Spring naar inhoud

- - - - -

Grijsje en Syllie: up pag 13

• Log in om te reageren
190 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#121 Geplaatst 19 december 2010 - 17:28

Hm, ik zou ze toch maar al gaan halen, Frances. Sowieso moet je ze toch nog even apart houden van de rest, dus of dat nu is of over een paar weken? Als je het nu doet ben je er van af he. Misschien best de da laten komen voor entingen en snaptesten/parasieten behandeling? Of zijn ze gewend aan da-bezoekjes? Wel goed opletten daarna, want ze zijn natuurlijk geen entingen gewend en zullen wat stress hebben dus ivm entreactie zou ik ze sowieso niet meteen bij Anaïs en Emiel laten. (Maar eigenlijk ook vooral aangezien je de introductie extra voorzichtig zal moeten aanpakken omdat het geen kittens meer zijn)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#122 Geplaatst 19 december 2010 - 17:59

Smitten Kitten zei:

Hm, ik zou ze toch maar al gaan halen, Frances. Sowieso moet je ze toch nog even apart houden van de rest, dus of dat nu is of over een paar weken? Als je het nu doet ben je er van af he. Misschien best de da laten komen voor entingen en snaptesten/parasieten behandeling? Of zijn ze gewend aan da-bezoekjes? Wel goed opletten daarna, want ze zijn natuurlijk geen entingen gewend en zullen wat stress hebben dus ivm entreactie zou ik ze sowieso niet meteen bij Anaïs en Emiel laten. (Maar eigenlijk ook vooral aangezien je de introductie extra voorzichtig zal moeten aanpakken omdat het geen kittens meer zijn)

Denk ik ook allemaal. Maar ja, nu met de auto door de sneeuw is geen doen hé. Steven is daarstraks naar Leuven gegaan en een uur onderweg geweest. Het is heel gevaarlijk op de baan en hij wil nu niet meer rijden (wat ik wel versta...)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#123 Geplaatst 19 december 2010 - 20:21

Iemand ervaring met dit:

Cat Fence: Purrfect Cat Enclosures and Cat Fences

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#124 Geplaatst 20 december 2010 - 16:04

:anyone:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#125 Geplaatst 20 december 2010 - 16:06

Wat doet dat ding precies, Frances?

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#126 Geplaatst 20 december 2010 - 16:13

Smitten Kitten zei:

Wat doet dat ding precies, Frances?

Awel dat is een draad, en wanneer die katten daar in willen springen, daar over klimmen dus, dan gaat dat niet. Ik begrijp er zelf niet al te veel van, mijn kop zit vol met internationaal en europees recht. Ik had gevraagd aan Steven om het is te bekijken, maar tot op heden heeft hij dat nog niet gedaan. Daarmee vroeg ik hier is wat jullie ervan vinden en of iemand er ervaring mee heeft.

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de ren van op de foto :love3:

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#127 Geplaatst 20 december 2010 - 16:13

Is een afbakening van je tuin in draad op staal en als je kat springt op het bovenste naar binnen gedraaide deel van de draad, draait dat deel naar beneden zodat je kat naar beneden valt. Daarna gaat de arm terug naar boven en klikt op zijn plaats.

Sorry, ben geen techneut.

Het bovenste deel van de constructie is een swingsysteem dat automatisch naar beneden draait als er gewicht (i.e. van je kat) aan hangt).

Ik vind het persoonlijk vrij duur maar kan de moeite zijn, heb er geen ervaring mee

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#128 Geplaatst 20 december 2010 - 17:19

Frances zei:

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de ren van op de foto :love3:

Ik zou ook eerder voor de ren gaan! :oops:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#129 Geplaatst 20 december 2010 - 17:48

Eragon zei:

Is een afbakening van je tuin in draad op staal en als je kat springt op het bovenste naar binnen gedraaide deel van de draad, draait dat deel naar beneden zodat je kat naar beneden valt. Daarna gaat de arm terug naar boven en klikt op zijn plaats.

Sorry, ben geen techneut.

Het bovenste deel van de constructie is een swingsysteem dat automatisch naar beneden draait als er gewicht (i.e. van je kat) aan hangt).

Ik vind het persoonlijk vrij duur maar kan de moeite zijn, heb er geen ervaring mee

Ok, nu snap ik het. (Had geen zin om dat allemaal te lezen :oops: ) Ik dacht dat dat niet geheel veilig was? Dat ze dan toch nog gemakkelijk zouden kunnen ontsnappen. En ik denk ook, Syllie en Grijsje dat zijn geen tamme sofabritten he. Dat zijn katten die in bomen klimmen enz neem ik aan, dus dan lijkt me zo'n ren inderdaad het goedkoopste en het veiligste. Daar kunnen ze niet uit ontsnappen en dat zullen ze wel snel door hebben. Genre: korte pijn dus. Ik kan me inbeelden dat een kat die gewend is echt buiten te kunnen lopen zich niet laat tegen houden door sommige andere systemen en kost wat kost een uitweg wilt zoeken, ondanks elektrische schokjes etc.

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#130 Geplaatst 20 december 2010 - 18:22

Jee, Frances, wat erg allemaal; ik lees dit nu pas. Ik zou ook vreselijk ongerust zijn. En ik wil ook sponseren, laat maar iets weten.Hopelijk komt er snel een oplossing want idd met dit weer... :hug:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#131 Geplaatst 24 december 2010 - 09:23

alaantje zei:

Jee, Frances, wat erg allemaal; ik lees dit nu pas. Ik zou ook vreselijk ongerust zijn. En ik wil ook sponseren, laat maar iets weten.Hopelijk komt er snel een oplossing want idd met dit weer... :hug:

Ooh das lief :hug:

Ik was nog zo aan het hopen dat het niet te hard meer ging sneeuwen!!! EN ZIE NU!!!! Ik zou ze volgende week gaan halen en nu heb ik zoooo veel spijt dat ik gisteren niet ben gegaan na mijn examen!!! Ben echt kwaad op mezelf!!! Wie weet zijn ze ondergesneeuwd ofzo :8

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#132 Geplaatst 24 december 2010 - 09:27

:hug: :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#133 Geplaatst 27 december 2010 - 10:18

Oh man nu begrijp ik er niks meer van.
Die huurder zitten daar dus nog steeds niet. En mama is eindelijk tot het besef gekomen dat dat dus ook wel erg is voor de katten: Geen liefde, kou, zo alleen... Het is positief en negatief, want nu plots wil zij de katten mee naar haar nemen!!! NADAT ik zei dat ik ze naar hier ga nemen, wil zij ze nu absoluut "hebben"?!!! :trance: Ik begrijp er niks meer van. Ik zeg van ja nee, wij zijn al een tijd bezig met het uitdokteren voor een ren en dat is ook niet simpel om die in een nieuwe thuis te introduceren, kattenbak leren ... Gaat ge dat kunnen vraag ik aan haar? "Ma wa is daar nu moeilijk aan?!" :onzeker: Pffff. Daar lopen twee honden rond, omwille van die reden kwamen de katten al niet meer binnen het laatste jaar in Pellenberg, die kennen geen honden! En ja ons mama gaat die sowieso geen tijd binnenhouden hé. Dat is zo van ja nen dag binnen en hup buiten. Dat ze het maar leren. Als ik dan zeg dat die op zoek gaan gaan naar hun vertrouwde thuis dan is het van: "Das hier toch een stuk vanaf, die gaan dat niet zoeken ze" Ze kunne dan wel 100 m verder een drukke steenweg over, voor de rest is het een hele rustige ligging... Pfff nu weet ik het helemaal niet meer. Als ik dan zeg dat die getest moeten worden (was op familiefeest) dan kreeg ik IE-DE-REEN tegen mij: "Die zijn ommes gezond!"   Alsof zij iets van katten kennen :evil: Ik ben echt heel lastig nu, ze begrijpen mij niet!!! :(

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#134 Geplaatst 27 december 2010 - 10:25

Als ik heel eerlijk mag zijn... ik zou gewoon mijn eigen zin doordrijven en ze daar zelf weghalen. Alleen zo weet je zeker dat ze een veilige en echt warme thuis krijgen en alleen zo ga je er zelf een goed gevoel aan overhouden. Maar het is natuurlijk jouw beslissing. :hug:

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#135 Geplaatst 27 december 2010 - 10:29

Karolientje zei:

Als ik heel eerlijk mag zijn... ik zou gewoon mijn eigen zin doordrijven en ze daar zelf weghalen. Alleen zo weet je zeker dat ze een veilige en echt warme thuis krijgen en alleen zo ga je er zelf een goed gevoel aan overhouden. Maar het is natuurlijk jouw beslissing. :hug:

Enkel als ze hier zijn, weet ik zeker dat ze hier goed zitten... Mijn mama en katten... :o
Eigenlijk zei ze dat op de moment toen ik vroeg of ze wou sponsoren voor DA-kosten. Viel me dan wel op dat ze dacht van "ja als het zo zit, kan ik ze beter naar hier halen". Dat vind ik nogal cru. Ze schieten gewoon onder mijn duiven nu, ik ben daar al paar weken mee bezig. In de grote vakantie heb ik het haar al gezegd, vanaf de moment dat zij verhuisd zijn! En toen was het van maaaa Frances, die katten (zoals jullie hier hebben kunnen lezen) en dan zeg ik nu dat wij een ren gaan zetten en ze naar hier komen en plots is 't van: "ik breng ze naar hier!" en snel he, die sprak niet over volgende week, dat was zaterdag dan, "morgen nog als het kan!!!" :o Positief, maar ja, wij dachten eind deze week van alles te gaan halen voor de ren en ze morgen of overmorgen naar hier te halen