Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#76 Geplaatst 13 april 2010 - 13:58

Joloka zei:

We hebben een oplossing: Lies vraagt om al het kattenhaar te verzamelen en naar haar te sturen. Daarmee gaat ze een loper maken voor op de trouw van Lizke (is eens iets anders dan een rode loper of gooien met rijst he) :thumb:

En ik verzamel dan veel Sam-haar, dan is er toch nog een beetje een rode loper :LOL:

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#77 Geplaatst 13 april 2010 - 15:27

hier is dat ook grellig met dat haar. Tot nu toe nog steeds geen oplossing en bovendien heb ik geen droogkast :(

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#78 Geplaatst 13 april 2010 - 19:48

Mieke zei:

Inderdaad andere mensen hebben daar weinig begrip voor.
Ze denken dan onmiddellijk dat je huis waarschijnlijk één rommelboel is en dat je niet veel schoonmaakt en als je dan zegt wat je doet, zeggen ze 'amai, ik zou die katten niet moeten hebben hoor'. Mja, ik zou hun kind ook niet moeten hebben :d

:ha :ha :ha
ook gewenst kinderloos? :ha :ha :ha

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#79 Geplaatst 13 april 2010 - 19:56

technozino zei:

Hier krabben ze er ni aan, maar heb wel een paar mooie strepen van hun nagels in mijn lederen salon, tot grote ergernis dat je er ook een plaid moet inleggen en het mooie zicht van je salon wegneemt.

idem, juist hetzelfde hier...niet dat ze eraan krabt maar ze zet haar af ofzo of ze klimt naar boven et voila, nagelsporen...
wat zijn ze toch lief hé! :ha

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#80 Geplaatst 14 april 2010 - 16:48

De test met de droogkast, wat bedoel je daar precies mee??

@ Joloka: ik kocht ook zo'n zoom groom! Mijn katten haten het ding en probeerden allemaal zo vlug mogelijk weg te komen :censored:
Bij Maya kwam er heel veel haar af!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#81 Geplaatst 14 april 2010 - 17:15

Hier vinden ze de zoom-groom ook niet leuk hoor O:) . Enkel Simba bleef eventjes stil liggen, bij de anderen kon ik weer achterna lopen. Maar er komt inderdaad wel veel haar mee af.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#82 Geplaatst 15 april 2010 - 07:53

PeggyJ zei:

Hier vinden ze de zoom-groom ook niet leuk hoor O:) . Enkel Simba bleef eventjes stil liggen, bij de anderen kon ik weer achterna lopen. Maar er komt inderdaad wel veel haar mee af.

OK, ik zet de bewuste kat op de strijkstoel en ik begin er tegen te praten (tegen de kat niet tegen de strijkstoel) en dan geef ik de kat een massage met die zoomgroom. En... niemand loopt weg hoor. Ze genieten ervan. Natuurlijk moet je niet keihard gaan borstelen he. Hier spinnen ze zelfs :thumb:

Bewerkt door Joloka, 15 april 2010 - 07:53.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 15 april 2010 - 08:32

Joloka zei:

OK, ik zet de bewuste kat op de strijkstoel en ik begin er tegen te praten (tegen de kat niet tegen de strijkstoel) en dan geef ik de kat een massage met die zoomgroom. En... niemand loopt weg hoor. Ze genieten ervan. Natuurlijk moet je niet keihard gaan borstelen he. Hier spinnen ze zelfs :thumb:

Fearemans is er toch ook niet zo zot van, de andere wel (juist MM niet), Taiga geniet zelfs van de Furminator zolang de Zoomgroom er af en toe maar eens tussenkomt

Bewerkt door Spanishke, 15 april 2010 - 08:33.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#84 Geplaatst 15 april 2010 - 11:00

ik vind vooral die stofkonijnen genant als er bezoek is.

Maar ja, met een halflangharige kat zie je die wel eens rondrollen :(

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#85 Geplaatst 15 april 2010 - 11:08

Het blijft hier ook verschrikking op het moment. Je kunt wel aan het stofzuigen en afstoffen blijven :o . Je kunt ze elke dag borstelen en er blijft gewoon even veel uitkomen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#86 Geplaatst 15 april 2010 - 11:23

Joloka zei:

Ik praat ook tegen hen hoor, maar ze draaien gewoon hun poep naar mij en zetten het op een wandelen O:) . Bij Nette heeft praten trouwens weinig zin hé, ze hoort me toch niet. Alleen Simba bleef een 5-tal minuutjes rustig liggen en toen ze het beu was zette ze haar klauwen in mijn hand :x
Maar al wandelend kan ik ook al goed kammen hoor :lachen: , is alleen niet zo goed voor mijn rug.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#87 Geplaatst 15 april 2010 - 12:00

wea zei:

ik vind vooral die stofkonijnen genant als er bezoek is.

Maar ja, met een halflangharige kat zie je die wel eens rondrollen :(

Stofkonijnen? :catscratchhead :LOL:
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#88 Geplaatst 15 april 2010 - 12:30

Joske zei:

Stofkonijnen? :catscratchhead :LOL:

wel ja, die wolken haar die je soms ziet van langharige katten. ik noem dat stofkonijnen. :LOL:

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#89 Geplaatst 15 april 2010 - 23:37

Ik heb hier ook zo'n konijnen :ha Van ons Bo.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#90 Geplaatst 16 april 2010 - 06:25

wea zei:

wel ja, die wolken haar die je soms ziet van langharige katten. ik noem dat stofkonijnen. :LOL:

hier is dat ook niet normaal op het moment.

enne elke dag stofzuigen helpt daar juist niets tegen