Cleo's vijf-ling 2 weken oud, foto's p21!!
#151 Geplaatst 02 april 2010 - 10:51
wat de kleur van de points betreft, ik had ze vorig jaar meegenomen op show om zeker te zijn van de kleur voor ik de stamboom aanvroeg,
awel van één van mijn pointjes hadden zelfs de keurmeesters moeite met de kleur.
De ene zij bluepoint, de andere lilacpoint. Er is daar uiteindelijk zeker 10 man hem mee komen moeien, en uiteindelijk waren het twee lilacpoints (eentje tabby)
#152 Geplaatst 02 april 2010 - 10:58

We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat

#153 Geplaatst 02 april 2010 - 10:59

Een goed teken dat ze de kleintjes komt halen

Laat ze maar lekker bij haar liggen. Die foto's komen wel een keer. Laat haar nu maar eerst helemaal tot rust komen. Als ze het eenmaal helemaal vertrouwd dat ze de kleintjes echt weer terug krijgt, kun je individuele foto's maken.
Wij doen dat altijd met wegen in het begin. Dat moeten we toch doen en dan kunnen we net zo goed even snel een foto maken.
Als de mama echt half in paniek raakt, dan maken we geen foto's. Dan alleen snel wegen.
Met point heb ik geen ervaring, dus kan niet zeggen wanneer de kleur zichtbaar gaat worden. Maar er zijn er genoeg op het forum die daar meer over kunnen zeggen

Groetjes van Wendy en de poezenbende
#154 Geplaatst 02 april 2010 - 11:03
nog bedankt voor je pb-tje. Ik las het pas toen ik weer thuis was, echt heel lief van je!
Dit zijn trouwens nog de geboortegewichten:
blauw: 111 gr
lilac/fawn: 95 gr
lilac/fawn: 87 gr
point: 95 gr
point: 89 gr
ga zo denk ik maar eens proberen of ik ze weer mag wegen van cleo

Bewerkt door Comfy'nCosy, 02 april 2010 - 11:04.
#156 Geplaatst 02 april 2010 - 11:08

mooie geboortegewichten. Ben benieuwd hoe het nu gaat met de weging!
Wel erop staan dat je ze weegt hoor, of het nu mag of niet van Cleo. Dat is de enige manier waarop je goed kunt zien hoe het met ze gaat. Dat is hier ook het enige moment dat de moeder echt even weggehouden wordt bij het kleintje en ze het niet terug mag pakken. Er moet gewoon worden gewogen.
We doen het wel zo snel mogelijk en laten ze daarna even goed met rust.
Uiteindelijk hebben ze dan wel door dat ze de babies echt terugkrijgen.

Groetjes van Wendy en de poezenbende
#157 Geplaatst 02 april 2010 - 11:18
#161 Geplaatst 02 april 2010 - 12:11

#162 Geplaatst 02 april 2010 - 12:16
Ook nog een vraagje; heeft de da meteen de baarmoeder ook weggenomen? Als hij oordeelt dat het bekken te smal is voor stuitbevalling lijkt het me geen verstandig idee om de poes nogmaals op te zadelen met een zwangerschap. Bij katten worden heel veel kittens geboren in stuit. Ik heb hier bij alle bevallingen die ik al heb meegemaakt meer stuit gezien dan wat anders.
#163 Geplaatst 02 april 2010 - 12:27

#164 Geplaatst 02 april 2010 - 12:47

#165 Geplaatst 02 april 2010 - 13:16
Ook ik ben het eens met Nathalie, jammer dat er ingegrepen is met een keizersnede.
En dezelfde vraag heb ik ook als Hanne, is ook de baarmoeder weggenomen, zeker als de d.a. zegt dat het bekken te smal is voor een stuit.
Veel kittens komen in een stuit, steeds een keizersnede is niet prettig voor moederpoes, en ook niet voor eigen portemonee.
Ik hoop dat je volledig kan gaan genieten van de muisjes, ze zien er mooi uit.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!
Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens
De katjes →
Gedrag en opvoeding →
Kittens steken hun tongetje uit als ze lekker liggenGestart door PrincessFai7h, 15 jan 2020 ![]() |
|
![]() |
||
De katjes →
Gedrag en opvoeding →
Winterkittens 2019Gestart door Elma, 18 nov 2019 ![]() |
|
![]() |
||
De katjes →
Gedrag en opvoeding →
Kittens balanceren op balk van 4 meter in hoogte!Gestart door PrincessFai7h, 15 nov 2019 ![]() |
|
![]() |
||
De katjes →
Overige →
Kittens op de trapGestart door PrincessFai7h, 09 nov 2019 ![]() |
|
![]() |
||
De katjes →
Gedrag en opvoeding →
Zomernestje 2019Gestart door Elma, 26 jun 2019 ![]() |