Spring naar inhoud

- - - - -

Poetshulp via dienstencheques?

• Log in om te reageren
238 reacties op dit onderwerp
Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 26 maart 2009 - 17:02

Vanaf september ga ik dus alleen wonen, en ik zou graag direct poetshulp inschakelen. Ik zie het namelijk niet zitten om drie verdiepingen perfect te onderhouden en ondertussen 12u van huis te zijn elke dag.

Punt is, wij hebben redelijk slechte ervaringen met het vinden van goede poetshulp. Er is natuurlijk nooit iemand thuis, en dan begint de werkethiek blijkbaar vaak wat te slabakken :(

Ik dacht dus nu eens te horen voor een poetshulp via dienstencheques. Zo hoorde ik over "dienstenthuis" en de service via het onafhankelijk ziekenfonds.

Iemand die ervaringen heeft met deze diensten? of andere suggesties heeft?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 26 maart 2009 - 17:22

ons mama heeft dit via diensten chaques en na een paar mensen is ze nu tevreden van de poetsvrouw maar ze zordt dat ze haar telkens ziet

Ik ben van plan om er ook een te nemen maar dan moeten ze komen als ik ni moet werken
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

mightycats
mightycats
  • 627 berichten

#3 Geplaatst 26 maart 2009 - 18:07

hihi, ik zou wel komen maar je woont me net iets te ver
ik heb gewerkt in dienstverband met dienstencheques
soms had ik ook adressen die niet thuis waren, dat betekende voor mij niet dat ik minder mijn werk doe, ik kan je bv. familiehulp aanraden of sollidariteit voor het gezin. Beide zijn in regel met alles en zorgen voor een optimale dienstverlening, hebben strikte regels ook bij afwezigheid van de klant, en je moet klagen als het niet naar je zin is, meer mensen doen dat dan je zelf zou denken. De boodschap wordt overgemaakt hoor, en bij familiehulpbv. hadden ze zo'n spreuk op 'ieder potje past n dekseltje', het kan zijn dat jij niet kontent ben van één bepaalde poetsvrouw, als da meerder malen niet klikt, proberen ze het met iemand anders te zenden, misschien lukt het dan wel met die. Jij bent nog altijd de klant en de klant is koning toch?
Alleen kleine voetnoot, als je iemand met dienstencheques neemt, kzou zo zeggen; behandel die persoon zoals je zelf zou willen behandeld zijn, dat scheelt ook een pak. Spijtig genoeg heb ik zelf moeten ondervinden, dat mensen ook soms wel profiteren van de poetshulp, en das jammer, zo hou je die job niet lang vol. Sommige hielden mij voor de lokale verhuisdienst, vuilkar, etc..

poezemannen
poezemannen
  • 12.009 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 26 maart 2009 - 18:33

Zelf geen ervaring mee maar sommige van mijn collega's wel en ik weet niet of ze ondertussen al een goede gevonden hebben maar ze waren wel lang op zoek..verschillenden zijn de revue gepasseerd.
En zo veeleisend zijn ze ook niet hoor..'t moet proper zijn hé..

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 26 maart 2009 - 19:29

ik heb er 2 gehad, de eerste deed het om te beginnen heel traag, nuja, ik begrijp dat, je moet alles nog zoeken enzo. maar ik bekeek eens hoe ze bezig was, en vb mijn glazen salontafel, stofte ze af, door wat er op stond gewoon op te heffen,en eronder te wrijven. hallo! glas krijg je zo niet proper hé!!
en ze was de laatste keer een kwartier te laat, ik moest dan boodschappen doen, en kwam 10 minuten voordat ze moest stoppen thuis, en ze was al weg. dus toen was het erover voor mij.

heb dan iemand nieuw gekregen, en halverwege zei ze dat ze het niet meer zag zitten, door teveel huisdieren(enja, het werk dat dat teweeg brengt). nuja, kbegrijp dat wel, maar heb sindsdien geen meer gehad.

vroeger had ik een kennis, ik betaalde meer, maar twas heel goed gedaan! jammer genoeg is ze moeten minderen door haar ziekte, dusja.. tis niet gemakkelijk om een goeie te vinden!
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 26 maart 2009 - 19:36

Ik heb er ook geen ervaring mee. Doe nog alles zelf, maar soms weegt het toch ook wel zwaar hier... Misschien als we gaan verhuizen dat ik toch ook eens voor een poetshulp ga kijken.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 26 maart 2009 - 19:42

Ik zou ook heel graag een poetshulp hebben, maar durf niet. Alé ja, je hoort vaak dat het lang duurt voor je een goede hebt en iemand vreemd in je huis :s :s .
Dus als iemand ervaring heeft regio Geel, mag het steeds laten weten.
En ja, de 2 poezen moet ze er bij nemen!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 27 maart 2009 - 08:49

Sinds een paar weken heb ik iemand die mij helpt in het huishouden. Ze komt ook bij mijn bomma en er vielen 4 uren om de 2 weken weg in haar planning. Laat dat nu juist de regeling zijn die ik in mijn hoofd had. Ik heb toen onmiddellijk naar solidariteit voor het gezin gebeld. En nu is ze al aan het werk thuis. Ze is heel ondernemend, toen ze de eerste keer binnen kwam liet ze de spoelbak al vol water lopen voor het afwasje en ondertussen ging ze haar poetskleren aandoen.
Het feit dat ik huisdieren heb is geen probleem voor haar, ze heeft zelf 2 katten.
Bij solidariteit voor het gezin werken ze met comfortpakketten. Daarin zitten sponzen, poetsdoeken en poetsproducten. Dus ik moet zelf geen producten meer kopen.

Ik kan er ook niet tegen als ze poetsvrouw wordt genoemd, dat klinkt zo minderwaardig. Terwijl ik die mensen zo bewonder, het is geen gemakkelijk werk dat ze doen.

Bij mama komt al jaren iemand het huishouden doen. Wat ik daar al heb zien passeren :o Ongelofelijk. Maar eens ze een goede hadden bleef die wel voor een lange tijd, altijd tot ze van werk veranderden.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 27 maart 2009 - 10:57

Ik doe ook alles zelf maar het is inderdaad nogal zwaar.  In de week kom ik laat thuis, dus dan doe ik niets meer. En dan heb ik er die tuin nog bij. Die vraag ook veel onderhoud.  2x per jaar komt een tuinman voor de hoge hagen  te snoeien maar hij is nogal duur (30 EUR per uur). Heb ook al gedacht aan een poetshulp maar het zou een goeie en preciese moeten zijn. Ervaring in de streek rond Leuven is dus ook welkom.
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 27 maart 2009 - 11:06

Ik doe ook alles zelf en ik doe in de week ook niet echt veel aangezien ik ook redelijk laat thuis ben. Bij mij is de opruim/kuisdag meestal de zondag :) Zodat ik er de week erna weer tegen kan :LOL: Zou dat niet echt vertrouwen zo iemand vreemd in mijn huis.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 27 maart 2009 - 11:38

dat is idd een reden waar ik bang vr ben en waarom -als k het doe- het een dag zal moeten zijn da k thuis ben
want lichamelijk is het beneden en boven kuisen zwaar , maar ja ik kan het er niet bij laten liggen dus moet t gedaan w
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 maart 2009 - 12:15

Ik doe alles zelf maar ik kan er dan ook ECHT niet tegen als er een vreemde in mijn huis rondloopt :p
Ik moet niet weten dat er iemand in mijn kasten rondsnuffelt [-(

Mijn mama heeft ook wel zo'n poetshulp en die komt ook alleen als ze thuis is. Maar door kanker werkt mama al jaren niet meer dus die is ook altijd thuis als de poetsvrouw er is.
Maar toch zijn daar al 10 tallen poetsvrouwen gepasseerd hoor. Dus denk dat het echt niet gemakkelijk is om een goede en betrouwbare poetshulp te vinden :s

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#13 Geplaatst 27 maart 2009 - 12:24

Bij mijn papa komt ook iemand van de PWA langs dus ook met dienstencheques. Zij komt 4u per week want dat is het minimum dat je ze mag nemen. Mijn pa is er heel content van en ze ziet ook het werk liggen en dat vind ik toch een pluspunt. Ik bestel de cheques voor mijn pa en 3 dagen na bestelling liggen ze al in de brievenbus. Ze kosten nu 7,5€ per gepresteert uur dus dat valt nog mee en je kan het inbrengen op je belastingsformulier, dat is dan ook weer mooi meegenomen. Het is natuurlijk niet gemakkelijk iemand vinden die je dan moet vertrouwen met je spulletjes en etc.
Maar op deze wijze is ze ook verzekerd tegen ongevallen want als je iemand in het zwart neemt en ze valt dan draai je elf voor alle kosten op. Ge kunt altijd inlichtingen nemen in de verschillende instanties dat verplicht nog tot niks hé.
Veel succes op je zoektocht. :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 27 maart 2009 - 15:10

Ik doe hier ook alles zelf, ben er wel 3/4de voor gaan werken. Ik kan ook niet verdragen dat iemand vreemd in huis zou rond lopen zonder dat ik er ben. Heb dus geen ervaring met een poetshulp.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 27 maart 2009 - 15:51

als je iemand in het zwart neemt, kan je er toch een verzekering voor afsluiten hoor.

hier zouden het toch ook aardig wat uren zijn... 't is een groot huis, dusja...