Spring naar inhoud

- - - - -

De strijd tegen het overtollige kattenhaar!

• Log in om te reageren
281 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#91 Geplaatst 16 april 2010 - 07:20

Het is straks weer tijd voor de grote zoom-groom beurt en daarna stof afdoen en alles stofzuigen :oops:

Geplaatste afbeelding

Guest_Britt_*
Guest_Britt_*

#92 Geplaatst 18 april 2010 - 09:16

veel stofzuigen en als we zwart aanhebben, ons afrollen :)
och, we wisten op voorhand hoe het uit de hand kan lopen, zeker nu, het haar hangt soms met dikke bossen in haar nek, klaar om eruit geplukt te worden :)

soms ben ik het wel beu en droom ik van een haarloos huis... zeker als de bollen haar u tegemoet komen rollen vanonder de zetel, terwijl je juist hebt gestofzuigt!
net het wilde westen..

maar ach.. dan is dat weer minder, het is vooral mn moeder dat het stoort, als ze mn jas weer ziet met witte haren erop (de zwarte zie je niet) :d

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#93 Geplaatst 18 april 2010 - 09:20

Britt zei:

veel stofzuigen en als we zwart aanhebben, ons afrollen :)
och, we wisten op voorhand hoe het uit de hand kan lopen, zeker nu, het haar hangt soms met dikke bossen in haar nek, klaar om eruit geplukt te worden :)

soms ben ik het wel beu en droom ik van een haarloos huis... zeker als de bollen haar u tegemoet komen rollen vanonder de zetel, terwijl je juist hebt gestofzuigt!
net het wilde westen..

maar ach.. dan is dat weer minder, het is vooral mn moeder dat het stoort, als ze mn jas weer ziet met witte haren erop (de zwarte zie je niet) :d

Maar je krijgt er zoveel voor terug en dat is het belangrijkste :love:

Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#94 Geplaatst 18 april 2010 - 12:46

Hier heb ik niet echt last van kattenharen ik borstel 2 keer per week maar ik denk dat het volgend jaar wel meer zal zijn, zou het kunnen omdat ze nog geen jaar zijn en nog niet in hun volwassen vachtje zitten dat het nu nog minder is het zijn 2 HTK poezen ?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#95 Geplaatst 18 april 2010 - 18:54

trio zei:

Hier heb ik niet echt last van kattenharen ik borstel 2 keer per week maar ik denk dat het volgend jaar wel meer zal zijn, zou het kunnen omdat ze nog geen jaar zijn en nog niet in hun volwassen vachtje zitten dat het nu nog minder is het zijn 2 HTK poezen ?
dat denk ik niet ,
Loki en Deva zijn ook nog geen jaar en ruiven enorm hard
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 18 april 2010 - 20:12

Zucht! Mama was hier daarstraks op bezoek en ze wou niet in de zetel zitten omdat haar broek dan vol haar zou hangen O:) O:) O:) . Dan heeft ze maar een stoel genomen.. Ik heb de indruk dat de poezies nog erger ruiven als er bezoek is, of is het gewoon dat ik er dan meer op let? Morgen mag de furminator en de zoomgroom nog eens uit de kast gehaald worden.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#97 Geplaatst 18 april 2010 - 20:22

Bibie zei:

Zucht! Mama was hier daarstraks op bezoek en ze wou niet in de zetel zitten omdat haar broek dan vol haar zou hangen O:) O:) O:) . Dan heeft ze maar een stoel genomen.. Ik heb de indruk dat de poezies nog erger ruiven als er bezoek is, of is het gewoon dat ik er dan meer op let? Morgen mag de furminator en de zoomgroom nog eens uit de kast gehaald worden.

Als ze gestresseerd zijn (vergeet niet dat de katjes het voelen hoe sommige mensen over hen denken), verliezen ze hier ook veel meer haar hoor.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#98 Geplaatst 18 april 2010 - 20:29

Joloka zei:

Als ze gestresseerd zijn (vergeet niet dat de katjes het voelen hoe sommige mensen over hen denken), verliezen ze hier ook veel meer haar hoor.

Ohh, maar ze heeft hen wel graag hoor. Ze zegt altijd dat ze bij haar mogen komen wonen :ha .. Maar dat haar hé. Daar heeft ze een afschuwelijke hekel aan. O:)

Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#99 Geplaatst 19 april 2010 - 17:41

Hier ist ook erg O:) ben blij dat peach geen haar heeft :ha
Ik furminate ze regelmatig en stofzuig elke dag. En heb gelukkig een droogkast O:)

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#100 Geplaatst 19 april 2010 - 19:59

Dus nu is dan echt de moment om te ruiven?Want ik heb hem nu 6 maanden en sinds een paar weken vliegen zijn witte haren hier overal vrolijk rond. :trance: Ik zit 2 maal per dag te stofzuigen ,rond te krijpen op mijn knieen om het haar onder kasten en tussen spleten vandaan te halen :o Vanwaar blijft dat toch komen zeg?Dat gaat toch ooit eens minderen,hoop ik.Ik borstel hem elke dag.

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#101 Geplaatst 20 april 2010 - 14:53

Zóóóóó herkenbaar allemaal :ha :ha :ha . Toulouse en Matisse zijn de voorbije weken ook beginnen te ruiven. Geeft wel een bijzonder cachet aan mijn zwarte zetel. Onderaan de gordijnen hangen ook al dikke plukken en als ik de deur naar de tuin openzet, komen er ineens ook 'stofkonijnen' :ha vanonder de zetel en vanchter de kast gevlogen. Er komt maar geen einde aan en het lijkt wel of, hoe meer je stofzuigt en borstelt en plakrolt en zeemt en ..., hoe erger het wordt :trance: . En we zitten nog maar aan het begin van de ruiperiode...
En als dan alles gepoetst is en je wil een propere trui uit de kast nemen, dan schieten er ineens, hop, zo snel dat je ze niet meer kan tegenhouden, twee schatten van katten op de stapels proper gewassen haarvrije kleren!
Tja...

Maar wat is dat nu, al dat haar, ten opzichte van alles wat je ervoor terugkrijgt? Niks toch? :)

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#102 Geplaatst 20 april 2010 - 18:57

Maar dat echt hevig ruiven,hoe lang duurt dat ongeveer?Kan iemand me dat eens uitleggen.Ik wet dat ze altijd haren verliezen,maar nu is het echt wel :trance: :cle

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#103 Geplaatst 20 april 2010 - 20:10

Ik heb het idee dat het hier al iets beter aan het worden is :)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#104 Geplaatst 21 april 2010 - 00:26

Pfff! Hier nog altijd niet beter hoor. De zoomgroom en de furminator hebben al verschillende pogingen ondernomen om hun wilde haren te temmen, maar het blijft maar komen :8 . Mijn twee haarbommetjes kunnen er wat van O:) .

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#105 Geplaatst 21 april 2010 - 00:33

Hier is het ook een ware ramp. Fear moet nog maar een halve seconde over het tapijt liggen rollen of soms gewoon er even op gaan liggen en de pluimen liggen er ook op of vliegen alle kanten op, het mag toch ook wel gaan beginnen minderen. Het is een ware ramp als ze even vechten op het tapijt, al die plukken haar blijven gewoon in het tapijt hangen en dan ligt dat daar zo vrolijk te wezen.

Bewerkt door Spanishke, 21 april 2010 - 00:34.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: