Spring naar inhoud

- - - - -

Anaalklieren : iemand ervaring ermee : update 5 juli

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#1 Geplaatst 12 maart 2010 - 18:09

weet iemand wat ik hiermee kan doen
met momenten stinkt casper echt dat je achter over valt
het is al een hele tijd , ik heb hem vroeger daarvoor eens gewassen maar dat hielp niet
nu doe ik met babydoekjes van pampers maar dat helpt ook niet
en het is echt een ongeloofelijke stank met momenten , en die geur ik kan het moeilijk beschrijven maar ja zuur echt vies !
als hij op men schoot slaapt dan stinkt men heel vest na die geur
is het iets medisch of zou hij zijn poepje niet goed wassen ?
wat kan ik eraan doen

Bewerkt door clyde, 05 juli 2010 - 13:19.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 12 maart 2010 - 18:12

Ziet zijn poepje er proper uit? Zo ja, dan laat hij waarschijnlijk "onwelriekende windjes". Zo nee: wassen of reinigen met de doekjes van Zwitsal (poepje ruikt heerlijk en direct daarna beginnen ze zichzelf ook te wassen). Is er geen stoelgang vastgeklit aan zijn haar? (kan ook stinken)...

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#3 Geplaatst 12 maart 2010 - 18:16

nee zijn geen windjes
het is echt ministukjes stoelgang die aan zen vel van zen poepje vasthangt
en met zwitsal doekjes gaat het niet weg :(

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#4 Geplaatst 12 maart 2010 - 18:34

Waarschijnlijk heeft Casper last van zijn anaalklier, en dat is een heel vies geurtje!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 12 maart 2010 - 18:35

Goh, ik denk dat je niet veel anders kan doen dan het wassen :catscratchhead . Hopelijk kan iemand anders je raad geven.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 12 maart 2010 - 18:36

Guschi zei:

Waarschijnlijk heeft Casper last van zijn anaalklier, en dat is een heel vies geurtje!

Daar dacht ik ook direct aan.  maar ik weet wel niet wat je daar zelf aankomt.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#7 Geplaatst 12 maart 2010 - 18:41

Best is om naar de dierenarts te gaan, hij kan je laten zien hoe je zelf de anaalklier kan uitknijpen, als dat vaker nodig zou zijn. Maar eerst moet nagekeken worden of, de anaalklier enkel vol zit of misschien verstopt of ontstoken is!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 12 maart 2010 - 18:44

Kan je die ministukjes stoelgang er niet uitknippen? (doe ik ook soms bij Nelleke); En als het die anaalklier is, inderdaad bij de da gaan.

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#9 Geplaatst 12 maart 2010 - 18:57

de stoelgang plakt vast op het poepje zelf dus echt de opening
en het gaat niet gemakkelijk weg het plakt zo er aan

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#10 Geplaatst 12 maart 2010 - 19:18

kheb de dierenarts even gesproken , ze denkt ook aan die anaalklieren
komt niet vaak voor bij katten , is heel uitzonderlijk .... jaja daar hebben we het weer met ons speciaal geval :ha
ze zei dat ik mocht knijpen op 5-7 uur van de anus en dan kijken of er iets uitkomt :s
oke geknepen maar er komt niets uit , en dat zal komen omdat ik toen straks met men zwitsaldoekjes al gepoetst heb :ha
binnen een paar dagen opnieuw proberen
ale we zullen maar oefenen :)

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#11 Geplaatst 12 maart 2010 - 19:30

Dat knijpen is niet zo eenvoudig, de anaalklieren liggen iets dieper achter de anus. Als de anaalklieren vol zijn, kan je ze voelen, als een soort bolleletjes aan weerskanten van de anus. Voor de eerste keer zou ik toch aanraden om de d.a. er naar te laten kijken, elke keer er zo maar wat in knijpen is pijnlijk voor de poes en lost zeker het probleem niet op.

Bewerkt door Guschi, 12 maart 2010 - 19:31.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#12 Geplaatst 12 maart 2010 - 19:45

Anaalklieren bij de Hond en kat

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#13 Geplaatst 12 maart 2010 - 19:57

Ons Kitty heeft dat ook eens gehad een paar maanden geleden! Er kwam soms een bruinachtige vloeistof uit haar achterste dat VERSCHRIKKELIJK stonk!! Wij naar de DA en ja dus ook anaalklieren! DA zei ons ook dat katten daar niet dikwijls last van hebben! De DA heeft ze toen uitgeknepen en sindsdien heeft ze er precies geen last meer van!

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#14 Geplaatst 12 maart 2010 - 20:00

in juli moet ik naar de dierenarts voor jaarlijkse controle , is dit dringend en zou ik nu beter gaan of kan dat nog wachten ?
de dierenarts vroeg of hij schuurde met zen poepje op de grond maar dat doet hij niet

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#15 Geplaatst 12 maart 2010 - 20:03

Kitty schuurde ook niet op haar poepje, maar ik zou toch niet wachten tot juli als ik jou was! Of misschien zelf nog eens proberen duwen! Verliest Casper soms vloeistof?