Spring naar inhoud

- - - - -

Help!

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 26 maart 2009 - 10:18

Kun je niet ook een soort van terrasje maken van de ren? Dat zouden wij willen doen. Tuinmeubelen in de ren plaatsen, zodat je daar kunt zitten samen met de poezels. Denk dat ik dan eigenlijk zelf ook niet zoveel meer in de rest van de tuin te vinden ga zijn.
Maar misschien valt het inderdaad ook nog wel af te spannen hoor, dat stuk tuin.
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 26 maart 2009 - 10:35

lizke zei:

Ja, ik zoiets had ik dus ook gedacht... Tot aan het muurtje een draad met een deurtje in en dan aan het tuinhuis idd met schuine stukken werken...
Maar mijn vriend heeft schrik dat het uitzicht naar de tuin dan verpest wordt, als we daar draad gaan zetten...

Blijven zagen. :twisted:

Mijn vriend was er ook niet voor te vinden. Hij zei ook steeds dat het zo lelijk ging zijn. Nu vind hij het prima.. :dancer:
Amira gaat super graag naar buiten en het is toch ó zo zielig om haar steeds binnen te houden. (Na een paar keer was hij eigenlijk al gezwicht :ha :x )
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#18 Geplaatst 26 maart 2009 - 10:37

Er zijn vanalle opties hoor om je tuin af te zetten, het is gewoon een beetje zoeken tot je de juiste optie voor jouw tuintje vind. Als je een beetje zoekt op dit forum ga je ook nog wel een paar voorbeelden vinden van hoe mensen hun tuin afgezet hebben normaal. In elk geval, laat je niet doen door de mensen rond je die je voor gek verklaren dat je je kat niet gewoon "de vrijheid" geeft. Als je aan een drukke baan woont zou je wel gek zijn om haar daar vrij rond te laten lopen, de kans is erg groot dat ze niet eens het jaar haalt dan. Mijn katten leven gewoon binnen en mogen mee de tuin in wanneer ik zelf meega. Die zijn daar perfect tevreden mee, ze kennen het niet anders.  Als ze gecastreerd zijn is die drang om te gaan zwerven er zoiezo niet echt.

Bewerkt door MissKitty, 26 maart 2009 - 10:40.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 26 maart 2009 - 10:43

elixeryen zei:

Blijven zagen. :twisted:

Mijn vriend was er ook niet voor te vinden. Hij zei ook steeds dat het zo lelijk ging zijn. Nu vind hij het prima.. :dancer:
Amira gaat super graag naar buiten en het is toch ó zo zielig om haar steeds binnen te houden. (Na een paar keer was hij eigenlijk al gezwicht :ha :x )

Met ons balkon had mijn vriend ook wel eerst zoiets van "ik wil niet in een gevangenis zitten". En dus lieten we eerst onze katten aan de leiband naar buiten. Maar je kunt dat niet 1 voor 1 doen natuurlijk, want dan beginnen ze ontzettend te jengelen en te bedelen. En drie katten tegelijk buiten laten aan een leiband, da's onbegonnen werk. Dus kwam die afspanning er toch wel snel - op ZIJN initiatief :ha :ha En het voelt echt niet alsof je gevangen zit. Integendeel. Ik geniet nu des te meer nu we gewoon de deur kunnen openzetten en we samen met de poezels buiten kunnen gaan zitten.
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#20 Geplaatst 26 maart 2009 - 10:50

Karolientje: Staat er al een foto van jouw balkon in het topic: Show je balkon, ren, afgezette tuin?

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 26 maart 2009 - 11:03

Nog niet nee... Elke keer als ik het topic zie, dan denk ik "dat moet ik nog doen", maar het ontgaat me telkens. Vanavond - beloofd!!!
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#22 Geplaatst 26 maart 2009 - 11:15

Ik hoop dat ik er binnenkort ook een foto van mijn afgemaakt (stukje) tuin kan bijzetten!!! :LOL: In ieder geval: ik ben nu meer vastbesloten dan tevoren om zeker iets te voorzien zodat ze buiten kan en niet kan ontsnappen... En ik ga het zo aanpakken, dat mijn vriend niet gaat kunnen weigeren... Beetje vrouwelijke charmes in de strijd gooien :flower: , dan moet dat toch lukken he!!! :x

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 26 maart 2009 - 12:06

Als je aan een drukke baan woont zou ik zeker niet kiezen voor je poesje de volledige vrijheid te geven. Een deel van je tuin afzetten is een mogelijkheid, en tot dan misschien de poezen aan een lijntje mee buiten nemen. Je kan ook de helft van je tuin bijvoorbeeld van je huis tot het tuinhuisje een kattenren plaatsen, dan hebben ze voldoende ruimte hoor om eens buiten te lopen. Als je dan vrienden langs krijgt hoef je niet door de ren om zelf buiten te gaan en kunnen de poezen ook niet ontsnappen.
Bij onze buitenren heeft mijn man in de deuropening een stukje draad bevestigd van 50cm hoog waar wij dan moeten over stappen, maar voor de poezen is het minder gemakkelijk om tussen je benen te glippen. Maar meestal deinzen ze toch achteruit als wij in de ren komen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#24 Geplaatst 30 maart 2009 - 10:11

Ok, ik heb mijn vriend toch zover gekregen :d Hij wilt dat ons Zulma'ke biuten kan gaan en aangezien ik niet wil dat ze de volledige vrijheid heeft, stemde hij ermee in om de tuin gedeeltelijk af te zetten, hehe :) Nu ja, het is wel mijn verantwoordelijkheid om het allemaal uit te werken enzo, dus aan de slag :LOL: ...
Dus als ik dan tot aan het muurtje een afscheiding plaats met deur in, waar zou ik daar voor moeten kijken (moet da bekaert draad zijn, of heras, wat is dat...) en dan voor aan het tuinhuisje, wat zou ik daaraan dan doen, zodat ze langs daar niet kan ontsnappen... En zou ik dan met schuine stukken werken of met schrikdraad?
Nog een vraagje, zouden jullie haar enkel buitenlaten als je thuis bent (als dat stuk tuin volledig cat proof is he) of zouden jullie een kattenluikje installeren dat ze zelf kan kiezen dat ze binnen of buitengaat?
Sorry voor de vele vragen hoor :)

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 30 maart 2009 - 10:50

Als de tuin cat proof is zou ik een kattenluikje installeren, kan ze gaan en staan waar ze wil en wanneer ze wil !  
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#26 Geplaatst 30 maart 2009 - 11:27

Zou zoiets dan afdoende zijn: (wel met een deurtje in dan, anders geraken we niet meer in ons tweede stuk tuin :s ) Zou dat veel kosten? Iemand daar enig idee van?

Bijgevoegde thumbnails

• renderer.jpg

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#27 Geplaatst 30 maart 2009 - 11:31

ik kan niet veel helpen met dit topic, maar ik wou gewoon even kwijt dat ik heel jaloers op je tuin ben!!! hij is prachtig!! :heart:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#28 Geplaatst 30 maart 2009 - 11:40

Zo'n afsluiting van die hoogte kost zeker en vast duur, dit valt onder de industriële afsluitingen. Je moet ook zien dat tussen de draad en de prikkeldraad de afstand niet te groot is want anders kruipen ze er gewoon tussendoor. Katten zijn zeer slim als het op uitbreken aankomt.
Je kan altijd bij een handelaar een prijsofferte laten maken, dat kost je niks.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#29 Geplaatst 30 maart 2009 - 11:56

Dankjewel crazy catlady, maar blijkbaar niet zo makkelijk om cat proof te maken :cry:
Ik heb een paar mailtjes gedaan naar bedrijven die in tuinomheiningen doen...
Oei, Catherine ik wist niet dat dat vanboven prikkeldraad was, dat is niet de bedoeling, gewoon dat dat zo schuin uitsteekt... Pft, niet gemakkelijk... :(

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#30 Geplaatst 30 maart 2009 - 12:29

Ik zou met schuine stukken werken aan het tuinhuisje. Je kan daarop eventueel nog steeds schrikdraad plaatsen.
Een omheining van 1,80m vind je inderdaad niet overal, maar ik heb het al in verschillende doe-het-zelf zaken zien liggen. Ook in Aveve heb ik het al gezien. Gewoon even rondkijken dus..
De kostprijs hangt af van de grootte van je tuin. ;)

Geplaatste afbeelding