Spring naar inhoud

- - - - -

Poetshulp via dienstencheques?

• Log in om te reageren
238 reacties op dit onderwerp
Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#211 Geplaatst 10 september 2013 - 15:14

Bekijk berichtKyetje, op 09 september 2013 - 20:26, zei:

Ik ken eigenlijk niemand die tussenkomsten krijgt van ziekenfondsen voor het gebruik van dienstencheques, en ik heb een zéér uiteenlopende lijst van klanten. Je krijgt er wel een groot deel van terug op belastingen :)

Ik ken zelf ook niemand die er gebruik van maakt. Nochtans, op de website van mijn eigen ziekenfonds staat er het volgende: (kheb de namen die niet genoemd mogen worden vervangen door xxx-jes ;) )

Via dienstencheques kunt u een huishoudhulp aan een voordelig tarief inhuren. Zo is hulp in huis betaalbaar voor iedereen.
Sinds 2003 is xxxxxxxxxxx pionier op het vlak van dienstencheques. Dagelijks stellen hun 3 200 huishoudhulpen meer dan 13 000 klanten over heel het land tevreden. Kunt u best wel wat hulp gebruiken voor huishoudelijke taken zoals poetsen, wassen en strijken, klein verstelwerk, koken, boodschappen doen enz.?
xxxxxxxxx en xxxxxxxxxxx stellen u graag een huishoudhulp ter beschikking aan een voordelige prijs dankzij het systeem van dienstencheques. Een huishoudhulp van xxxxxxxxxxxx betekent minder zorgen en meer vrije tijd voor uzelf, uw familie en uw hobby’s.

BIJKOMEND xxxxxxxx VOORDEEL
Iedereen die aangesloten is bij het xxxxxxx   Ziekenfonds xxxxxxxxxxxxkan genieten van een bijkomende korting van € 0,30/dienstencheque!

Op de website van nog een ander ziekenfonds staat:

xxxxxxxx Hulp in huis

Voor poetshulp en strijkhulp met dienstencheques en thuiszorg

Waarom kiezen voor xxxxxxxx Hulp in huis?
  • Kwaliteit en service waar je op kunt vertrouwen.
  • Onze poetshulpen en verzorgenden krijgen intensieve opleidingen en ondersteuning.
  • Je persoonlijke consulent garandeert een optimale dienstverlening.
  • Je geniet van meer vrije tijd met een poetshulp en/of strijkhulp.
  • Je geniet tot 100 euro voordeel voor je xxxxxxxx-hulp.
  • Ben je pas bevallen? Reken op onze professionele kraamzorg voor mama én baby.
  • We regelen ook thuiszorg voor je ouder(s).

Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#212 Geplaatst 10 september 2013 - 16:18

Bij bepaalde bureau's zoals bvb van het ocmw moet je eerst zelfs instapkosten betalen....

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.468 berichten
  • 3 katten

#213 Geplaatst 10 september 2013 - 18:47

Ik had wel 2 klanten die daar gebruik van maakten. Zij moesten dan geen cheques aankopen maar moest ik op het afschriftje een bepaalde code zetten zodat ze wisten dat het zo ging. Beiden waren kankerpatiënt, ik denk dus dat je wel echt moet kunnen aantonen dat je zelf niet in staat bent je huis te onderhouden.
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#214 Geplaatst 10 september 2013 - 22:11

goh ja Marieke je misdoet nooit om eens te bellen en te vragen he aan dat ziekenfonds en zien hoe het zit...

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#215 Geplaatst 10 september 2013 - 22:33

via het ocmw krijg ik poetshulp volgens inkomen, en omdat ik mijn papier van 66% heb van het riziv, dus daarom kwam ik daarvoor in aanmerking. per uur betaal ik maar 3,25euro denk ik. is dan ook niet met dienstencheques, maar maandelijkse overschrijving.
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#216 Geplaatst 10 september 2013 - 23:27

Bekijk berichtNele, op 10 september 2013 - 22:33, zei:

via het ocmw krijg ik poetshulp volgens inkomen, en omdat ik mijn papier van 66% heb van het riziv, dus daarom kwam ik daarvoor in aanmerking. per uur betaal ik maar 3,25euro denk ik. is dan ook niet met dienstencheques, maar maandelijkse overschrijving.

weet je wat nu raar is... jij krijgt poetsdienst omdat je +66% bent en ik ben +66% en doe het werk zelf bij particulieren .. euhm toch niet logisch?? *L*

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#217 Geplaatst 11 september 2013 - 12:56

Bekijk berichtmiranda, op 10 september 2013 - 23:27, zei:

weet je wat nu raar is... jij krijgt poetsdienst omdat je +66% bent en ik ben +66% en doe het werk zelf bij particulieren .. euhm toch niet logisch?? *L*

idd niet logisch, maar dat wil dus zeggen dat als je poetsdienst zou vragen, je er ook zou krijgen ;)
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#218 Geplaatst 11 september 2013 - 16:47

Bekijk berichtNele, op 11 september 2013 - 12:56, zei:

idd niet logisch, maar dat wil dus zeggen dat als je poetsdienst zou vragen, je er ook zou krijgen ;)

zie dat van hier .; ik iemand vragen om bij mij te komen poetsen terwijl ik vandaag zelf voor de eerste keer na bijna 2 jaar 8u bij een ander gepoetst hebt....

moet wel zeggen dat men klant wel rekening met me houd af en toe kwam ze me eens temperen dat ik alles op mijn gemak moet doen... dus vandaag 3 verdiepen gekuist en de ruiten binnen en buiten boven ook nog...incl strijkwerk.... *L*

Deze middag MOEST ik me neerzetten van haar... nou ja ik voel mezelf wel als het een dag minder gaat zal ik ook iets meer pauze nemen maar ik voelde me heel goed vandaag en zat weer op mijn normale tempo.. had zelfs een half uur vroeger gedaan....en we hebben alle drie (mijn klant, haar man en ik) in slappe lach geschoten deze middag.. ik neem geen blad voor mijn mond daar maar haar man ook niet... dus soms is het wel hilarisch tussen ons....

Was gisteren wel wat bang hoe ik zou uitspelen met 8u maar dit ging terug vrij vlot... en nu en dan een koffieke tussendoor ;)
vraag me wel af wat mijn collega eigenlijk deed op zijn 4u vroeger ... toen ik dingen verzette op de kamers was dit al wekenlang niet gekuist .. noch plafonds en muren stoffen netten weggedaan en hoekjes lagen wel meer dan één beestje... euhm :evil:
Ik had het al vroeger eens gezegd tegen mijn klant maar nu weet ze het dat het de waarheid was want ze had het zelf ook gemerkt... dus vandaag alle kamers behalve 1 volledig (wegens teveel brol op de grond) onderhanden genomen .. de rest is voor volgende week..

Ik was ook geladen gelijk een muilezel toen ik gedaan had want madam had een halve pompoen (voor soep) een courgette en een kg of 5 appels (voor appelmoes)uit de tuin in een zak gestopt..nu en dan staat er wel wat naast men handtas gezet van haar :d

Bewerkt door miranda, 11 september 2013 - 16:51.

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#219 Geplaatst 19 november 2013 - 13:27

Intussen naar een ander bureau overgestapt en heb nu een goede match gevonden waar ik heel tevreden over ben.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#220 Geplaatst 19 november 2013 - 19:57

Bekijk berichtChoeke, op 19 november 2013 - 13:27, zei:

Intussen naar een ander bureau overgestapt en heb nu een goede match gevonden waar ik heel tevreden over ben.

zorg voor dragen als je tevreden bent ;-) en ze af en toe ook eens in de watten leggen... hoelang heb je nu iemand???

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#221 Geplaatst 19 november 2013 - 20:16

Ik heb iemand waar ik best tevreden over ben (over het algemeen), alleen is ze vaak afwezig.... En dat vind ik niet fijn.
Ze is 50% van de tijd geweest. Dat is toch te weinig he....

2x griep (op korte tijd)
1x hond ziek
1x feestdag (oke, kan zij niets aan doen)
1x op weekend
1x pijnlijke knie
.....

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#222 Geplaatst 19 november 2013 - 21:58

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 19 november 2013 - 20:16, zei:

Ik heb iemand waar ik best tevreden over ben (over het algemeen), alleen is ze vaak afwezig.... En dat vind ik niet fijn.
Ze is 50% van de tijd geweest. Dat is toch te weinig he....

2x griep (op korte tijd)
1x hond ziek
1x feestdag (oke, kan zij niets aan doen)
1x op weekend
1x pijnlijke knie
.....

op hoeveel tijd spreek je dan???

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#223 Geplaatst 20 november 2013 - 09:05

Bekijk berichtmiranda, op 19 november 2013 - 21:58, zei:

op hoeveel tijd spreek je dan???

Ik ben net gaan nakijken. Het is geweest dat het 50% was, maar nu niet meer. Mag nu ook weer niet liegen.

Van de 17 keer is ze 6 keer afwezig geweest. Het lijkt gewoon heel vaak omdat het meestal een paar weken komen is en dan een week wel, een week niet, een week wel, een week niet en dan terug wel een paar weken.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#224 Geplaatst 20 november 2013 - 18:14

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 20 november 2013 - 09:05, zei:

Ik ben net gaan nakijken. Het is geweest dat het 50% was, maar nu niet meer. Mag nu ook weer niet liegen.

Van de 17 keer is ze 6 keer afwezig geweest. Het lijkt gewoon heel vaak omdat het meestal een paar weken komen is en dan een week wel, een week niet, een week wel, een week niet en dan terug wel een paar weken.

tja dat is idd vrij veel op korte tijd...ik ben 1 x een dag thuisgebleven ergens int voorjaar met buikgriep en 1 x 2,5u uur moeten naar huis gaan omdat ik zelfs geen cola kon binnenhouden (braken) en begin oktober nog een dag met buikrgriep denk dat dit alles is buiten de gewone vakantiedagen en feestdagen maar dan spreek over het gehele jaar...
2x griep (op korte tijd )kan gebeuren dat je hervalt maar als het niet begin van t jaar was het allicht geen echte griep.
1x hond ziek  dan heeft ze daar wellicht verlof voor genomen = wettelijk (anders was ze onwettig afwezig)
1x feestdag (oke, kan zij niets aan doen)=wettelijk
1x op weekend =werkt ze dan op weekend ook bij jullie??
1x pijnlijke knie=hangt af wat ze heeft aan haar knie .. ik heb een totaal kapotte knie door artrose (moet normaal een nieuwe knie krijgen) en loop alle dagen met pijn maar ik ga wel werken.

voila ze heb de man van mijn klant een flinke neep gedraaid deze middag... die doet niks anders dan me pesten..(plagen) en zijn vrouw moet dan steeds lachen met ons.. die man das ook een speciaal gevalleke zenne .. ze zeggen toch dat psychiaters soms ook zelf ene nodig hebben maar hij kan er zekers ene gebruiken *L*

Bewerkt door miranda, 20 november 2013 - 18:20.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#225 Geplaatst 20 november 2013 - 19:56

Bekijk berichtmiranda, op 20 november 2013 - 18:14, zei:

tja dat is idd vrij veel op korte tijd...ik ben 1 x een dag thuisgebleven ergens int voorjaar met buikgriep en 1 x 2,5u uur moeten naar huis gaan omdat ik zelfs geen cola kon binnenhouden (braken) en begin oktober nog een dag met buikrgriep denk dat dit alles is buiten de gewone vakantiedagen en feestdagen maar dan spreek over het gehele jaar...
2x griep (op korte tijd )kan gebeuren dat je hervalt maar als het niet begin van t jaar was het allicht geen echte griep.
1x hond ziek  dan heeft ze daar wellicht verlof voor genomen = wettelijk (anders was ze onwettig afwezig)
1x feestdag (oke, kan zij niets aan doen)=wettelijk
1x op weekend =werkt ze dan op weekend ook bij jullie??
1x pijnlijke knie=hangt af wat ze heeft aan haar knie .. ik heb een totaal kapotte knie door artrose (moet normaal een nieuwe knie krijgen) en loop alle dagen met pijn maar ik ga wel werken.

voila ze heb de man van mijn klant een flinke neep gedraaid deze middag... die doet niks anders dan me pesten..(plagen) en zijn vrouw moet dan steeds lachen met ons.. die man das ook een speciaal gevalleke zenne .. ze zeggen toch dat psychiaters soms ook zelf ene nodig hebben maar hij kan er zekers ene gebruiken *L*

'op weekend': ze liet weten dat ze die dag al vertrok op weekend (komt op donderdag). Vroeg of ze eventueel op een andere dag moest komen. Zeer lief, want ik heb echt hulp nodig. Dus ze gaf aan dat ik voor maandag of dinsdag kon kiezen. Ik koos voor dinsdag omdat de dagen anders te dicht bij elkaar zaten. In de voormiddag kreeg ik bericht dat ze haar tandartsafspraak vergeten was. Dus ja... niet geweest.

Ivm hond: weet niet of ze er verlof voor genomen heeft. Ze stuurt dat dan alleen naar mij van 'Ik kom niet met die reden.' Ik veronderstel dat ze dit op de bureau ook weten he, want ze krijgen van die dag geen cheques. In de vm is ze wel gaan werken bij de andere klant (heeft ze achteraf gezegd). Was ik eigenlijk wel een beetje voor in mijn gat gebeten dat ze net mij koos om weg te blijven. Maar ja... een ziek dier begrijp ik langs de ene kant ook weer wel.

Het is dat ik over het algemeen wel tevreden ben (heb er al ander gehad :trance: ), maar ik zou graag toch hebben dat ik er wat meer op kon 'vertrouwen'. Ik bedoel. Vorig weekend kregen we volk voor man zijn verjaardag. Dus ik heb nog heel de zaterdag (gelukkig was het pas 's avonds) kunnen poetsen en heb dus van de avond niet echt genoten wegens pijn. Niet echt leuk....