Spring naar inhoud

- - - - -

Help!

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#31 Geplaatst 30 maart 2009 - 12:32

Goh, ja, ik heb geen idee hoeveel meter dat stukje is, straks eens aan mijn ventje vragen...
En als we daar nu een wand van plexiglas zouden zetten, zou dat mss ook niet gaan? En dan is het uitzicht ook niet zo belemmerd...
Of is dat totaal niet mogelijk, ja, sorry maar heb daar echt geen verstand van :oops:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#32 Geplaatst 30 maart 2009 - 13:05

Had een informatie-aanvraag gestuurd naar een bedrijf van tuinomheiningen e.d.
Ik krijg net het antwoord terug dat ze mij niet van dienst kunnen zijn, wegens slechte ervaringen dat ze hiermee gehad hebben... :o

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#33 Geplaatst 30 maart 2009 - 13:07

Plexiglas kan inderdaad ook. Hou er wel rekening mee dat dat niet goedkoop is.. ;)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 30 maart 2009 - 14:02

Je kan op Google zoeken op kattenren of afsluitingen, en daar kan je al heel wat ideetjes opdoen voor het afzetten van je tuin. Ook in het topic show je tuinafsluiting of kattenren hier op het forum kan je heel wat voorbeelden vinden van cat-proof tuinen (op p4 van dit topic staan foto's van Linda haar tuin, dit is met groene draad gedaan)

Bewerkt door PeggyJ, 30 maart 2009 - 14:05.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#35 Geplaatst 01 april 2009 - 00:18

Goh, zelf laat ik mijn dus gewoon los buiten maar de situatie moet een beetje meezitten he. En die zit sterk mee in ons geval.

Qua vrijheid denk ik dat het wel het beste is om de tuin toch af te zetten ipv een kattenren. Dan kan er toch veel meer aan crossen te pas komen, veel natuurlijker enzo :) Maar ook dat moet gaan natuurlijk (hier zou dat bv. niet gaan)

De oplossing die iemand hier heeft met een klein beetje schrikdraad (geen paniek, 'tis hele lichte) of die met een schuin stuk (kwestie dat het heilige birmanen zijn, geen bengalen) lijken me misschien wel geschikt?

veel succes ermee in ieder geval!

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#36 Geplaatst 01 april 2009 - 08:23

Ik weet het niet... Langs twee kanten hebben wij gewoon twee (redelijk hoge) bakstenen muren en ik dacht dat ze daar nooit over zou geraken, maar volgens mijn collega kroop haar kat vroeger gewoon tegen zo een muur op :s ... weet nu niet juist hoe hoog hij is, maar toch zeker meer dan 2m... Enfin... Dus ja, zal uiteindelijk een kattenren toch nog de beste (voorlopige???) oplossing zijn... Ik ga het er in het weekend eens uitgebreid met mijn vriend over hebben, want zo komen we geen stap verder... Ocharme, en mijn snoezieke staat daar altijd zo zielig aan de deur nu het zo een mooi weer is om buiten te gaan. We kunnen ze nog eens meenemen aan het tuigje, maar heb schrik dat dat mss tegen de wonde van haar sterilisatie schuurt... maar dat is dan weer een ander onderwerp :) Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!!! Maar na lang wikken en wegen, Vosse, kan ik ze echt niet los laten, vanvoor is het echt een hele drukke baan en dat durf ik niet riskeren... :(

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#37 Geplaatst 09 april 2009 - 01:01

Heb je inmiddels al een beslissing gemaakt?

Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#38 Geplaatst 09 april 2009 - 07:50

wij hebben gekozen voor gewone draadafsluiting , omdat onze dierenarts vertelde dat de vreemde poezen met een schuin stuk in de tuin geraken maar er niet meer uit
wij hebben voor de afsluiting 38€ btw incl de lopende meter betaald , 1.80m hoog in ligt grijs ( omdat ons huis helemaal grijs is en het een stuk van ons huis uitmaakt )
geleverd en geplaatst , allee plaatsen moeten ze nog doen ;)
onder zijn het betonplaten tot in de grond en in de cement gelijmd
en bovenop komt dan de katteschrikdraad boven de draad  , enkel moet je een buitenstopcontct voorzien
ik denk dat we ongeveer een 80€ betaald hebben voor een 80 lm katteschrikdraad

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#39 Geplaatst 09 april 2009 - 08:15

We gaan voorlopig een kattenren maken... Mijn vriend is nogal een handige harry, dus gaat hij het zelf doen. Enig idee hoe we dat het beste doen? En wat is de beste ondergrond voor in de kattenren? We gaan die kattenren zo aantrekkelijk mogelijk maken voor haar he. Zo kan ze toch ook eens een fris neusje halen en de wind eens door haar "haren" voelen :d En misschien kunnen we in de toekomst dan nog overwegen om de tuin (gedeeltelijk) af te zetten... die moet toch nog heraangelegd worden dus...