Spring naar inhoud

- - - - -

Oorprobleem

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 25 maart 2009 - 16:35

Dazzletje is al een paar dagen aan 't krabben aan z'n oortjes en houdt z'n kopje vaak scheef. Nu heb ik er Surolan in gedaan maar dat is een heuse strijd voor hem zowel als voor mij. Plus dat hij hier nu helemaal ineen gedoken zit te bibberen, hij is een bijzonder stressertje.Ik heb zo'n medelijden met hem en weet niet goed wat te doen. Hij moet binnenkort sowieso naar de DA om de klitten tussen z'n pootjes te laten scheren en dat moet onder narcose gebeuren. Zou ik nu nog even durven wachten tot dan zodat de Da hem fatsoenlijk kan nakijken en de oortjes eventueel schoon kan maken? Ik slaag er niet in om er in te kijken.
Hij heeft thans 2 weken geleden een pipetje Stronghold gehad en dat zou ook werkzaam zijn tegen oormijt.
Er is ook nog een product dat je maar één keer per week moet inzalven en masseren maar ik ben de naam vergten en kan het nergens terugvinden. Dat zou igg een pak makkelijker zijn dan 2 x per dag Surolan of een ander middel tte moeten toepassen. Weet iemand raad en kunnen ze ondanks die Stronghold toch nog mijt krijgen? Of kan het een oorontsteking zijn en welke zijn daar de symptomen van?
Alvast bedankt!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 25 maart 2009 - 17:05

Ik dacht ook eerst aan oormijt. Maar als hij net Stronghold gekregen heeft zal het dat vast niet zijn. Als ik me niet vergis zijn de oren van katten met oormijt wat zwart.
Dan denk ik ook aan een oorontsteking. Bij een oorontsteking zou ik zeker niet wachten om naar de da te gaan.
Symptomen kunnen zijn; jeuk, de binnenkant van het oor kan rood zien, het hoofdje wordt vaak wat schuin gehouden, schudden met het hoofd, etc.

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 25 maart 2009 - 17:08

Geen idee Kiki maar ik zou er geen twee weken meer mee wachten, stel dat het toch een oorontsteking is.  Kan je die afspraak voor de klitten weg te nemen niet herplaatsen, dan kan je alsnog beiden tesamen doen ?
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 25 maart 2009 - 17:54

Dit klinkt me als een oorontsteking..toen onze Mellon het had, had hij geen symptomen behalve dat er steeds iets in z'n oortjes hing..zo precies kroetjes wat dus achteraf etter bleek te zijn. Maar de reden waarom ik er aan denk, is het krabben. Ons Tessa (hond) krabte er ook steeds aan. Eerst hadden we niet echt iets in de gaten maar op den duur jankte ze als ze er aan krabte dus ja, hup naar DA en inderdaad: oorontsteking.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#5 Geplaatst 25 maart 2009 - 18:08

Oorontsteking (en ook oormijt) ruikt ook vies, misschien eens aan z'n oren snuffelen ?

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 25 maart 2009 - 18:16

feroesti zei:

Oorontsteking (en ook oormijt) ruikt ook vies, misschien eens aan z'n oren snuffelen ?

Dat heb ik daarnet geprobeerd maar er valt niks te ruiken, oeffff....
Wel een raar zicht. :LOL:
Ik heb ook naar de DA gebeld maar die is nog op ronde. Het gaat percies iets beter, mss verdooft of verzacht die Surolan. Dat ene product is uit de handel genomen zowel in Nederland als in België, zal wel niet erg gezond zijn geweest dan. :s Merci voor de reacties.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 25 maart 2009 - 20:13

Arme Dazzle
Mijn lijkt het ook een oorontsteking te zijn.
Kan je er niet in kijken als hij ligt te slapen? Als het rood ziet zal het wel een ontsteking zijn

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 25 maart 2009 - 20:58

Ik denk ook eerder aan een oorontsteking want dan schudden ze ook met hun kopje en laten ze het oortje scheef hangen. Ik zou toch niet te lang wachten want ze kunnen daar ook hoofdpijn van krijgen door de druk die ontstaat in het oor. Vraag of je je afspraak niet kan herzetten omdat het dringend is...