Geplaatst 18 maart 2010 - 16:02

hier ook altijd harige truitjes en dergelijke :) Met 4 poezels en 2 honden is dat niet meer dan normaal en het gekke is dat ik mezelf er toch altijd op betrap dat ik vooral zwarte kledij koop :LOL:

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#64 Geplaatst 23 maart 2010 - 21:24

Bibie zei:

Aaah! maar een kammetje heeft hij wel graag hoor! Net zoals een potloodje langs zijn wangetje. Maar zo'n grote borstel.. ooh nee :ha

We hebben de knoop doorgehakt en gaan een lederen zetel kopen, zodat we de kattenharen er gewoon kunnen afvegen. Hopelijk krabben ze er niet teveel aan O:)

Hier krabben ze er ni aan, maar heb wel een paar mooie strepen van hun nagels in mijn lederen salon, tot grote ergernis dat je er ook een plaid moet inleggen en het mooie zicht van je salon wegneemt.

Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 10 april 2010 - 13:25

Hoeveel nylonkousen zouden we nodig hebben voor de dekens vanuit de zetel te ontharen? :louche:

Bewerkt door Spanishke, 10 april 2010 - 13:26.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#66 Geplaatst 10 april 2010 - 17:34

:LOL: :LOL: :LOL:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 10 april 2010 - 19:23

Spanishke zei:

Hoeveel nylonkousen zouden we nodig hebben voor de dekens vanuit de zetel te ontharen? :louche:

:ha Ik weet het niet. Ik gebruik de droogkast amper nog na mijn laatste fiasco. :Ooops:

Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#68 Geplaatst 10 april 2010 - 20:44

Bibie zei:

:ha Ik weet het niet. Ik gebruik de droogkast amper nog na mijn laatste fiasco. :Ooops:

Zo'n fiasco ???

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#69 Geplaatst 13 april 2010 - 07:32

Hier begint het nu stillekes te minderen,want de voorbije weken :trance: Hij heeft denk ik de vachtstructuur van een Brit,kort en pluizig en dat zijn dan echt plukjes die ik overal onder vind.Dat evil haar verschuilt zich liefst van al onder kasten en tafels :louche: Ik borstel hem elke dag en ik begrijp niet dat hij ondertussen nog niet kaal is :catscratchhead T'is ook een witte kat,dus mijn zwarte truitjes haal ik niet veel meer boven.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#70 Geplaatst 13 april 2010 - 07:34

We hebben een oplossing: Lies vraagt om al het kattenhaar te verzamelen en naar haar te sturen. Daarmee gaat ze een loper maken voor op de trouw van Lizke (is eens iets anders dan een rode loper of gooien met rijst he) :thumb:

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#71 Geplaatst 13 april 2010 - 08:24

Joloka zei:

We hebben een oplossing: Lies vraagt om al het kattenhaar te verzamelen en naar haar te sturen. Daarmee gaat ze een loper maken voor op de trouw van Lizke (is eens iets anders dan een rode loper of gooien met rijst he) :thumb:

:ha

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#72 Geplaatst 13 april 2010 - 08:43

Joloka zei:

:louche:

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#73 Geplaatst 13 april 2010 - 08:50

Ik steek ook altijd kleren met veel haren in de droogkast maar dan niet op drogen maar op 20minuten koude lucht en dat gaat heel goed.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#74 Geplaatst 13 april 2010 - 13:25

:x

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#75 Geplaatst 13 april 2010 - 13:36

:LOL: :LOL:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding