Spring naar inhoud

- - - - -

Grijsje en Syllie: up pag 13

• Log in om te reageren
190 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#91 Geplaatst 01 december 2010 - 15:49

Smitten Kitten zei:

Plus dat je daarmee Grijsje en Syllie mss niet eens een plezier doet he... Pf Frances, ik voel met je mee... moeilijk dit alles! :hug:

Ja, dat mag je wel zeggen. En het ergste van al is dat mama haar er NIKS, echt waar hé Hanne, NIKS van aantrekt. Mijn grootmoeder, tante en ik kopen nu zowat om de beurt eten. Ja geen kwaliteitsvoer, maar ja, beter dat dan niks hé. Ik ga hen ook is Viyo geven, een lekker opkikkertje voor hen.

Eragon zei:

Wat ik bedoel meid, de omstandigheden zijn niet overal dezelfde.

Zullen wij van KS sponseren voor de voeding? Al weet ik wel dat een tuin aflsuiten echt niet goedkoop is

Kop op, neem je moed bij elkaar en ga kijken, je zal misschien gerust gesteld zijn

Ga zeker is kijken, het zijn echte buiten katten, soms zijn ze er dan ook niet. Maar dat doet zoveel pijn om dan weer naar die auto te lopen en mijn rug te keren. Ik voel me zo schuldig. En nu moet je weten dat mijn vriend en ik daar wel hadden kunnen wonen hé! "Maar dat kunt gij niet onderhouden, Frances!" zei ons mama. Dus ja... Zitten we hier hé. Ik wil ook niet opdringen bij mijn tante, zij moet dan eigenlijk opdraaien voor de keuze van mijn mama... Zonder dat ze er iets in te zeggen had.  
Ben al blij dat mijn tante en mijn meter zich er toch iets van aantrekken. Maar ja, is de tuin aflsuiten een oplossing? Die poezies zijn de wijde wereld gewoon, velden, maïs, muizen vangen... Toen ik tegen mama zei dat ik graag had dat ze hier kwamen wonen + tuin afzetten en vroeg of ze wou sponseren kreeg ik als antwoord: "Seg Frances, die zijn al 10 jaar, zo oud, kan goed zijn dat ze paar maand later dood zijn"  :s

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#92 Geplaatst 01 december 2010 - 15:54

Mja... vreselijk eigenlijk he :( Mijn vader is eigenlijk juist hetzelfde als het over dieren gaat.... :onzeker: Ik kan mij daar ongelooflijk kwaad in maken, maar ja... het haalt niets uit he :(

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#93 Geplaatst 01 december 2010 - 16:03

Ik zou ze gaan halen.
Als er moet gesponserd worden voor een omheining zal ik zeker meedoen Ik ken al maar goed dat gevoel van machteloosheid.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#94 Geplaatst 01 december 2010 - 16:07

DORIS zei:

Ik zou ze gaan halen.
Als er moet gesponserd worden voor een omheining zal ik zeker meedoen Ik ken al maar goed dat gevoel van machteloosheid.

Oh maar dat is echt zo lief, ik moet er echt waar van wenen!
De hoofdvraag is nog altijd natuurlijk, worden Grijsje en Sylvester gelukkiger in het bijzijn van mensen, of gaat het buitenleven daarboven? Waarom spreken ze niet hé?

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#95 Geplaatst 01 december 2010 - 16:40

Frances zei:

De hoofdvraag is nog altijd natuurlijk, worden Grijsje en Sylvester gelukkiger in het bijzijn van mensen, of gaat het buitenleven daarboven? Waarom spreken ze niet hé?

Mijn ouders hadden een kat en die was 15 toen ze verhuisden naar een appartement.Bouboule was liever buiten dan binnen.Hij zat soms de hele dag in de bos.Dat appartement was langs een heel drukke steenweg en hij moest binnen blijven.Perfekt was het niet maar toch een oplossing om hem te houden.Na een paar maanden was hij het blijkbaar gewoon.Maar sommige katten worden het niet gewoon en dan is de keuze niet groot.Ofwel afstaan aan iemand die ervoor zorgt ,of een omheining plaatsen.Een mens wordt er radeloos van.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#96 Geplaatst 01 december 2010 - 17:03

Frances zei:

Maar ja, is de tuin aflsuiten een oplossing? Die poezies zijn de wijde wereld gewoon, velden, maïs, muizen vangen... Toen ik tegen mama zei dat ik graag had dat ze hier kwamen wonen + tuin afzetten en vroeg of ze wou sponseren kreeg ik als antwoord: "Seg Frances, die zijn al 10 jaar, zo oud, kan goed zijn dat ze paar maand later dood zijn" :s

Ik geef toe, Twister en Lola waren zo oud niet maar die waren ook de wijde wereld gewoon en ik heb ze in mijn tuin gezet. Ze waren niet gelukkig, dat kon zelf een kind zien maar intussen zijn ze het gewoon en als Twister al eens uitbreekt, dan komt hij direct terug binnen.

Maar ik ga stoppen, ik ga je echt geen schuldgevoel aanspreken want zou compleet misplaatst zijn. Ik begrijp dat je je slecht voelt en ik zou er ook van wakker liggen.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#97 Geplaatst 01 december 2010 - 20:04

Ik heb hier ook zo'n moeder O:)
Vandaag vroeg ik haar de namen van de katten- ze heeft zich toch wel vergist zeker :s .
Eerst de namen van de vorige katten noemen :s .
En we hebben de katjes wel al maanden hé :s
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#98 Geplaatst 01 december 2010 - 20:09

Frances zei:

Hun ogen spreken boekdelen.

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#99 Geplaatst 01 december 2010 - 22:04

Ik lees net je verhaal :cry: Zo erg voor je Frances... Echt... ben er droevig van... Ik wil gerust ook een centje bijdragen zodat je je poesjes bij jou kan hebben hoor... En kan me voorstellen dat er nog wel mensen zijn...

Kan me voorstellen dat je ze nog steeds mist...

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#100 Geplaatst 05 december 2010 - 18:00

emmie-award zei:

Ik lees net je verhaal :cry: Zo erg voor je Frances... Echt... ben er droevig van... Ik wil gerust ook een centje bijdragen zodat je je poesjes bij jou kan hebben hoor... En kan me voorstellen dat er nog wel mensen zijn...

Kan me voorstellen dat je ze nog steeds mist...

Dank je.. :oops:

Ben er vandaag dus geweest. Ook bij mijn tante. Zij laat ze niet meer binnen. "Ze kakken en pissen de kelder onder 's nachts" :s Wat ik vreemd vind, want dat deden ze nooit! :onzeker: Sylvester durft niet binnen te komen, die heb ik ook niet gezien :cry: Hij komt ook enkel naar mij, voor de rest vertrouwt hij niemand anders :( Grijsje heb ik wel gezien, ocharme. Die zag er zo slecht uit, zo droevig... :( mijn hart brak toen ik hem zag. Zo in de smeltende sneeuw :( zijn vacht zo slecht pfff. Ik weet niet meer wat ik moet doen, wenen ja :(

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#101 Geplaatst 05 december 2010 - 18:06

Heb maar een gedeelte gelezen en ben ook om...

Gaan we sponseren en hoeveel? ik wil ook een steentje bijdragen.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#102 Geplaatst 06 december 2010 - 05:14

Ik blijf erbij. Ik wil helpen sponseren zoals nog mensen hier.Als iemand met een voorstel voor de dag komt kunnen wij iets doen.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#103 Geplaatst 06 december 2010 - 19:42

Sihirci zei:

Heb maar een gedeelte gelezen en ben ook om...

Gaan we sponseren en hoeveel? ik wil ook een steentje bijdragen.

DORIS zei:

Ik blijf erbij. Ik wil helpen sponseren zoals nog mensen hier.Als iemand met een voorstel voor de dag komt kunnen wij iets doen.

:oops: Ik word daar echt stil van... Maar ik vind dat zo moeilijk om te aanvaarden! We gaan het is uittellen (jammer genoeg deze week niet meer want de man des huizes is niet aanwezig :( ) en hopelijk valt het kostenplaatje mee. Op advies van Jopperke zullen we ze laten chippen dan en chip-kattenluikje plaatsen. Eerst zullen we nog naar de DA moeten gaan, sowieso, want ze zijn dus al jaaaaaren niet meer geënt ... (sorry) en laten testen op FIV/FELV.

Ik hoop dat ik ze hier snel, nog voor de feestdagen, kan verwelkomen :love3:

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#104 Geplaatst 06 december 2010 - 19:54

Zeer goed, ik doe mee! Ik kijk uit naar een bericht waarin je zegt dat alles goed gaat

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#105 Geplaatst 06 december 2010 - 20:00

Frances zei:

:oops: Ik word daar echt stil van... Maar ik vind dat zo moeilijk om te aanvaarden! We gaan het is uittellen (jammer genoeg deze week niet meer want de man des huizes is niet aanwezig :( ) en hopelijk valt het kostenplaatje mee. Op advies van Jopperke zullen we ze laten chippen dan en chip-kattenluikje plaatsen. Eerst zullen we nog naar de DA moeten gaan, sowieso, want ze zijn dus al jaaaaaren niet meer geënt ... (sorry) en laten testen op FIV/FELV.

Ik hoop dat ik ze hier snel, nog voor de feestdagen, kan verwelkomen :love3:

Komop lieverd we willen helpen en dat is geen gewoonte hoor, zet een banknummer neer en wie wil kan een (kleine) bijdrage storten ;)