Spring naar inhoud

- - - - -

Poetshulp via dienstencheques?

• Log in om te reageren
238 reacties op dit onderwerp
JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#46 Geplaatst 25 maart 2010 - 22:19

:ha :ha :ha :ha Of zet je Mr proper in het midden van de woonkamer

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#47 Geplaatst 25 maart 2010 - 22:20

Doe jou kuisvrouw ook eten koken of het allemaal klaar zetten voor als je thuis komt??

Vosse zei:

Jenie, ik heb nu een heel erg goede kuisvrouw via dienstenthuis hoor. Eigenlijk komt ze niet gewoon kuisen, ze zorgt ook voor mij. En ze leert me ook dingen bij over het huishouden wat echt wel leuk is!

Zou je overigens misschien leestekens kunnen gebruiken als je iets post...? Zo'n antwoord zonder leestekens is soms echt heel moeilijk te lezen, sorry ;)

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 25 maart 2010 - 23:10

Mag ik eens vragen wat dat kost zo'n poetshulp? Jullie moeten niet antwoorden he, maar ik vraag me dat gewoon af... Vroeger hebben we even een poetsvrouw gehad, maar al snel was ze ook weg :ha Ons mama poetste liever zelf :)

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 25 maart 2010 - 23:22

Frances zei:

Mag ik eens vragen wat dat kost zo'n poetshulp? Jullie moeten niet antwoorden he, maar ik vraag me dat gewoon af... Vroeger hebben we even een poetsvrouw gehad, maar al snel was ze ook weg :ha Ons mama poetste liever zelf :)

met dienstencheques betaal je 7,5€ per uur dit kan je inbrengen in de belasting en komt het op 5,25€ per uur ... de poestvrouw krijgt wel meer dat verschil tussen haar werkelijk loon en de cheques wordt bijgepast door de staat.als je vragen hebt stel ze maar....

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#50 Geplaatst 26 maart 2010 - 00:57

brithany zei:

Doe jou kuisvrouw ook eten koken of het allemaal klaar zetten voor als je thuis komt??

Ze kook niet nee. Maar alleen omdat ze niet mag van mij :ha Als ze kon dan had ze wekelijks discussies met mijn grootmoeder over wie de diepvries mocht vullen denk ik ;)

Neen, ze kuist alles natuurlijk. Daarnaast heeft ze een beetje extra tijd voor klussen die niet wekelijks moeten gebeuren zoals de ramen of een paar kasten uitkuisen etc. Ze ziet meestal zelf perfect wat wanneer gebeuren moet, af en toe zeg ik eens van "ik zou graag hebben dat...". Da's normaal natuurlijk :)

Verder strijkt ze mijn lakens, wat ik geweldig vind. Ik heb namelijk hele dure lakens en die zijn nog veel comfortabeler om onder te kruipen als ze prachtig gestreken en fris ruikend op je bed liggen. Daarnaast strijkt ze ook alle kleren die ik klaar leg en als er iets kapot is van kledij dan zal ze het ook herstellen.

Ze heet dan ook officieel thuishulp en niet poetsvrouw. En als je ziet wat ze allemaal doet in huis, dan is ze eigenlijk gewoon mijn huishoudster :ha

Ohja, en ze let ook op de poezel! Als Zwartje zich eens wat anders gedraagt dan stuurt ze me een smsje of belt ze 's avonds. En als het slecht weer is in de winter dan doet ze het poortje dicht zodat hij niet meer buiten kan. Oeh, en als ze weet dat ik lang moet werken dan krijgt ie extra knuffels.

Mijn hulp rocks 8) :cheer:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#51 Geplaatst 26 maart 2010 - 06:11

miranda zei:

oh britje mijne klant zat ergens waar het warm is ... dus was ik poezeloppasser vandaag dus tja ze zeggen toch als de kat van huis is dansen de muizen... ik heb twee uur gewerkt en 6u met de poezels gespeeld vandaag.... LOL
;) daarenboven nog de hele keuken, living hall, wc, dressing, 2 badkamers en 4 slaapkamers gedaan...

Och maar ik weet zeker dat je klant het fantastisch vindt dat je met de poezels gespeeld hebt ;) .

Geplaatste afbeelding

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#52 Geplaatst 26 maart 2010 - 06:25

Er zijn dan ook van die mensen die verwachten dat heel hun huis op 4 uren van boven tot beneden blinkt.Die mensen zijn geen slaven,he.Ik werk als thuishulp bij het OCMW,niet helemaal hetzelfde maar soit.Als ge al niet graag hebt dat er iemand van een andere nationaliteit bij u binnenkomt,tja...En dan maar klagen dat ze niet willen werken,maar je moet ze wel de kans geven,he.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#53 Geplaatst 26 maart 2010 - 06:42

sandra25 zei:

Er zijn dan ook van die mensen die verwachten dat heel hun huis op 4 uren van boven tot beneden blinkt.Die mensen zijn geen slaven,he.Ik werk als thuishulp bij het OCMW,niet helemaal hetzelfde maar soit.Als ge al niet graag hebt dat er iemand van een andere nationaliteit bij u binnenkomt,tja...En dan maar klagen dat ze niet willen werken,maar je moet ze wel de kans geven,he.
Mij maakt die nationaliteit niet uit. Belgen hebben ook handjes om te stelen he...

Bewerkt door Frances, 26 maart 2010 - 06:42.

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#54 Geplaatst 26 maart 2010 - 08:55

Vosse zei:

Ze kook niet nee. Maar alleen omdat ze niet mag van mij :ha Als ze kon dan had ze wekelijks discussies met mijn grootmoeder over wie de diepvries mocht vullen denk ik ;)

Neen, ze kuist alles natuurlijk. Daarnaast heeft ze een beetje extra tijd voor klussen die niet wekelijks moeten gebeuren zoals de ramen of een paar kasten uitkuisen etc. Ze ziet meestal zelf perfect wat wanneer gebeuren moet, af en toe zeg ik eens van "ik zou graag hebben dat...". Da's normaal natuurlijk :)

Verder strijkt ze mijn lakens, wat ik geweldig vind. Ik heb namelijk hele dure lakens en die zijn nog veel comfortabeler om onder te kruipen als ze prachtig gestreken en fris ruikend op je bed liggen. Daarnaast strijkt ze ook alle kleren die ik klaar leg en als er iets kapot is van kledij dan zal ze het ook herstellen.

Ze heet dan ook officieel thuishulp en niet poetsvrouw. En als je ziet wat ze allemaal doet in huis, dan is ze eigenlijk gewoon mijn huishoudster :ha

Ohja, en ze let ook op de poezel! Als Zwartje zich eens wat anders gedraagt dan stuurt ze me een smsje of belt ze 's avonds. En als het slecht weer is in de winter dan doet ze het poortje dicht zodat hij niet meer buiten kan. Oeh, en als ze weet dat ik lang moet werken dan krijgt ie extra knuffels.

Mijn hulp rocks 8) :cheer:

Die wil ik ook wel :lachen: Beetje uit de buurt maar toch :wi

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 26 maart 2010 - 09:30

*mikkeke* zei:

Die wil ik ook wel :lachen: Beetje uit de buurt maar toch :wi

Dacht net hetzelfde :jump:
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#56 Geplaatst 26 maart 2010 - 18:41

ik heb ook een poetshulp met dienstencheques en jammer genoeg komt die niet meer want ze blijkt echt wel allergisch te zijn aan mijn katten :( dus komt er een ander binnenkort.

Belgisch of niet, maakt mij eigenlijk niet uit zolang ze goed poetsen en ja, 't is ook 4 uur per week wat eigenlijk net niet genoeg is voor het hele huis, dus mag ze sommmige kamers/karweitjes om de week wat laten vallen. En aangezien ik ook geen 4 uur aan een stuk kan werken, krijgt ze ook een koffiepauze van me.

maar jongens, ik ben zo kontent want zowel mijn man als ik haten kuisen. 't is nu de avond voor ze komt al een heel gedoe om alles opgeruimd te krijgen.

Bewerkt door wea, 26 maart 2010 - 18:41.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 26 maart 2010 - 19:38

Nou vosse je mag idd in je handjes klappen... bij één van mijn klanten zit ik 8u voor 3 verdiepingen maar als de ramen niet worden gelapt heb ik extra tijd over dan kuis ik ook wel kasten uit of doe extra dingen zoals strijk.... een goede thuishulp ziet werk liggen en doet dit uit zichzelf...
Mijn klant is ook die dag thuis en vaak doen we dingen samen en wordt er heel wat afgelachen.

@Wea je hulp werkt 4u dan krijgt ze geen pauze maar HEEFT RECHT op 10 minuten pauze.

Dawn
Dawn
  • 105 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 26 maart 2010 - 20:21

jenie zei:

niet goed ingelicht om aan een permamente verblijfverguning te bekomen niet als politiekvluchteling ,moet je kunnen aantonen dat je werk hebt

Dit klopt niet helemaal... Voor een permanente verblijfsvergunning te krijgen hoef je niet persé aan te tonen dat je werk hebt. De meeste mensen krijgen na x-aantal jaar een E+kaart en hebben dan geen arbeidskaart meer nodig. Of als een bepaald land 5 jaar bij de EU is, hebben de inwoners geen arbeidskaart meer nodig - dit was het geval op 1 mei 2009 voor "de Polen" en zal in 2012 het geval zijn voor "de Bulgaren". Vanaf dan heeft geen enkele Bulgaar nog een arbeidskaart nodig. Arbeidskaarten worden goedgekeurd op bepaalde voorwaarden. De belangrijkste daarvan is de reden waarom die mensen naar België gekomen zijn - sommigen werken al jaaaaren in het zwart, maar daardoor bouwen zij noch pensioenrechten op, noch hebben zij enige uitkering, noch hebben zij ook maar iets van verzekering (of in geval van ziekte). Er zijn vele dienstenchequebedrijven, waarvan de één al beter dan de ander. Voor sommige papieren moeten zij echter wel een arbeidsovereenkomst kunnen voorleggen (bv wanneer zij enkel papier 19bis hebben). Dat is voor mensen die pas naar ons land gekomen zijn en geen enkel ander verblijfsdocument bezitten, dit wilt echter niet zeggen, dat dat mensen zijn die niet willen werken. De motivatie bij "allochtone" mensen is veel hoger dan bij de "Belgen", eerlijk gezegd. Belgen denken dat ze alles mogen en alles zijn, terwijl 'die buitenlanders' juist heel nederig en dankbaar zijn. Zo gaan wij morgen met het bedrijf naar de film (Alice in Wonderland) en heeft één van onze Ghanese mensen haar dochter speciaal naar de kapper gestuurd vorige maand (ze had de verkeerde datum genoteerd: 27 februari) - omdat ze nog nooit naar de film waren geweest... Héél mooie verhalen heb ik daar al meegemaakt, die mensen zien u graag en gij ziet die mensen graag. En ik heb een hekel aan klanten die hun thuishulp als "poetsvrouw" beschouwen. Een beetje respect heeft nog niemand kwaad gedaan!

jenie zei:

heb mij ook laten inschrijven in het dienstenhuis voor een poolse poetster of poetser maar er is een wachtlijst dus das nog even wachten en met mijn spierziekte is het moeilijk zelf kuisen.
Ik vrees dat als je met jouw mentaliteit bij DienstenThuis een aanvraag gedaan hebt, je nog lang gaat mogen wachten op jouw Thuishulp. Wij hebben kantoren in Antwerpen, Gent, Deurne, Leuven en Brussel voor Poolse thuishulpen, maar onze policy binnen het bedrijf is dat wij NIEMAND die ook maar enige racistische opmerking geeft, verder helpen. Poolse thuishulpen zijn betrouwbare, eerlijke werkneemsters - zij spreken echter vaak ook geen enkele taal buiten Pools, dat is iets waar je mee moet kunnen omgaan.

jenie zei:

de kwestie is gewoon als je iemand in het zwart neemt die werkt voor haar boterham of ze heeft de week nadien geen werk meer ,
die van de dienstencheques vegen ze er hun voeten aan volgende week sturen ze me wel ergens anders en het liefst waar ze niet thuis zijn ,
het gezegde als de kat van huis is dansen de muizen is niet ver ernaast ,
heb video beelden van onze verschilende ip cameras in huis je mond valt open als je dit ziet op hun knieen zitten niet voor het kuisen maar voor jesus ziten zingen o lord en van die toestanden even een dutje doen moet alllemaal kunnen
Iemand die in het zwart werkt is vanzelfsprekend ook niet verzekerd, noch ben jij verzekerd. Ze zal maar eens bleekwater over jouw marmeren vloer gieten, toch? Mensen maken fouten en als je via Dienstencheques werkt, ben je verzekerd voor de schamele prijs van 5,25 euro (want dat kost een DC jou na belastingsaftrek).  Ik kan mij moeilijk inbeelden dat de dingen die jij opnoemt echt gebeurd zijn. De meeste dienstenchequebedrijven (ik kan natuurlijk alleen maar voor Dienstenthuis, Plus Home Services, Prime@Home, Serwis Domowy, Klaar Dienstencheques en Absolute Serivices spreken) volgen hun werknemers héél goed op. Wij spelen kort op de bal, om zowel bij werkgerelateerde- als privéproblemen te gaan begeleiden. Nog nooit tegengekomen dat poetsvrouwen zitten te bidden of en dutje doen tijdens de werkuren... De meeste werkneemsters bidden ook niet tijdens de werkuren, en als zij dit al doen, dan is dat tijdens hun pauze (dat duurt nu ook weer geen half uur!). Bij ons hebben ze ook de mentaliteit gekregen om verloren minuten (bv door de bus die te laat is) in te halen.

Voor de mensen die poetshulp (thuishulp dus) zoeken: wij hebben ongeveer een 35 kantoren over België, en verscheidene afdelingen (zie hierboven), je moet maar eens een kijkje nemen op de website van dienstenthuis: klik hier. Pools of niet - alle poetshulpen doen hun uiterste best! (net zoals de kantoormedewerkers :louche: )

Dawn
Dawn
  • 105 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 26 maart 2010 - 20:23

Frances zei:

Mij maakt die nationaliteit niet uit. Belgen hebben ook handjes om te stelen he...

Wij, met het grootste percentage aan Bulgaren, hebben nog geen diefstallen meegemaakt. Een concurerend bedrijf (één van onze ex-medewerkers werkt daar nu) hebben vooral Belgen in dienst, en hebben al 20 diefstalmeldingen op een jaar tijd gekregen... Wie heeft er hier losse pollekes? :twisted:

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#60 Geplaatst 26 maart 2010 - 20:34

je moet gewoon geluk hebben, wie je in huis krijgt.
nationaliteiten spelen echt geen rol, in alles zitten goeden en slechten.