Spring naar inhoud

- - - - -

KS uitstap

• Log in om te reageren
143 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#106 Geplaatst 14 maart 2010 - 12:06

Is er al een eind datum afgesproken voor tot wanneer we kunnen stemmen naar waar en wanneer?

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#107 Geplaatst 14 maart 2010 - 13:06

Samantha zei:

ik ben juist gezien prijs ik betaal 9 euro inkom kaart van korting sodipa antwerpen dat wel verschil dan 16.50euro
is dat van de petanqeu?

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#108 Geplaatst 14 maart 2010 - 13:11

Midas zei:

is dat van de petanqeu?

ik berijp niet wat bedoel petanqeu?
ik hebt kaartje van Sodipa van antwerpen  daar vroeger stad gewerk daarmee hebt ik altijd nog kaartje voor dat kan alles korting kregen parkpark en zoo zwemmen enzo
kunt intenet zien

Bewerkt door Samantha, 14 maart 2010 - 13:15.

even verwittige ik ben doof gebarentaal :d groetje Samantha xxxx :love3: Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#109 Geplaatst 17 maart 2010 - 22:56

De olifanten van de Zoo zullen inderdaad verhuizen naar Planckendael op lange termijn. Ze gaan dat nu nog niet doen omdat Kai Mook nog te klein is en ze nog niet goed getraind is.

Het is niet de bedoeling van de Zoo een overmaatste kinderboerderij te maken, dat klopt echt echt niet. Zo zullen er nog steeds olifanten in de zoo verblijven, maar dat zullen olifanten zijn die nergens anders terecht kunnen omdat ze niet in een grote groep kunnen leven. Dit zijn dieren die eigenlijk verstoten zijn uit het internationale kweekprogramma en die niemand meer wil. De Zoo zal ze opvangen omdat hun infrastructuur wel een tweetal olifanten toelaat.

Daarnaast zal ze zich vooral concentreren op enkele specifieke soorten. Zo zullen in planckendael de dieren gehuisvest worden die in kuddes leven en/of grote perken nodig hebben. Maar bijvoorbeeld de Nijlpaarden en de Tapirs hebben al een behoorlijk groot perk gekregen in de Zoo, die zullen blijven. Ook de pinguins en de zeeotters hebben een kwalitatief hoogstaand verblijf. Net zoals de brilberen en de neusberen.

De Zoo doet nu haar uiterste best om zoveel mogelijk dieren de allerbeste behuizing te geven. Als ze daar niet aan kan voldoen, dan zal ze die dieren niet houden. Zo hebben ze sinds de jaren 90 geen dolfijnen meer omdat onderzoekers konden aantonen dat de bassins veel groter moesten voor hen. Ze zijn dan, met het fiat van diezelfde onderzoekers, overgestapt op zeeleeuwen.

Ik vind het een beetje erg dat iedereen hier zo zielig doet over al die dieren in kleine kooitjes. De Zoo doet haar uiterste best dit zo snel mogelijk op te lossen maar ze kan niet op 1-2-3 de volledige infrastructuur aanpassen. Ze heeft verder ook een erg belangrijke functie als stamboekhouder van onder andere de Okapi (een van de weinige dierenparken waar deze dieren het goed doen!) en het goudkopleeuwaapje. Er is enorm veel research gaande in de Zoo, waarbij ze hopen meer over de dieren te leren en hen beter te kunnen beschermen in hun eigen leefwereld. Alleen zie je dat natuurlijk niet op "Het leven zoals het is..." want da's niet zo spannend als een nieuw zebraveulentje.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#110 Geplaatst 17 maart 2010 - 23:02

Bedankt voor de uitgebreide informatie Clyde :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#111 Geplaatst 20 maart 2010 - 09:31

Op 16 mei gaan we naar Planckendael!!! :dancer: :dans: :dancer:

Diegene die meegaan tot hier toe zijn:

*Clyde
*Fieke
*Garnet
*Karolientje
*Lies
*Lisje
*Magic-Coonie
*Marina
*Marjananas
*Miranda
*Sneeuwwitje
*Solotje + Dave
*Tiny
*Tirza
*Twinsisterjoyse
*Vosse
*Xantippe + Lien
*Sabrina
*Froetske + David

Ik hoop dat de andere mensen die een andere datum hebben gekozen dat ze misschien toch wel mee kunnen, dus doe jullie best he! ;)

Bewerkt door Solotje, 20 maart 2010 - 14:29.

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#112 Geplaatst 20 maart 2010 - 09:36

Ik kan niet meegaan want ik ga al met de school naar planckendael :)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#113 Geplaatst 20 maart 2010 - 09:43

Ik ga ook mee , Anja mag ik met jullie meerijden :) ??
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#114 Geplaatst 20 maart 2010 - 09:46

:dancer: :dancer: :dancer:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#115 Geplaatst 20 maart 2010 - 10:05

Ellenita zei:

Ik ga ook mee , Anja mag ik met jullie meerijden :) ??

Jaaa :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#116 Geplaatst 20 maart 2010 - 10:15

Ik wil heel graag mee maar ik moet het even bekijken of het lukt :thumb:

Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#117 Geplaatst 20 maart 2010 - 11:08

moet het ook even nakijken.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#118 Geplaatst 20 maart 2010 - 11:38

normaal moet dat voor ons wel lukken

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#119 Geplaatst 20 maart 2010 - 11:46

Ik ga er die dag niet bij zijn want de dag erna vertrekt mijn vriend naar Griekenland voor 14 dagen.
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#120 Geplaatst 20 maart 2010 - 12:00

Spijtig Jess, maar is wel te begrijpen. ;)

Kunnen jullie ook aan mij laten weten dat je nog iemand meebrengt, dan pas ik het aan op mijn lijstje?