Spring naar inhoud

- - - - -

Grijsje en Syllie: up pag 13

• Log in om te reageren
190 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#61 Geplaatst 11 september 2010 - 19:14

Frances zei:

Grijsje en Sylvester zullen in hun omgeving blijven. Het huis is verhuurd (vanaf 1 oktober) en de nieuwe huurders zullen ze verzorgen en de nodige liefde geven. Ik weet niet of ik blij ben of niet eigenlijk. Raar gevoel.... Ben alleszins wel blij dat ze in hun omgeving blijven.

Leuk dat er een oplossing is gekomen!
Wel uit een onverwachtte hoek...

Wat had je in de advertentie gezet: "huis te huur met 2 huiskatten"?
Grapje hoor!

Hopelijk verloopt alles goed bij die mensen, voordeel is natuurlijk dat ze hun oude dag in hun gekende omgeving kunnen doorbrengen.

Waarschijnlijk zul je wel nog kunnen bezoeken?
Ik :duim: :duim: :duim: opdat alles goed verloopt en iedereen zich vlot kan aanpassen!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#62 Geplaatst 11 september 2010 - 19:33

Oei Frances :trance: Ik lees het nu pas allemaal. Amai wat een moeilijke beslissing?

Hoe komt het dat nu toch niet naar jou komen? Ken je de nieuwe huurders dan misschien? :hug: Hopelijk kan je ze nog vaak bezoeken.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#63 Geplaatst 11 september 2010 - 21:44

De huurders hebben zelf een kat, een chartreux. Aangezien ze zelf houden van dieren, vinden ze dat geen enkel probleem.
Tja, ik wou ze gewoon niet uit hun omgeving halen. Die weides, maïs dat er nu op staat allee ja noem maar op. Ik wil hen dat nu niet meer afpakken.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 27 oktober 2010 - 09:50

Pfff ik zit met zo'n naar gevoel. Ik durf niet meer naar Pellenberg te gaan om Grijsje en Sylvester te zien, want ja die mensen huren dat huis en ik zou daar even op de oprit staan roepen op de katten. Ik heb nog steeds het gevoel dat het mijn katten zijn. Ik heb precies 'geen afscheid' kunnen nemen :( Liefst van al wil ik ze herplaatsen bij mensen die ik ken, in ongeveer dezelfde omgeving. Maar ze zijn al 10 jaar, ze dan herplaatsen lijkt me niet zo'n goed idee. Dan zou ik het alleen voor mijn eigen goed doen, wat nogal egoïstisch is.
Anderzijds weet ik ook niet of ze het wel goed hebben, krijgen ze genoeg eten en drinken? Gaan ze in de winter lekker warm zitten? Zal Sylvester wat openbloeien zodat hij nog geknuffeld zal worden? Gaan ze ermee naar de DA wanneer er iets scheelt, of laten ze de poezies dan afzien? Zoveel vragen :( Zo'n onzekerheid :(

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#65 Geplaatst 27 oktober 2010 - 10:07

Kun je niet eens contact opnemen met die mensen? Is niet leuk die onzekerheid... Moest je nu al gerust zijn dat ze ze goed verzorgen, dat was toch al een hele last die van je zou afvallen he? :hug:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#66 Geplaatst 27 oktober 2010 - 10:12

Ik zou ook gewoon eens contact opnemen, Frances. Heb je hun contactgegevens? Zo ineens voor de deur gaan staan dat zou ik nu wel niet doen, maar even bellen of een briefje in de bus gooien en vragen dat ze contact met je opnemen? Anders blijf je er toch maar over piekeren he...

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#67 Geplaatst 27 oktober 2010 - 10:21

lizke zei:

Kun je niet eens contact opnemen met die mensen? Is niet leuk die onzekerheid... Moest je nu al gerust zijn dat ze ze goed verzorgen, dat was toch al een hele last die van je zou afvallen he? :hug:

Smitten Kitten zei:

Ik zou ook gewoon eens contact opnemen, Frances. Heb je hun contactgegevens? Zo ineens voor de deur gaan staan dat zou ik nu wel niet doen, maar even bellen of een briefje in de bus gooien en vragen dat ze contact met je opnemen? Anders blijf je er toch maar over piekeren he...

Ja inderdaad... Hopelijk begrijpen ze mij. Ik ga een briefje in de bus steken, of een brief schrijven.  Via ons mama vraag ik niks :neen: Die begrijpt daar niks van en dan is het "Och, die katten zitten goed" (op een eerder kwade toon van "ze begint weer te zagen").
Ik heb ook schrik dat die mensen dat dan verwijtend gaan opnemen hé. Wat moet ik zeggen wanneer ze zeggen: "nee die katten mogen niet binnen, ook niet in de winter" :s

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#68 Geplaatst 27 oktober 2010 - 11:33

Ik zou ook eens bellen om te vragen hoe het gaat!

Ik vind het min of meer logisch, als het zo overeen gekomen was dat ze het geen probleem vonden om de katten "erbij" te nemen?
Misschien verwachten ze ook wel dat je ernaar informeert?

Heb jij zelf ook contact gehad met die mensen, of is alles via jouw mama gegaan?

Misschien zijn Grijsje en Sylvester daar wel "met hun gat in de boter gevallen", wie weet?
Ik hoop het van ganser harte!
:thumb: :thumb: :thumb:

En misschien kun je ook afspreken dat als er iets mis mocht zijn, ze je contacteren?
Bij ziekte of problemen?
Dat jij eventueel zo'n dingen voor je rekening wil nemen indien mogelijk?

Bewerkt door haemoglobine, 27 oktober 2010 - 11:36.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#69 Geplaatst 27 oktober 2010 - 13:36

haemoglobine zei:

Ik zou ook eens bellen om te vragen hoe het gaat!

Ik vind het min of meer logisch, als het zo overeen gekomen was dat ze het geen probleem vonden om de katten "erbij" te nemen?
Misschien verwachten ze ook wel dat je ernaar informeert?

Heb jij zelf ook contact gehad met die mensen, of is alles via jouw mama gegaan?

Misschien zijn Grijsje en Sylvester daar wel "met hun gat in de boter gevallen", wie weet?
Ik hoop het van ganser harte!
:thumb: :thumb: :thumb:

En misschien kun je ook afspreken dat als er iets mis mocht zijn, ze je contacteren?
Bij ziekte of problemen?
Dat jij eventueel zo'n dingen voor je rekening wil nemen indien mogelijk?

Ik moet er is achter horen inderdaad. Bwa, ik durfde twee maand geleden niet veel te reageren :onzeker: Ons mama liep op de tippen van haar tenen en ja ik wou ook niet opdringerig doen tegen die mensen, want dan ging dat sowieso naar ons mama en dan zou die "kwaad" zijn op mij (weer hetzelfde, zo van allee Frances, die katten redden zich wel ze, doet daar nu is ni zo over)
Maar ja dat spookt al sindsdien door mijn hoofd. Ik wist niet goed hoe of wat. Dus eerst heb ik het zo gewoon gelaten, maar nu mis ik ze enorm en komt dat gevoel harder en harder naar boven :(

Hopelijk zijn ze met hun gat in de boter gevallen.... Weet ge waar ik het echt moeilijk mee heb, in mijn hoofd, voor mijn gevoel, zijn dat nog steeds mijn katten. Ik heb daar gewoon geen afstand van kunnen nemen of hoe moet ik het uitleggen... :catsad

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#70 Geplaatst 27 oktober 2010 - 13:46

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#71 Geplaatst 27 oktober 2010 - 13:49

Ik zou ze gewoon bellen en uitleggen dat je bezorgd bent en of je af en toe na een belletje even langs mag komen om ze nog ff te knuffelen en zo. Als ze zelf een kat hebben zullen dat zeker en vast begrijpen.Veel succes maar dat gaat vast wel lukken :hug:

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#72 Geplaatst 27 oktober 2010 - 15:05

Ik zou ook contact opnemen met de nieuwe huurders.
Als ik in hun situatie zat, zou ik het maar normaal vinden dat je contact opneemt

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#73 Geplaatst 27 oktober 2010 - 15:22

Ocharme Frances toch... dat moet moeilijk zijn...

Ik snap de reactie van je moeder wel niet hoor... amai, ik zou pissig zijn! Maarja, daar kun jij helemaal niets aan doen natuurlijk :(

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#74 Geplaatst 27 oktober 2010 - 16:31

sisi zei:

Ik zou ook contact opnemen met de nieuwe huurders.
Als ik in hun situatie zat, zou ik het maar normaal vinden dat je contact opneemt

Nja ik ken die mensen natuurlijk niet. Ik heb ze een keer gezien en tja ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Dat was niet echt zo van "ah dat zijn toffe mensen"

@ Lizke, ja mijn moeder... Die begrijpt niks van katten... Zelfs niet dat ge daar maar IETS aan kunt hebben. Als ik zeg dat die ook moeten drinken, dan begrijpt ze dat niet. En dan zegt ze soms "ja maar ze hebben melk gehad" dan zeg ik dat die daar niet tegen kunnen "ja ma ze drinken het toch he"    :trance:

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#75 Geplaatst 27 oktober 2010 - 21:55

Ja, ze vinden t misschien zelfs vreemd dat ze niets meer van de vroegere eigenaars horen! Kom op Frances, trek je stoute schoenen aan en denk wie niet waagt die niet wint. je hebt niets te verliezen.