Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Cleo's vijf-ling 2 weken oud, foto's p21!!

• Log in om te reageren
337 reacties op dit onderwerp
vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#61 Geplaatst 29 maart 2010 - 17:32

Ja dat wachten he vorig jaar heeft ze me doen wachten tot dag 68 !! :onzeker:
groetjes vero

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 29 maart 2010 - 18:41

Spannend hé :)

Guest_Comfy'nCosy_*
Guest_Comfy'nCosy_*

#63 Geplaatst 29 maart 2010 - 18:59

@ Vero:
Dag 68!! oeff dat lijkt me een kwelling! ik zie dat hier ook nog wel gebeuren.. Cleo is zo relaxt, alleen wassen lukt niet meer..voor de rest lijkt ze alle aandacht (en extra eten) wel prima te vinden! :goofy:

@ Tiny:
vreselijk spannend!!! merk jij veel aan Floreke? Is ze onrustig misschien?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#64 Geplaatst 29 maart 2010 - 20:25

Fantastisch meer britjes op komst.
Ook heel veel succes gewenst !!

Rekenen jullie van de laatste dag van de dekking ? Dat is wel een groot verschil als ze een week bij de kater huisden.
Hier is Sanneke op dag 60 van de laatste dekkingsdag, die 5 dagen duurde. En we zagen haar op dag 1 al gedekt worden...
Sanneke is 1 kg en 130 gram verzwaard (vandaag gewogen) en op echo zag de dierenarts 2 kittens (ikke 3). Ik ben benieuwd...
En ook naar jullie kittens , leuk gezamelijke nestjes !!! :heart: :heart:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#65 Geplaatst 29 maart 2010 - 21:03

Floreke is van zondagavond 24/01 tot dinsdagavond 26/01 bij Balto geweest,
dus maar een kleine speling

Guest_Comfy'nCosy_*
Guest_Comfy'nCosy_*

#66 Geplaatst 29 maart 2010 - 21:23

Cleo is van zondag 24 tot vrijdag 29 januari bij de kater geweest (wat langer dan gebruikelijk maar de eigenares wist zeker dat er dinsdag nog niks was gebeurd..),  ze is woensdag pas voor het eerst gedekt, dus donderdag is dag 1 na de dekking.. zo deed de eigenares van de dekkater dat.. aangezien dit mijn eerste nestje is ben ik er van uit gegaan dat dat correct is, als jullie daar andere gedachtes over hebben ben ik een en al oor! :LOL:

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 30 maart 2010 - 00:13

Comfy zei:

@ Giroldi:
haha ja het zit er dik in dat ik dan ook liever thuis blijf! heb je zelf ook wel eens een nestje kittens gehad?

Nope, maar ik moet zeggen dat het gigantisch gaat kriebelen als ik hier al die verhalen
hoor en die mooie bolletjes zie! :love3:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#68 Geplaatst 30 maart 2010 - 09:10

Comfy zei:

Cleo is van zondag 24 tot vrijdag 29 januari bij de kater geweest (wat langer dan gebruikelijk maar de eigenares wist zeker dat er dinsdag nog niks was gebeurd..), ze is woensdag pas voor het eerst gedekt, dus donderdag is dag 1 na de dekking.. zo deed de eigenares van de dekkater dat.. aangezien dit mijn eerste nestje is ben ik er van uit gegaan dat dat correct is, als jullie daar andere gedachtes over hebben ben ik een en al oor! :LOL:

Wij rekenen vanaf de laatste dekkingsdag. Maar nemen wel in gedachten dat ze de eerste dag is gedekt dus mogen we geen 70 dagen wachten.
Normaal bevallen ze hier op dag 63 van de laatste dekkingsdag.
Dus ik gok op morgen...Indien ze vrijdag niet is bevallen laat ik haar zeker checken door de dierenarts. Laat ons hopen dat ze het zo lang niet trekt.

Hopelijk houden ze ons niet al te lang in spanning hé ???
Dit vind ik wel leuk al die bevallingen samen uitgerekend !!!

Guest_Comfy'nCosy_*
Guest_Comfy'nCosy_*

#69 Geplaatst 30 maart 2010 - 17:17

Vandaag dag 62. Ik heb nog een paar foto's gemaakt van mijn kleine lieve meis, die nu onderhand wel tonnetje rond is. Haar buik was eerst vooral aan de zijkanten dik, nu ook aan de onderkant. Ik heb het idee dat ze wat sneller ademt al de hele middag..moet ik me zorgen maken?? Het is niet zo dat ze ligt te hijgen ofzo.. :onzeker:

Bijgevoegde thumbnails

• SNV34942.JPG
  • SNV34943.JPG

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#70 Geplaatst 30 maart 2010 - 18:06

Waarschijnlijk zijn het voorweeën. Dat kan tot 24 uren duren (maar het kan ineens ook heel snel gaan :heart: ) Het zijn de kittens die al wat meer naar achter worden geschoven, vandaar ook de wijziging van de vorm van de buik.  Als het eerste kitten in het geboortekanaal schuift dan komen de persweeën. De bevalling is dus eigenlijk al begonnen, nu is het wachten op de persweeën...

Ook hier begint Sanneke zo'n gedrag te vertonen, en die ogen die zo staren...Die mystieuze blik vlak voor de bevalling vind ik zo doordringend.

Heel veel succes, het zal niet meer lang duren nu !!

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#71 Geplaatst 30 maart 2010 - 18:42

Ooh spannend :) Ik hou je topic in het oog.

Hier is alles voorlopig nog rustig ...

Guest_Comfy'nCosy_*
Guest_Comfy'nCosy_*

#72 Geplaatst 30 maart 2010 - 19:48

@Feroesti:
Ja die ogen, ze kijken dwars door je heen! en zo dromerig!

Ik heb het idee dat cleo een beetje onrustig aan het worden is. ze ligt bij me, staat na een minuut weer op en gaat dan op de grond liggen, waarna ze na een minuutje ook weer van opstaat om een meter verderop weer te gaan liggen, alsof ze haar draai niet kan vinden.
misschien valt nu alles op omdat feroesti zei dat het de voorweeen kunnen zijn..of de kittens zijn echt in aantocht.
jeetje wat spannend zeg. :)

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#73 Geplaatst 30 maart 2010 - 21:01

oh jee, echt al spannend bij jou.
Hier nog geen verandering

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten