Spring naar inhoud

- - - - -

Poetshulp via dienstencheques?

• Log in om te reageren
238 reacties op dit onderwerp
Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 27 maart 2009 - 16:37

ik doe ook alles zelf, maar ja, ik ben dan ook huisvrouw ;)
Mijn moeder komt ook af en toe helpen omdat het vooral in de eerste maand dat Dean er was erg vermoeiend was met beide kindjes.  Joël is ook niet bepaald een rustige jongen, en die kan in no time het huis overhoop en vuil maken :trance:
Mijn moeder werkt trouwens ook als poetsvrouw met dienstencheques, eerst deed ze dit via de PWA, maar de RVA begon steeds moeilijker te doen en dan is ze overgeschakeld naar dienstencheques.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#17 Geplaatst 27 maart 2009 - 17:02

Vosse zei:

als je iemand in het zwart neemt, kan je er toch een verzekering voor afsluiten hoor.

hier zouden het toch ook aardig wat uren zijn... 't is een groot huis, dusja...

Ja dat kan wel zijn maar komt wel een pak duurder uit. Ik stel mij daar toch vragen bij, je sluit een verzekering af en hoe leg je dat dan uit:

ooh het is voor mijn kuisvrouw die in het zwart bij ons werkt. :catscratchhead

En via dienstencheques is het toch veel gemakkelijker en wie vindt ge nu nog voor minder dan 7,5€ en je krijgt nog een deel terug via je belastingen.

Muizepoes
Muizepoes
  • 5.142 berichten

#18 Geplaatst 27 maart 2009 - 20:05

Ik werk halftime en doe ook alles zelf maar soms droom ik toch van een poetshulp hoor. Iedereen denkt hier op hotel te zijn soms :louche:

Bewerkt door Muizepoes, 27 maart 2009 - 21:56.

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#19 Geplaatst 27 maart 2009 - 21:51

ik denk als we verhuisd zijn ik ook iemand zal zoeken
we zitten dan met een groot huis en ik werk als nagelstyliste thuis , dus alles moet kraaknet zijn , en met 3 kids die de boel in no-time overhoop kunnen zetten en dan nog 2 haarballen is dit niet simpel
ik ben er nog niet zo voor te vinden maar mn ventje wel
er zijn zoveel ramen in het nieuwe huis en ik doe da niet graag ramen kuisen :o

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#20 Geplaatst 27 maart 2009 - 21:58

Muizepoes zei:

Ik werk halftime en doe ook alles zelf maar soms droom ik toch van een poetshulp hoor. Iedereen denkt hier op hotel te zijn soms :louche:

dat zegt mijn ma ook soms :/
ze werkt ook halftime
(nuja ik ga jou niet met mijn ma vergelijken, want dat zou nogal een belediging zijn :) )
geloof me, ze apprecieren je werk best wel hoor thuis, het lijkt alleen soms niet zo
huishouden is nu eenmaal niet echt dankbaar werk he spijtig genoeg :hug:

Geplaatste afbeelding

Muizepoes
Muizepoes
  • 5.142 berichten

#21 Geplaatst 27 maart 2009 - 22:06

Aldhissla zei:

dat zegt mijn ma ook soms :/
ze werkt ook halftime
(nuja ik ga jou niet met mijn ma vergelijken, want dat zou nogal een belediging zijn :) )
geloof me, ze apprecieren je werk best wel hoor thuis, het lijkt alleen soms niet zo
huishouden is nu eenmaal niet echt dankbaar werk he spijtig genoeg :hug:

Kweet wel maar soms :x ik kan me zo ergeren aan kleine dingen tegenwoordig en dan zo van de mama zal het wel doen in haar vrije dagen. Ochja komt wel allemaal goed. :)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 27 maart 2009 - 22:18

Muizepoes zei:

Kweet wel maar soms :x ik kan me zo ergeren aan kleine dingen tegenwoordig

ik ook hoor
en ik heb zelfs geen huishouden te doen :oops:

Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 01 april 2009 - 00:25

Kleine update: ik heb dus contact opgenomen met die van het OZ, maar kvond die nogal onvriendelijk. Dan heb ik maar contact opgenomen met die van Dienstenthuis, en die klonken beter. Benieuwd wat dat zal worden ;)

jenie
jenie
  • 7 berichten

#24 Geplaatst 24 maart 2010 - 13:12

hebben er zeker al 12 gehad van alle nationaliteiten en nie veel goeie tegen gekomen lopen sneller naar huis dan dat ze kuisen het rekord staat op 10 minuten binnen zijn 3 minuten gekuist ze kreeg de schrik van haar leven haar laatste uur was er als ze onze maine coon zag een kitten van 13 weken oud   al ze dan de rest van de bende zag de groote kleppers zaten boven heeft ze haar vest gegrepen en het op een lopen gezet naar de bus dit kwam ik al twee maal tegen je zou denken dat het eengrap is maar nee als je een goede poetsvrouw hebt heb je geluk maar ben er nog geen tegen gekomen de eerste keer alles oke maar nadien gaat het zo naar minder en trager kuisen  ze kuisen omdat ze moeten voor hun verblijfverguning of uitkering

:trance:

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 24 maart 2010 - 14:41

Jenie, ik heb nu een heel erg goede kuisvrouw via dienstenthuis hoor. Eigenlijk komt ze niet gewoon kuisen, ze zorgt ook voor mij. En ze leert me ook dingen bij over het huishouden wat echt wel leuk is!

Zou je overigens misschien leestekens kunnen gebruiken als je iets post...? Zo'n antwoord zonder leestekens is soms echt heel moeilijk te lezen, sorry ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 24 maart 2010 - 16:06

jenie zei:

hebben er zeker al 12 gehad van alle nationaliteiten en nie veel goeie tegen gekomen lopen sneller naar huis dan dat ze kuisen het rekord staat op 10 minuten binnen zijn 3 minuten gekuist ze kreeg de schrik van haar leven haar laatste uur was er als ze onze maine coon zag een kitten van 13 weken oud al ze dan de rest van de bende zag de groote kleppers zaten boven heeft ze haar vest gegrepen en het op een lopen gezet naar de bus dit kwam ik al twee maal tegen je zou denken dat het eengrap is maar nee als je een goede poetsvrouw hebt heb je geluk maar ben er nog geen tegen gekomen de eerste keer alles oke maar nadien gaat het zo naar minder en trager kuisen ze kuisen omdat ze moeten voor hun verblijfverguning of uitkering

:trance:

Hier wil ik toch een antwoord op geven.
Ten eerste, als je werkt via een erkend kantoor dat werkt met dienstencheques MOET je een verblijfsvergunning en arbeidskaart hebben, anders kan je niet werken voor dat kantoor.
Ten tweede, als je werkt krijg je helemaal geen uitkering meer. Je kan wel nog een aanvulling krijgen als je deeltijds werkt tegen je wil en je personen ten laste hebt.
Je bent op dat vlak dus niet goed geinformeerd moet ik je zeggen.
Ten derde, als je niet tevreden bent van je poetsvrouw via DC is er nog altijd de organiserende firma waar je je zeg kan doen en die zonodig voor iemand anders kunnen zorgen.

Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 24 maart 2010 - 16:10

Amen.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 24 maart 2010 - 18:38

Vosse zei:

Kleine update: ik heb dus contact opgenomen met die van het OZ, maar kvond die nogal onvriendelijk. Dan heb ik maar contact opgenomen met die van Dienstenthuis, en die klonken beter. Benieuwd wat dat zal worden ;)

Ik heb iemand van Dienstenhuis ( afdeling Gent), en ik ben er heeeeeeeel tevreden over hoor!! Niet meer verder zoeken, zou ik zo zeggen !!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 24 maart 2010 - 18:55

Lut zei:

Ik heb iemand van Dienstenhuis ( afdeling Gent), en ik ben er heeeeeeeel tevreden over hoor!! Niet meer verder zoeken, zou ik zo zeggen !!

Mijn schoonmoeder heeft ook iemand van Dienstenhuis (ook afdeling Gent) en ze zou echt niemand anders meer willen :thumb:

Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 24 maart 2010 - 23:31

Ik heb dus al sinds September iemand van het Dienstenthuis he ;)