Spring naar inhoud

- - - - -

Grijsje en Syllie: up pag 13

• Log in om te reageren
190 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 19 augustus 2010 - 22:12

Smitten Kitten zei:

Zo herkenbaar dat laatste 8)

Maar hebben die katten nu echt de laatste jaren/hun hele leven gewoon buiten gewoond? In dat geval zou ik het niet helemaal fair vinden om ze puur binnenshuis te gaan houden. Een ren is een oplossing, maar ik begrijp zeker dat Steven daar niet helemaal blij mee zou zijn. Ik zou het zelf ook niet willen, dan liever de hele tuin afzetten. En dat geeft zo'n buitenkat die ineens op een beperkte oppervlakte wordt gehouden ook wat meer ruimte en open gevoel ipv een ren denk ik. Denk dat zo'n kooiachtige structuur voor een echte buitenkat heel bedreigend kan overkomen.

Totally agree, Hanne. We begrijpen elkaar echt. (klinkt zo melig :ha ), maar doet deugd met iemand te praten die me zo begrijpt. Ja ik snap dat van die ren ook, we hebben hier zo'n schoon stuk grond, we gaan nu voorlopig het terras hier langs maken, maar ja ik vind dat ook niet zo mooi zo'n ren. Steven "mag van mij ook zijn volières ook niet in het midden van de tuin zetten". Dat is gewoon niet zo mooi vind ik ook :oops: :oops: Ik heb al verschillende manieren gezien van afbakenen. Maar hoe doe ik dat dan van voor? Want daar zijn het maar lage betonplaten. Wat een gedoe! :(

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 19 augustus 2010 - 22:42

Ocharme Frances, ik lees het nu pas :cry:

Een echt dilemma...

Al goed nieuws dat Steven ze wil in huis nemen, maar daarmee zijn de problemen nog niet opgelost...

Ik zal er eens een nachtje over slapen en proberen je te helpen om een oplossing te vinden.

PS: een tof programma om plannen te tekenen en ze in 3D te bekijken voor mac is Sweet Home 3D
Zeer handig als je in de verbouwingen zit!

Hou de moed erin :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 19 augustus 2010 - 23:17

Ik heb geprobeerd het me zo goed mogelijk voor te stellen via je foto's en je tekening, de beste oplossing op het eerste zicht zou eventueel het deel terras afspannen zijn met draad die ze voor tuinomheiningen gebruiken.
Eventueel met een deurdeel in voor jullie, als dit nodig is dan.

Daar kun je dan bovenaan een deel naar binnen laten hellen zodat ze er niet over kunnen kruipen, wat eventueel aan de bovenkant van de hoge betonnen platen ook kan bevestigd worden.
Of met schrikkeldraad bovenaan werken?
Ik denk foto's gezien te hebben in dit topic:
Show jouw balkon, ren, afgeschermde tuin., maar vind de pagina niet meteen terug...

Dan laat je de poezels enkel via de achterdeur buiten, en hebben ze toch een deel tuin waar jullie samen van kunnen genieten.
Doordat Grijsje en Sylvester al op leeftijd zijn, zullen die waarschijnlijk niet echt meer ver willen gaan lopen?

Ik voeg een aanpassing van je tekening bij, de rode lijntjes waar je eventueel zou kunnen afzetten.
Zo kunnen ze niet op straat noch achteraan weggeraken.
Zoveel afspanning is er denk ik niet voor nodig, en met de struiken langs weerskanten waar de afspanning zou kunnen komen, zal die niet echt opvallen.

Ik denk verder :catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead

Bijgevoegde thumbnails

• Frances plan.png

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 20 augustus 2010 - 07:11

Dank je Haemoglobine :hug: :hug:
Inderdaad, zoiets had ik ook in mijn hoofd. Met kattenschrikdraad te werken ofzo, enkel daar aan het terras. Hoe hoog moeten die (beton)platen dan ongeveer zijn zodat je er op kattenschrikdraad kan op bevestigen of zo een terug hellende draad? Moeten we dat dan tegen de buren gaan zeggen? Want momenteel zijn die betonplaten denk ik gemeenschappelijk :catscratchhead

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#50 Geplaatst 20 augustus 2010 - 07:24

:geluk: :geluk:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#51 Geplaatst 20 augustus 2010 - 09:25

Pff kan me niet concentreren. Zit enkel maar aan Grijsje en Sylvester te denken :(

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 20 augustus 2010 - 10:52

Dat had je nu net niet nodig, met je herexamens enzo...

Ik heb nog eens het topic over de buitenrennen bekeken, het bericht Linda zou misschien nog het best te vergelijken zijn met wat bij jullie kan gedaan worden.
Of misschien nog beter, de tuin van Klaproos!
Elenita heeft ook iets in die stijl.

En de tuin van Fren met de schrikkeldraad.

Die van Yena vind ik schitterend, maar dat is dan heel wat anders...

De betonplaten zien me er niet zo hoog uit, ik weet niet of je de toestemming van de buren moet vragen...
Ofwel meteen langs de betonplaten langs jullie kant ook de draad doortrekken, dus de volledige omtrek van het terras afspannen?

Het zal allemaal ook wel een centje kosten, en zo te zien zal je ma er niet willen in tussenkomen...
Ik hoop echt voor jou dat het in orde komt en dat Grijsje en Sylvester bij jou van hun "pensioen" kunnen genieten :duim:

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#53 Geplaatst 20 augustus 2010 - 10:58

Die van Klaproos vind ik ook super ;) Straks is aan Steven vragen. Ga zo snel mogelijk ook is met Grijsje en Sylvester naar de DA proberen te gaan. Zal ik ze sowieso eerst wat binnen moeten houden? Ja ik heb geen flauw idee wat dat allemaal kost :s Ik hoop dat ons mama nog bijdraait.
Het mag niet op een gevang lijken zei Steven gisteren. Dus ja ik ben iets niet gevangenisachtig aan het zoeken :ha

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#54 Geplaatst 20 augustus 2010 - 11:11

Frances zei:

Die van Klaproos vind ik ook super ;) Straks is aan Steven vragen. Ga zo snel mogelijk ook is met Grijsje en Sylvester naar de DA proberen te gaan. Zal ik ze sowieso eerst wat binnen moeten houden? Ja ik heb geen flauw idee wat dat allemaal kost :s Ik hoop dat ons mama nog bijdraait.
Het mag niet op een gevang lijken zei Steven gisteren. Dus ja ik ben iets niet gevangenisachtig aan het zoeken :ha

Ik denk dat die van Klaproos inderdaad de beste oplossing zal zijn!
Dan kun je het gedeelte terras volledig afspannen zonder het gevoel te hebben dat je in een gevangenis zit ;)
Ik denk dat dit toch al een redelijk groot deel is, naar wat ik op de foto's en de tekening kan zien, dus zal het eigenlijk een beetje een kleine tuin in de grote worden :oops:

Zolang je niet kunt afspannen, zul je ze waarschijnlijk best binnen houden, maar éénmaal ze niet meer weg kunnen, zie ik niet in waarom het nodig zou zijn?
Misschien wel proberen onder toezicht in het begin, wanneer je thuis bent, dan kun je ze in de gaten houden om hun reactie te zien.

Ja, de kosten, jullie kunnen het waarschijnlijk wel zelf doen, wat al goedkoper zal uitkomen.
Maar het materiaal komt ook niet gratis...
En dan moet je er ook nog de tijd voor vinden, met de andere verbouwingen...

Wij hebben eigenlijk zéér veel geluk met onze stadstuin, ik wilde eerst nog een koepel overspannen voor alle veiligheid, zodat er ook geen andere poezels in geraakten, maar mijn vriend vond het té overdreven, verklaarde me voor :gek:
De laagste muur is 2,60m hoog, dus kunnen ze er zeker niet uit :)
Ik let er wel op dat we niets tegen de muur zetten wat hun een aanloop zou kunnen geven!

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#55 Geplaatst 20 augustus 2010 - 17:16

Ik zou iets met schrikdraad doen denk ik. Daar heb je geen gevangenisgevoel (tenzij je er zelf aan plakt haha) mee en dat is denk ik het voordeligste om een groot stuk af te zetten. Vraag anders eens raad aan Anja? (Solotje) Die heeft ook schrikdraad.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 20 augustus 2010 - 18:25

Smitten Kitten zei:

Ik zou iets met schrikdraad doen denk ik. Daar heb je geen gevangenisgevoel (tenzij je er zelf aan plakt haha) mee en dat is denk ik het voordeligste om een groot stuk af te zetten. Vraag anders eens raad aan Anja? (Solotje) Die heeft ook schrikdraad.

Wij ook :)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 20 augustus 2010 - 21:25

Je moet ze de eerste weken na een verhuis toch binnen houden om hen te laten wennen aan hun nieuwe thuis. Ik zou dus de kans wagen om er binnenpoezen van te maken. Zie je mettertijd dat ze toch ongelukkig zijn binnen, dan kan je nog naar een buiten oplossing zoeken hé. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#58 Geplaatst 20 augustus 2010 - 21:48

In plaats van groene golfplaatjes helder gebruiken en je tuin is veilig zonder gevangenis idee.

Bijgevoegde thumbnails

• HPIM2895.JPG

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 11 september 2010 - 17:19

Grijsje en Sylvester zullen in hun omgeving blijven. Het huis is verhuurd (vanaf 1 oktober) en de nieuwe huurders zullen ze verzorgen en de nodige liefde geven. Ik weet niet of ik blij ben of niet eigenlijk. Raar gevoel.... Ben alleszins wel blij dat ze in hun omgeving blijven.

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#60 Geplaatst 11 september 2010 - 17:47

Ow, zo'n verandering ineens.
Heb je die mensen al ontmoet?

Geplaatste afbeelding