Spring naar inhoud

- - - - -

Poetshulp via dienstencheques?

• Log in om te reageren
238 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#196 Geplaatst 08 september 2013 - 00:11

Bekijk berichtMarieke, op 07 september 2013 - 21:28, zei:

In mijn verdere zoektocht zag ik dat sommige ziekenfondsen extra tussenkomst voorzien wanneer je via hen gebruik maakt van huishoudhulp met dienstencheques.

ik weet niet of dit zomaar kan als je niet ziek bent..... mss in kader van ziekenzorg???

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#197 Geplaatst 08 september 2013 - 07:26

Bekijk berichtmiranda, op 08 september 2013 - 00:11, zei:

ik weet niet of dit zomaar kan als je niet ziek bent..... mss in kader van ziekenzorg???

Ik ben ook gaan zien voor een tussenkomst. Reden: ik heb poetshulp nodig, wegens gezondheid. Maar ik kan nog gaan werken en verdien dus te veel.... :louche: :louche: . Dus niks tussenkomst voor mij!! Niet om een discussie te starten, zeker niet. Maar ik word gestraft omdat ik nog kan gaan werken en dit ook doe. Ben blij dat ik nog kan gaan werken, er zijn mensen die omwille van hun gezondheid niet meer kunnen gaan werken!

Bekijk berichtChoeke, op 23 augustus 2013 - 11:23, zei:

Allez binnenkort krijgen we hier poetshulp nummertje zes in huis.........

Ik heb dus echt nog helemaal geen chancé gehad.
Veel bureau's zeggen dan dat ze mensen testen laten aflegen,maar diegene die ik hier al heb gehad...

Awel, dat denk ik dus niet hoor! En dan nog, je hebt hele goede, maar je hebt er ook die de eerste 2 keer heel goed poetsen en dan ineens noppes nog....

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.465 berichten
  • 3 katten

#198 Geplaatst 08 september 2013 - 08:48

Mij hebben ze ook helemaal niets van testen laten afleggen. De enige vraag die ik kreeg was "wat doe je als je een vloer wil dweilen". Ook heb ik niets van opleiding gekregen, dat stond nochtans in de vacature dat er opleiding en opvolging was. Nu ja, niet dat het niet lukte ofzo maar ik had het ergens eigenlijk handig gevonden om vb een dag, enkele dagen of een week mee te kunnen lopen met iemand die dat al jaren doet. Kwestie van toch beter u draai te vinden en te zien wat je zeker niet over het hoofd mag zien. Bij u eigen huis is het gemakkelijk om te poetsen, sommige dingen doe je zo automatisch dat je er niet bij stil staat. Ergens anders moet je daar dan wel meer bij nadenken vind ik.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#199 Geplaatst 08 september 2013 - 09:55

Bekijk berichtEibhlin, op 08 september 2013 - 08:48, zei:

Mij hebben ze ook helemaal niets van testen laten afleggen. De enige vraag die ik kreeg was "wat doe je als je een vloer wil dweilen". Ook heb ik niets van opleiding gekregen, dat stond nochtans in de vacature dat er opleiding en opvolging was. Nu ja, niet dat het niet lukte ofzo maar ik had het ergens eigenlijk handig gevonden om vb een dag, enkele dagen of een week mee te kunnen lopen met iemand die dat al jaren doet. Kwestie van toch beter u draai te vinden en te zien wat je zeker niet over het hoofd mag zien. Bij u eigen huis is het gemakkelijk om te poetsen, sommige dingen doe je zo automatisch dat je er niet bij stil staat. Ergens anders moet je daar dan wel meer bij nadenken vind ik.

Ik heb nu iemand 1 keer laten meekomen met mijn poetshulp. Die komen dan voor bv. 2 u meehelpen en geeft tips en adviezen. Voor mij was het ook belangrijk om te weten wat een poetshulp in 4 uur zou moeten kunnen doen. Zelf heb ik daar geen schatting rond, aangezien bij mij alles veel langer duurt.
Zelf gaf ze aan dat ze dat wel fijn vond, om de redenen die jij aangeeft.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#200 Geplaatst 08 september 2013 - 10:37

Bekijk berichtEibhlin, op 08 september 2013 - 08:48, zei:

zou idd interssanter zijn bij nieuwlingen..cursussen werden wel gegeven en iedereen moest regelmatig ook een dagje cursus gaan volgen...(heb nog mijn collega van de bank ook vernomen dat dit op haar kantoor ook gebeurde).op mijn vorig kantoor (moederkantoor van waar ik nu werk) werd er een cursus gegeven.. Ik ben er nog nooit naar toe moeten gaan omdat ik voor ISS 15 jaar particulierkuis had gedaan... daarna nog eens 5 jaar bureaukuis... Heb ook nooit klachten gehad en de klanten laten me vrij mijn werk te organiseren zoals ik wil.
Natuurlijk kan je niet verwachten dat iemand die amper een maand gewerkt heeft zoals jij Eibhlin je draai kan vinden en het huis door en door kent...
zoals je zegt is het waar bij iemand anders moet je die automatisme leren en eenmaal dit gaat alles wel vlot hoor en is het veel gemakkelijker werken...
nou ja ik heb gisteren aan de telefoon beetje een replement gehad van mijn klant (was vorige week op opleiding in buitenland) omdat ik teveel had gedaan.. haar man had verteld dat vorige week mijn hart pijn deed van me op te jagen en ze zei dat ik dit zekers niet meer mocht doen... maar ik ben nou eenmaal zo ... ik wil zoveel mogelijk doen tijdens mijn tijd vanaf volgende week(? ) gaat dit beter gaan daar ik daar dan 8u aan een stuk ga gaan terug net zoals voor mijn ziekte.. maar normaal gezien moet ik eerst mijn officiele goedkeuring hebben voor ik dat permanent kan doen...
Ik mag maar max.50% meer gaan werken ik weet natuurlijk niet of dit bekeken word op 40u week of op de 4/5 die ik vroeger werk want dan zat ik helaas al aan 50%.... dus we zien wel wat ze zeggen mijn buurvrouw die ook mijn baas is bij CM kon er ook niet op antwoorden.

Mijn klant van de woensdag is een heel gemakkelijke dame want ik heb afgesproken met haar en haar echtgenoot dat als mijn levering koralen officieel morgen worden verzonden en toekomen op woensdag (moet eerst email krijgen vanuit Texas met bevestiging) dat ik thuis bleef tot ze zijn geweest (had normaal een dag vrij voor genomen) maar zodra ze zijn geweest (dus hopelijk vroeg) ik alsnog kwam werken... en dan vanaf de week erna 8u volledig zal beginnen komt de levering niet dan werk ik komende woensdag 8u en verschuift de afspraak naar volgende week... vanaf de 25ste gaat men aanvraag in om officieel 8u te beginnen...
Het is wel gemakkelijk als je dan ook een gemakkelijke kantoorhoudster heb die hier geen problemen over maakt .. kantoor gelukkig , klant gelukkig en ik gelukkig met deze regeling.. ik zet ook alles op email naar kantoor toe zodat er achteraf geen betwistingen zijn.

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#201 Geplaatst 08 september 2013 - 11:20

Het poetsbureau van Brugge gaan ook al zo een viertal weken terugbellen.....................

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#202 Geplaatst 08 september 2013 - 11:58

Bekijk berichtChoeke, op 08 september 2013 - 11:20, zei:

Het poetsbureau van Brugge gaan ook al zo een viertal weken terugbellen.....................

euhm Brugge en je woont in wetteren?? waarom laat je je niet inschrijven bij ons kantoor... dienstencheques klaar in Melle? en zijn er geen verschillende in Wetteren zelf? Als Brugge niet met mensen werkt deze kanten krijg je ook niemand..Ze zijn volop mensen aan het zoeken voor regio Wetteren dus heb je meer kans nu ...
http://www.vdab.be/m...n=DETAILMAILURL

Bewerkt door miranda, 08 september 2013 - 12:02.

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#203 Geplaatst 09 september 2013 - 15:07

Ik woon niet in Wetteren hoor..........Of wel had je je vergist in persoon?

Bewerkt door Choeke, 09 september 2013 - 15:08.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#204 Geplaatst 09 september 2013 - 16:00

Bekijk berichtChoeke, op 09 september 2013 - 15:07, zei:

Ik woon niet in Wetteren hoor..........Of wel had je je vergist in persoon?

sorry zal je verwisselt hebben met shadows

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#205 Geplaatst 09 september 2013 - 19:54

.

Bekijk berichtmiranda, op 08 september 2013 - 00:11, zei:

Ik mag hier geen namen van ziekenfondsen noemen denk ik? Of wel? :catnoknow
In alle geval heb ik gelezen op de website van mijn eigen ziekenfonds dat ze 0.30 Euro per dienstencheque tussenkomen voor hun leden. Ik zag op de website van nog een ander ziekenfonds dat je sowieso op hen beroep kan doen voor poetshulp met dienstencheques, ook al ben je er geen lid, maar voor hun leden voorzien ze wel 100 Euro tussenkomst. Ik ben nu niet gaan neuzen op websites van nog andere ziekenfondsen, maar ik heb een lichtblauw vermoeden dat dit wel soortgelijk zal zijn...  ik kon op't eerste zicht eigenlijk nergens lezen dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen...

Die tussenkomst is misschien wel de wereld niet, maar alle beetjes kunnen een beetje helpen misschien.

Bewerkt door Marieke, 09 september 2013 - 19:54.

Geplaatste afbeelding

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#206 Geplaatst 09 september 2013 - 20:26

Ik ken eigenlijk niemand die tussenkomsten krijgt van ziekenfondsen voor het gebruik van dienstencheques, en ik heb een zéér uiteenlopende lijst van klanten. Je krijgt er wel een groot deel van terug op belastingen :)

Bewerkt door Kyetje, 09 september 2013 - 20:27.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#207 Geplaatst 09 september 2013 - 20:30

Bekijk berichtKyetje, op 09 september 2013 - 20:26, zei:

Ik ken eigenlijk niemand die tussenkomsten krijgt van ziekenfondsen voor het gebruik van dienstencheques, en ik heb een zéér uiteenlopende lijst van klanten. Je krijgt er wel een groot deel van terug op belastingen :)

je hebt wel ziekenfondsen die met dienstencheques huishoudhulp bieden maar of iedereen daar zomaar gebruik kan van maken betwijfel ik... ik weet wel van hulpbehoevenden ja die kunnen er gebruik van maken.. maar werkenden betwijfel ik.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#208 Geplaatst 09 september 2013 - 20:32

Bekijk berichtmiranda, op 09 september 2013 - 20:30, zei:

je hebt wel ziekenfondsen die met dienstencheques huishoudhulp bieden maar of iedereen daar zomaar gebruik kan van maken betwijfel ik... ik weet wel van hulpbehoevenden ja die kunnen er gebruik van maken.. maar werkenden betwijfel ik.

Ik denk dat er echt veel verschil is, ook in die hulpbehoevenden.  Ik denk dat Marieke best contact opneemt met een ziekenfonds en voor haar persoonlijke situatie eens navraag doet :).

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#209 Geplaatst 10 september 2013 - 14:01

Weer geen poetshulp gezien en het bureau heeft mij ook weer niet verwittigd dat ze niet kwam..........

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#210 Geplaatst 10 september 2013 - 15:02

Bekijk berichtKyetje, op 09 september 2013 - 20:32, zei:

Ik denk dat er echt veel verschil is, ook in die hulpbehoevenden.  Ik denk dat Marieke best contact opneemt met een ziekenfonds en voor haar persoonlijke situatie eens navraag doet :).

Ik had dit berichtje ivm tussenkomst van ziekenfondsen hier alleen maar gepost ter info hoor, omdat dit voor sommige mensen misschien wel nuttige info kan zijn dacht ik :). Zelf plan ik hier geen gebruik van te maken. We gaan beiden full time (méér dan full time) gaan werken en het is gewoon een beetje veel allemaal. Ik nam al contact met enkele kleinschalige firma's (dat spreekt me meer aan) uit onze buurt waar ik op de wachtlijst sta.

Bewerkt door Marieke, 10 september 2013 - 15:05.

Geplaatste afbeelding