Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Cleo's vijf-ling 2 weken oud, foto's p21!!

• Log in om te reageren
337 reacties op dit onderwerp
Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#136 Geplaatst 02 april 2010 - 07:35

Gefeliciteerd, met de 5 kleine bolletjes!! :flower:
Hopelijk, kan Cleo heel snel genieten van haar baby'tjes!

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#137 Geplaatst 02 april 2010 - 07:46

proficiat met de 5 kleintjes.

ocharme Cleo, eerste bevalling en gelijk een keizersnede aan 'r been. :hug:

vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#138 Geplaatst 02 april 2010 - 08:09

Proficiat met de 5 ling hopelijk komt het allemaal goed eens ze goed wakker is en kan ze genieten van haar babies :)
groetjes vero

Guest_Shaq_*
Guest_Shaq_*

#139 Geplaatst 02 april 2010 - 08:57

proficiat he! :d

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#140 Geplaatst 02 april 2010 - 08:58

Proficiat met de beebjes :love3:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#141 Geplaatst 02 april 2010 - 08:59

Comfy zei:

hoi iedereen,omdat ik twijfelde heb ik om 21:00 de dierenarts gebeld, hij gaf het nog tot 22:00 uur, anders kon ik het beste langskomen. Om 21:30 kwam er een staartje en een pootje...stuit! cleo geholpen tijdens de persweeen, maar zonder resultaat. Toen zijn we naar de dierenarts gereden en zijn er dmv een keizersnede 5 kittens ter wereld gekomen. 1 blauw poesje, 2 point katertjes en 2 lilac of fawn katertjes. Cleo is nu nog erg suf van de narcose en snapt nog niet goed wat ze met de kittens aan moet.. morgen meer nieuws, ben doodop.

Vorig jaar was dit bij Floreke ook, de eerste keer dat ze dronken bij haar grolde ze zelfs een beetje, maar volgens de da kwam dit omdat ze misschien pijn had aan de naad door het trappelen van de beebs,
maar alles is in orde gekomen hoor.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#142 Geplaatst 02 april 2010 - 09:17

5 kittens !!! Super !
Hopelijk drinken ze snel en gaat alles straks perfect !!
Dikke proficiat !

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#143 Geplaatst 02 april 2010 - 09:31

Van harte met de geboorte van de 5 kittens :flower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#144 Geplaatst 02 april 2010 - 09:49

zonde van de keizersnede, denk dat wanneer je nog meer geduld had betracht ze het mogelijk zelf had gedaan.
Een stuitbevalling kan zeker bij het eerste kitten vaak langer duren.
Mijn langste stuit heeft 2 uur geduurt kitten is kern gezond ter wereld gekomen en nu een forse vent van dik 7 kilo.
Kittens komen vaak er wel uit en het is de moeder die men moet betrachten kittens zijn bijzaak.
Met nu 12 nesten heb ik 1 keizersnede gehad en dit was omdat er een kitten de andere hoorn ingeschoven was. Waar zowel dierenarts als ik zelf niet bijkonden met toucheren om het kitten te grijpen. Dit kitten heeft het niet overleeft maar het 5 de kitten is nu net zelf mama geworden van 4 bollekes 2 wkn geleden.
Ik begrijp heel goed dat het je eerste nestje is, en jammer dat je niemand bij je had met veel ervaring het is lastig om door een telefoon dingen te beoordelen, daarnaast denken dierenartsen vaak aan hun zelf en niet aan het dier, ze willen snel er vanaf zijn dus snijden maar, maar een goede begleiding geven Ho maar.

Maar goed dit is oordelen zonder feiten te kennen.

vraag:

je zag om 2130 een staartje, hoelang heb je dit aangezien
hoelaat ben je naar de DA gegaan?
wat heeft de DA gedaan met de stuit bevalling,
hoe waren de weeen?
heeft de da nog medicatie gegeven om te helpen of is hij gelijk gaan snijden?

Hebben de kittens na keizersnede ook iets gekregen om sneller bij te zijn?
Is mama wakker gespoten?

Voor de rest wil ik je veel voorspoed wensen met de kittens en mama dat ze maar snel elkaar mogen vinden

Guest_Comfy'nCosy_*
Guest_Comfy'nCosy_*

#145 Geplaatst 02 april 2010 - 09:52

Bedankt voor de lieve reacties iedereen! Ik durfte gisteren nog niet goed te gaan slapen. Cleo was nog zo suf dat ze af en toe bijna op de kittens trapte! :o de kittens wilden ook niet uit zichzelf drinken, omdat cleo steeds niet goed met haar tepels naar voren lag. Om 01:00, 03:00 en om 05:00 heb ik ze daarom met de fles gevoerd. Ik was echt bang dat ze anders te lang geen melk zouden binnenkrijgen. Om 06:00 uur snapte cleo eindelijk een beetje wat de bedoeling was, ze liet de kittens drinken en mauwde heel lief als er een kitten piepte. Toen ben ik toch maar gaan slapen want ik was helemaal op. Ik ben wel om de twee uur gaan kijken. Nu liggen ze lekker bij Cleo te drinken, een heerlijk gezicht! ik ga straks proberen foto's te maken. Overigens twijfel ik wel heel erg over de geslachten.. stiekem hoop ik eigenlijk dat een van de points of de lilac/fawn kittens een poesje is. Een katertje zouden we niet houden hadden we afgesproken. Moet nog maar zien of we ons daar aan houden want het zijn zo'n dotjes! :heart:
wat een nacht...

Guest_Comfy'nCosy_*
Guest_Comfy'nCosy_*

#146 Geplaatst 02 april 2010 - 09:59

vraag:

je zag om 2130 een staartje, hoelang heb je dit aangezien
  na een half uur persen en ik helpen. Dat was twee uur nadat ze vruchtwater had verloren en zelf perste
hoelaat ben je naar de DA gegaan?
   om half 11
wat heeft de DA gedaan met de stuit bevalling,
   hij heeft inwendig gevoeld, en geconstateerd dat haar bekken te smal was      voor een eerste kitten in stuit.
hoe waren de weeen?
   om 21:30 iedere 10 minuten, maar dat liep snel op naar iedere 2 minuten,
heeft de da nog medicatie gegeven om te helpen of is hij gelijk gaan snijden?
   heeft geen medicatie gegeven behalve voor narcose en AB achteraf

Hebben de kittens na keizersnede ook iets gekregen om sneller bij te zijn?
  nee, zodra mijn vriend en ik ze uit het vlies hadden gewreven waren ze meteen al heel levendig en piepten hard
Is mama wakker gespoten?
  nee. was volgens DA niet nodig omdat hij relatief weinig narcose had gegeven om de kittens zo min mogelijk te beinvloeden. Cleo is echter nog wel erg lang zo suf en van de wereld geweest.

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Bedankt voor je advies in ieder geval

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#147 Geplaatst 02 april 2010 - 10:16

Proficiat met de vijf kittentjes! :flower: Ik kijk al uit naar foto's :jump:
Hoe doet de mama het nu? :oops:

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.838 berichten
  • 13 katten

#148 Geplaatst 02 april 2010 - 10:42

Gefeliciteerd met de 5 kleintjes!

Jammer van de keizersnede, maar als het nodig is dan is het nodig. Wel ben ik het eens met Nahs dat een eerste kitten vaak wat langer duurt en al helemaal als hij in stuit ligt.
Maar het is gebeurd en je hebt 5 gezonde kittens die nu heerlijk bij mama drinken!

Weeg ze maar goed, zeker twee keer per dag zou ik het doen voor de eerste tijd, dan kun je ze goed in de gaten houden.

Schiet de melk goed toe? Dat kan altijd even duren na een keizersnede.

Hoe doen de kleintjes en mama het nu?

Rust zelf ook lekker uit, dat heb je wel nodig na zo'n enerverende nacht!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Comfy'nCosy_*
Guest_Comfy'nCosy_*

#149 Geplaatst 02 april 2010 - 10:47

Haha ik wilde net foto's maken van de kittens apart..komt cleo me grommend achterna. Denk dat ze haar moedertaken nog wil inhalen ;) Cleo is heel lief voor de kittens, ze drinken en ze kijkt continue naar ze.
Dus dan maar een foto van het hele clubje in de werpkist!
Wanneer kun je eigenlijk zien wat voor kleuren de pointjes worden? ze zijn spierwit! Ik denk toch haast dat het fawn kittens zijn..ze zijn bruiner grijs dan ik van lilac zou verwachten.

Bijgevoegde thumbnails

• SNV34947.JPG

Bewerkt door Comfy'nCosy, 02 april 2010 - 10:56.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#150 Geplaatst 02 april 2010 - 10:49

:love: :love: :love: wat een gezinnetje :love: :love: :love:

Geplaatste afbeelding