Spring naar inhoud

- - - - -

Allergie?!?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#1 Geplaatst 26 maart 2009 - 14:51

Zijn er hier ook mensen die een kattenallergie hebben?
Het is nl. zo dat ons jongste dochtertje (1,5 jaar) sinds de kat hier is constant verkouden is. Ze moet erg veel hoesten en heeft onwijs veel snottepieters :evil: . Ik begin me hier nu toch eigenlijk wel een beetje zorgen over te maken. 5 weken lang een snotvalling is wel héél erg lang.
Normaal gezien als we bij mensen op bezoek waren die katten hebben was er niets aan de hand. Laten we dus maar hopen dat het gewoon toeval is en dat als het straks wat beter weer gaat worden de snottepieters ook verdwijnen.
Weten jullie wat vooral de symptonen zijn en of je al zo snel een allergie kunt opbouwen?? En wat je er evt. aan kunt doen??

Groetjes Marjon

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 26 maart 2009 - 16:29

Je kan pas echt zeggen dat het een allergie is al je een bezoekje aan de dokter hebt gebracht en ze het ook getest hebben.

Als er iemand in huis allergisch is voor de kat betekend het niet dat de kat weg moet. Meestal is het voldoende om de kat niet toe te laten op de slaapkamer.

KLACHTEN BIJ KATTEN- EN HONDEN-ALLERGIE

De klachten bij katte- en honde-allergie doen zich vooral voor inde slijmvliezen van de ogen, de neus en luchtwegen. Ze bestaan onder meer uit een loopneus, niesbuien, een verstopte neus, jeukende en tranende ogen, roodheid en zwelling van de huid, hoesten en benauwdheid met piepende ademhaling. Als algemene bijkomende verschijnselen kunnen moeheid, hoofdpijn en lusteloosheid optreden. De klachten treden meestal binnen een half uur op nadat de patiënt met de allergenen in aanraking is gekomen. Dit noemen we de vroege reactie. Soms kan het 6-24 uur duren voordat het lichaam allergisch reageert - de zogenaamde late reactie.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#3 Geplaatst 26 maart 2009 - 18:15

Ik denk niet dat het een allergie is, wie is er nu niet verkouden momenteel ? Als ze echt allergies moest zijn dan zou ze erge aanvallen krijgen, dikke ogen, piepen op de luchtwegen,...Je zou het snel weten, ze zou niet aan de kat kunnen komen zonder niesbuien of loopogen te hebben en zeer ziek zijn. Als het echt een allergie is dan beland je kind gewoon in het ziekenhuis. Zelf ben ik als kind ook allergies geweest op katten en nu hebben we er dus 10. Wel nog last van sinusitis in de ruiperiode, maar verder geen problemen meer. Het is blijkbaar uitgegroeid. Als kind van 12 jaar heb ik wel een behandeling gehad met injecties,eerst wekelijks, dan om de 14 dagen,...1 jaar aan een stuk. Wat het was weet ik niet meer. Maar het heeft wel geholpen, gelukkig maar.
Best laten testen, maar die testen zijn maar echt betrouwbaar vanaf 4 jaar.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 26 maart 2009 - 18:20

Een allergietest kan al vanaf een half jaar ;) Maar die moet dan wel herhaald worden op wat latere leeftijd (ca 4 a 5 en liefst nog een keer met ca 10 jaar) want met die leeftijd kun je er nog overheen groeien. Al zal de aanleg altijd wel blijven.

Het kan wel degelijk een allergie zijn, niet iedereen reageert hetzelfde op een prikkel. Sommige mensen snuffen alleen een beetje of zijn, zoals je dochter, constant verkouden. Anderen krijgen zo'n heftige reactie dat ze inderdaad in het ziekenhuis belanden.

Er is heel veel aan te doen, zeker op deze leeftijd. Overleg in eerste instantie met de huisarts.

Vooral de kat niet toelaten op haar slaapkamer. Dit alleen is niet voldoende als het echt een allergie is, dan zijn er meer maatregelen nodig.

Maar zo lang verkouden, dat kan natuurlijk ook nog. In beide gevallen lijkt het me niet echt prettig.

Ik hoop dat het geen allergie is! Is het dat wel, dan hoeft de kat niet direct weg. Maar overleg wel goed met je huisarts.

Sterkte!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#5 Geplaatst 26 maart 2009 - 18:26

Allergie kan altijd maar ik heb wel op het moment een aantal collega's die ook al weken met een verkoudheid lopen. Ze zijn hardnekkig blijkbaar..maar ja, ze is nog zo klein dus als het niet betert toch maar naar dokter voor test ofzo..

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 26 maart 2009 - 19:46

Verkoudheid blijft nu met dit weer heeeeel lekker lang hangen, dus dat is zeker een mogelijkheid!
Als ze met een tijdje mooi weer nog blijft doorsnotteren wordt het natuurlijk een ander verhaal ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#7 Geplaatst 26 maart 2009 - 23:35

Goh weet je ze heeft dus al eens een allergietest gehad omdat ze een koemelkallergie heeft maar dan een vorm die niet in het bloed vast te stellen is, een type 4 allergie heet dat. Dus we hebben al die testen al gehad en er is verder niets uitgekomen maar nu hoorde ik dat het dus kan opbouwen en je er last van kunt krijgen op het moment dat je heel de dagen bij een kat bent..... we wachten nu gewoon nog af op mooi weer want vandaag toen ze uit de kribbe kwam had ze ook ineens ontstoken oogjes en dat lijkt me nu echt niet allergie gericht.

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#8 Geplaatst 27 maart 2009 - 21:43

ze kan aan zoveel allergies zijn , het zijn niet echt altijd poezen hoor
wij hebben huisdieren , berk en wilg , huismijt , graspollen , huiszwammen allergie
mn zoon en ikke hebben er nu ook wel zwaar van , we moeten nu s'morgens en s'avonds een pilleke pakken
ons ogen zien ook af hoor en hoesten dat we doen , ik krijg mn lenzen niet in mn ogen , ze zijn net gevuld met zand
t'is nu eigenlijk ook niet bepaald de tofste periode he voor allergietjes
mn dokter zegt altijd het spruiten van het blad , de oogst en dan het vallen van het blad zijn de slechtste periodes
ja dan heb je eigenlijk maar de winter meer he :catscratchhead en dan is een mens echt vekouden :o
veel sucses met de zoektocht van je kindje , zou zo vlug mogelijk terug naar de dokter gaan
mn zoonje heeft zo maanden antibiotica gekregen terwijl ik wist dat hij allergies ging zijn , in zn bloed vonden ze ook niet echt iets maar toch reageerde hij goed op zyrtec en was zn hoest in 2 dagen gedaan na 3 maanden hoesten en aerosols en ziekenhuis
veel sucses hoor