Spring naar inhoud

- - - - -

Grijsje en Syllie: up pag 13

• Log in om te reageren
190 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 19 augustus 2010 - 18:45

Sihirci zei:

En en deel van de tuin?

Krijg ik vier katten nog niet uitgelegd aan Steven hé :( Weet niet of dat mogelijk is om een deel van de tuin af te zetten en ja wat kost dat hé..? Steven zal er niet voor willen opdraaien, wat ik wel begrijp. Zijn niet zijn katten en niet zijn keuze hé. En ons mama, och, die zou ze gewoon buiten laten 'creperen'

Nja Hanne, niet iedereen snapt ons hé. Ik begrijp jou, mensen hier van KS. Maar het zijn ook je 'naasten' die je het zouden moeten begrijpen...

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 19 augustus 2010 - 19:08

Oké, stap 1 is oké! :dancer: Syllie en Grijsje mogen naar hier komen. Op voorwaarde dat mama een groot stuk van het eten blijft betalen en dat de tuin dan afgemaakt wordt, ook op kosten van ons mama... Maar die tuin afmaken he, ik weet niet hoe we dat kunnen. Want vanvoor hebben we nog zo'n drie meter, end an lage beton platen. links 8 meter nog (gras) en rechts nog 4 meter (klinkers, oprit) ... ?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#33 Geplaatst 19 augustus 2010 - 19:16

Frances zei:

Oké, stap 1 is oké! :dancer: Syllie en Grijsje mogen naar hier komen. Op voorwaarde dat mama een groot stuk van het eten blijft betalen en dat de tuin dan afgemaakt wordt, ook op kosten van ons mama... Maar die tuin afmaken he, ik weet niet hoe we dat kunnen. Want vanvoor hebben we nog zo'n drie meter, end an lage beton platen. links 8 meter nog (gras) en rechts nog 4 meter (klinkers, oprit) ... ?

Kan je dat niet eens tekenen ofzo? Dan is het denk ik gemakkelijker om mee te denken ;)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 19 augustus 2010 - 19:19

Smitten Kitten zei:

Kan je dat niet eens tekenen ofzo? Dan is het denk ik gemakkelijker om mee te denken ;)

Uuuh, een programma zoeken waarmee ik kan tekenen hé :) (heb geen paint, mac e :p )

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 19 augustus 2010 - 19:28

Frances zei:

Uuuh, een programma zoeken waarmee ik kan tekenen hé :) (heb geen paint, mac e :p )

Tekeningetje maken op papier en scannen, of een foto van maken dat zal wel werken toch,en dan net als een foto hier opzetten :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 19 augustus 2010 - 19:30

Voila, ik hoop dat jullie er aan uit kunnen. Nog vragen erover, stel maar. Ik ben jullie zo dankbaar dat jullie helpen :flower: :hug:
En foto's kan je ook vinden in het album 'renovatie huis'.

Bijgevoegde thumbnails

• Afbeelding 1.png

Bewerkt door Frances, 19 augustus 2010 - 19:31.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#37 Geplaatst 19 augustus 2010 - 19:34

Op nettenlijn .nl kun je vast wat ideetjes opdoen net als op kattenrennen.nl alleen maar om vast wat ideetjes te zoeken...

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 19 augustus 2010 - 20:25

Ja gebeld met ons mama. Zoals ik dacht: "Afsluiten?! Die katten springen daar over!" ik: "Neen mama das speciaal dat die daar niet kunnen overspringen". "Frances, ge moet daar geen geld in steken, wie weet leven ze nog maar een maand" :| :| :|
Vraag ik wat er gaat gebeuren met hen, - ofwel blijven ze in Pellenberg (tante woont naast ons) en dan zeg ik van ja en in de winter dan?! 'ze hebben toch het houtkot waar ze in kunnen (dat is dus gewoon overdekt, nog niet eens afgesloten, drie muren dus eigenlijk :o :evil: ) - ofwel gaan ze naar die twee vriendinnen van mij, in Landen.

IK HEB DAAR DUS NIKS IN TE ZEGGEN HE! :r :r :r Sylvester en Grijsje zijn mij ongelofelijk dierbaar, ik ga meerdere keren per week naar Pellenberg om ze nog te knuffelen!!! Nee maar dat begrijpt die niet. Pfff ik heb al kei hard geweend ik weet het allemaal niet meer. :cry: :cry:

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#39 Geplaatst 19 augustus 2010 - 20:58

:hug: :hug: :hug:
Als je het plan duidelijk aan haar toont wat je gaat doen met de tuin, en uitlegt hoe belangrijk Grijsje en Sylvester voor je zijn, kan je haar zo niet overtuigen?
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#40 Geplaatst 19 augustus 2010 - 21:21

Kan je geen ren plaatsen aan je achterdeur? Als het standaardafmetingen zijn, valt die prijs wel mee hoor :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#41 Geplaatst 19 augustus 2010 - 21:31

ik begrijp je heel erg
heb ongeveer een beetje zelfde situatie met mijn 2 oudjes bij mama
:hug: :hug:

veel succes
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 19 augustus 2010 - 21:41

Joloka zei:

Kan je geen ren plaatsen aan je achterdeur? Als het standaardafmetingen zijn, valt die prijs wel mee hoor :hug: :hug: :hug:

Steven wil geen ren aan het huis :s Ergens begrijp ik hem wel. Ik mag al blij zijn dat hij het toelaat hier vier katten te hebben ;)

Kan je buitenshuis-katten leren binnen blijven? :catscratchhead

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#43 Geplaatst 19 augustus 2010 - 21:45

Op die leeftijd weet ik niet of dat nog eerlijk is tov de katten, Frances...

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 19 augustus 2010 - 21:47

Smitten Kitten zei:

Op die leeftijd weet ik niet of dat nog eerlijk is tov de katten, Frances...

Dacht ik ook al :( Toch nog wat proberen te zagen voor een ren of af te maken. Hij wil niet dat het zoals een gevang lijkt als je buiten zit. Ik vind dat het best mee valt als je boven aan die betonplaten zo draad zou zetten, maar Steven vindt dat dus maar niks. Ik ga het een paar dagen afwachten. Ze mogen van Steven sowieso naar hier komen, hij zei zelfs: ga ze morgen halen, dan zijt ge gerust. Maar ja dat gaat niet zomaar hé ;) Ze moeten nog naar de DA (ons mama snapt ook niet dat dat jaarlijks moest, zelfs niet met de hond!!).

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#45 Geplaatst 19 augustus 2010 - 22:03

Frances zei:

Dacht ik ook al :( Toch nog wat proberen te zagen voor een ren of af te maken. Hij wil niet dat het zoals een gevang lijkt als je buiten zit. Ik vind dat het best mee valt als je boven aan die betonplaten zo draad zou zetten, maar Steven vindt dat dus maar niks. Ik ga het een paar dagen afwachten. Ze mogen van Steven sowieso naar hier komen, hij zei zelfs: ga ze morgen halen, dan zijt ge gerust. Maar ja dat gaat niet zomaar hé ;) Ze moeten nog naar de DA (ons mama snapt ook niet dat dat jaarlijks moest, zelfs niet met de hond!!).

Zo herkenbaar dat laatste 8)

Maar hebben die katten nu echt de laatste jaren/hun hele leven gewoon buiten gewoond? In dat geval zou ik het niet helemaal fair vinden om ze puur binnenshuis te gaan houden. Een ren is een oplossing, maar ik begrijp zeker dat Steven daar niet helemaal blij mee zou zijn. Ik zou het zelf ook niet willen, dan liever de hele tuin afzetten. En dat geeft zo'n buitenkat die ineens op een beperkte oppervlakte wordt gehouden ook wat meer ruimte en open gevoel ipv een ren denk ik. Denk dat zo'n kooiachtige structuur voor een echte buitenkat heel bedreigend kan overkomen.