Spring naar inhoud

- - - - -

Poetshulp via dienstencheques?

• Log in om te reageren
238 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#76 Geplaatst 22 februari 2011 - 12:40

Awwww Lathyrus... zo erg hebben wij het nooit gehad :( :hug:

Mijn ouders hebben ook iemand voor 4u om de 2 weken gevraagd, van PIT (dienst familiehulp, maar puur voor kousen). Héél hard werken deed ze niet, maar het huis was wel proper. En toen zijn er plots vakantiechecks "verdwenen". De week nadien was ze aan't stoefen over de dingen die ze plots nieuw gekocht had (hoewel ze daarvoor helemaal geen geld had?).

Bij de ouders van mijn vriend hebben ze ook een poetshulp met dienstenchecques, en ook daar hetzelfde verhaal: ze kuist wel goed, maar helemaal niet snel. Als ze bij kabels van pc's komt, zijn die meestal uitgetrokken (maar dat betekent ook dat ze de moeite deed om daar te kuisen, dus dat wordt graag vergeven), maar zijn er al meerdere beeldjes in huis "verdwenen".

Bij een vriend van mij verplaatst die kuisvrouw alles. 't Is er wel proper, maar zijn post kan hij elke week op een andere plaats gaan zoeken & al zijn beeldjes staan op geheel andere plaatsen dan hij ze gezet had.

Ik zou graag hulp inroepen; ik werk fulltime (40u per week), mijn vriend werkt fulltime + is zelfstandige in bijberoep, en ik heb geen zin om altijd achter hem te moeten opkuisen, daar word ik dus niet voor betaald en ik ben écht geen huisslaafje. Maar hij wil niet dat iemand komt terwijl wij niet thuis zijn; en ik heb geen zin om mij een halve dag vrij te moeten nemen om dan thuis te zijn, gezien ik dan zélf wel kan kuisen en ik géén vrijaf wil nemen om te kuisen.

Ik wéét dat er goede mensen bij zijn ook he, de allereerste die bij ons mama kwam was heel goed. Maar over het algemeen hoor ik hetzelfde: traag maar wat gedaan is, is (redelijk) goed gedaan, maar pas op voor losstaande zaken die kunnen "verdwijnen".
Geplaatste afbeelding

kika
kika
  • 3.830 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 22 februari 2011 - 16:18

Amaai wat een verhalen allemaal. :trance:
Ikzelf werk 20 uren bij PIT(familiehulp met dienstencheques) iedere voormiddag aangezien ik nog zelfstandig bijberoep van hondentoilettage heb.
Ik zit reeds 6 jaar bij dezelfde klanten.Ik poets hun huis alsof het het mijne was.
Als er klanten vb eens een week geen hulp willen wegens verlof of zo moet ik dan naar een vervangplaats.Vele mensen zijn ook niet tevreden over hun huidige poetshulp...maar er zijn er ook die een goede hebben.
Begrijp niet dat sommige poetsvrouwen zo kunnen werken.En dan nog dingen die verdwijnen in huis?? :catscratchhead Die moeten toch ook weten dat dit uitkomt!!
Als je niet tevreden bent over je poetshulp gewoon melden aan de dienst tot je een goede hebt. :d
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#78 Geplaatst 22 februari 2011 - 22:41

Joloka heeft gelijk: Miranda is de gewoon de allerbeste van het land!!! En dan is ze nog mijn vriendin ook!!! Veel beter kan niet he :dancer: :dancer: :dancer:

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#79 Geplaatst 22 februari 2011 - 23:07

[quote name='Lies']

Ik kan er ook niet tegen als ze poetsvrouw wordt genoemd, dat klinkt zo minderwaardig. Terwijl ik die mensen zo bewonder, het is geen gemakkelijk werk dat ze doen.

/quote]
Ik wil ze gerust bewonderen als ze hun werk doen, maar hoe moet ik ze dan wél noemen...floormanager?

Vanessa
Vanessa
  • 738 berichten
  • 1 katten

#80 Geplaatst 22 februari 2011 - 23:59

Wij zijn huishoudelijke hulpen wat idd eigenlijk staat voor poetsvrouw, poetshulp, kuisvrouw... etc.
Heb geen probleem bij de benaming, krijg alleen de kriebels van het horen ze werken traag, ze nemen beeldjes, ze doen dit, ze doen dat!!
Sommige klanten kunnen echt veel te veel eisen en dan heb je helemaal geen tijd voor een extra.
En de klanten die het onmogelijke vragen mogen niet verwachten dat wij dan alles tot in de puntjes kunnen doen.
Ik poets bij mijn klanten zoals ik mijn eigen huis poets.
De klanten die veel vragen zijn er meestal die zelf niks uitvoeren.
Klanten die testen krijg ik ook de kriebels van... daarmee bedoel ik zomaar geld op de kast laten liggen, kleingeld onder bed leggen enz..
Is idd niet leuk als de klant op je vingers staat te kijken maar ik heb liever dat de mensen thuis zijn.
Behandel jullie poetsvrouw aub met een klein beetje respect en je zal al heel wat verder komen.
Begrijp natuurlijk dat er van soorten zijn, maar gewoon onmiddelijk melden aan de dienst als er iets niet pluis zit!!

Vanessa
Vanessa
  • 738 berichten
  • 1 katten

#81 Geplaatst 23 februari 2011 - 00:00

Ik verwijt jullie niks he, begrijp jullie standpunt zeker ook!!

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 23 februari 2011 - 09:50

Ons mama is zelf als poetsvrouw begonnen bij familiehulp. Ik denk dat zijk zich op zichzelf en onze eerste poetshulp baseert. Ze heeft ondertussen iets bijgestudeerd en is er nu bejaardenverzorgster.

Maar als zij zegt dat de hulp traag is, dan geloof ik dat.

Opnieuw: er zijn er zeker die heel goed werk leveren he. Het zijn de minder goeien die veel te niet doen.
Geplaatste afbeelding

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#83 Geplaatst 23 februari 2011 - 09:55

[quote name='papaver'][quote name='Lies']

Ik kan er ook niet tegen als ze poetsvrouw wordt genoemd, dat klinkt zo minderwaardig. Terwijl ik die mensen zo bewonder, het is geen gemakkelijk werk dat ze doen.

/quote]
Ik wil ze gerust bewonderen als ze hun werk doen, maar hoe moet ik ze dan wél noemen...floormanager?

[/quote]

interieurverzorgster :wi .
Bij mijn ouders hebben ze een poetsvrouw die ze al hebben vanaf dat ik 3 jaar ben :ha Nu dus 29 jaar!!!! Ik moet niet zeggen zeker dat ze te vertrouwen is en dat het een schat van een mens is die alles voor je zou doen als het moet.

Ik heb geen poetsvrouw omdat ik toch thuis ben maar denk dikwijls dat beter zou zijn als ik er wel 1 had :ha

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#84 Geplaatst 23 februari 2011 - 12:27

[quote name='*mikkeke*'][quote name='papaver']

interieurverzorgster :wi .
Bij mijn ouders hebben ze een poetsvrouw die ze al hebben vanaf dat ik 3 jaar ben :ha Nu dus 29 jaar!!!! Ik moet niet zeggen zeker dat ze te vertrouwen is en dat het een schat van een mens is die alles voor je zou doen als het moet.

Ik heb geen poetsvrouw omdat ik toch thuis ben maar denk dikwijls dat beter zou zijn als ik er wel 1 had :ha

[/quote]

[SIZE=4] Interieurverantwoordelijke :LOL: .[/SIZE]

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#85 Geplaatst 28 februari 2011 - 11:07

Bij ons is het héél eenvoudig: elke donderdag wordt hier dus "Miranda-dag" genoemd ;) :thumb:

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#86 Geplaatst 28 februari 2011 - 18:14

Interieurverzorgster of -verantwoordelijke klinkt leuk, ja! Ik zou het niet kunnen...andere mensen hunne rommel gaan opkuisen. En het lijkt me ook een zware job, toch voor de goeikes :d

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#87 Geplaatst 28 februari 2011 - 19:58

papaver zei:

Interieurverzorgster of -verantwoordelijke klinkt leuk, ja! Ik zou het niet kunnen...andere mensen hunne rommel gaan opkuisen. En het lijkt me ook een zware job, toch voor de goeikes :d

Bij ons op het werk worden ze dus inderdaad interieurverantwoordelijke genoemd :)

Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.107 berichten
  • 1 katten

#88 Geplaatst 27 september 2012 - 12:51

Nog eens een oud topic opgerakeld.
Met onze verhuis in aantocht, hebben we ook deze beslissing genomen. We doen beroep op een poetshulp (of interieurverzorgster). Na hier en daar eens rondgevraagd te hebben, bleek dat je moest rekenen op een aanzienlijke wachttijd.
Ik schreef me zondag in bij een aantal bureau's... man,man,man. Ik ben de voorbije dagen bestookt met telefoons en mails. Eentje wilde zelfs volgende week al beginnen (de vloer ligt nog niet overal, de keuken is nog niet af, nog geen meubels en nog niet eens overal stromend water... Dat was geen bezwaar :o , crisis zeker?)
Enfin, gisteravond via verschillende bureau's een definitieve kandidatenlijst van 4 personen samengesteld en de knoop doorgehakt. Tweede helft van november komt er een vriendelijke dame 1 x per week ons interieur verzorgen. Aan de telefoon klonk ze heel vriendelijk. Eén van de volgende weken komt ze een kijkje nemen samen met haar 'bazin' en dan stellen we samen een takenlijstje op.
Bij speciale opmerkingen had ik Shiva vermeld, of liever het feit dat hij niet buiten mag. Dat vonden ze wel heel grappig. :)

Wat zijn jullie ervaringen met poetshulpen? Leggen jullie een briefje met wat er gedaan moet worden? Ik vind dat nogal onpersoonlijk, maar we zullen niet altijd thuis zijn wanneer ze start.
Welke taken laten jullie over aan de poetshulp? Beddengoed verversen? Dat zou ik liever zelf doen :oops:

Tot nu toe kwam mama mij helpen bij het poetsen (eigenlijk omgekeerd :lachen: ) maar het nieuwe huis is te groot voor haar om te onderhouden. Het zal wel wennen worden aan het idee dat er 'een vreemde' in je huis rondloopt... Hopelijk valt de dame in het echt even goed mee als aan de telefoon.
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#89 Geplaatst 27 september 2012 - 13:09

Fieke zei:

Nog eens een oud topic opgerakeld.
Met onze verhuis in aantocht, hebben we ook deze beslissing genomen. We doen beroep op een poetshulp (of interieurverzorgster). Na hier en daar eens rondgevraagd te hebben, bleek dat je moest rekenen op een aanzienlijke wachttijd.
Ik schreef me zondag in bij een aantal bureau's... man,man,man. Ik ben de voorbije dagen bestookt met telefoons en mails. Eentje wilde zelfs volgende week al beginnen (de vloer ligt nog niet overal, de keuken is nog niet af, nog geen meubels en nog niet eens overal stromend water... Dat was geen bezwaar :o , crisis zeker?)
Enfin, gisteravond via verschillende bureau's een definitieve kandidatenlijst van 4 personen samengesteld en de knoop doorgehakt. Tweede helft van november komt er een vriendelijke dame 1 x per week ons interieur verzorgen. Aan de telefoon klonk ze heel vriendelijk. Eén van de volgende weken komt ze een kijkje nemen samen met haar 'bazin' en dan stellen we samen een takenlijstje op.
Bij speciale opmerkingen had ik Shiva vermeld, of liever het feit dat hij niet buiten mag. Dat vonden ze wel heel grappig. :)

Wat zijn jullie ervaringen met poetshulpen? Leggen jullie een briefje met wat er gedaan moet worden? Ik vind dat nogal onpersoonlijk, maar we zullen niet altijd thuis zijn wanneer ze start.
Welke taken laten jullie over aan de poetshulp? Beddengoed verversen? Dat zou ik liever zelf doen :oops:

Tot nu toe kwam mama mij helpen bij het poetsen (eigenlijk omgekeerd :lachen: ) maar het nieuwe huis is te groot voor haar om te onderhouden. Het zal wel wennen worden aan het idee dat er 'een vreemde' in je huis rondloopt... Hopelijk valt de dame in het echt even goed mee als aan de telefoon.

het is goed dat ze eens op voorhand komt dan wordt ook van jou verwacht dat je toont wat er moet gedaan worden, wat je verlangd van haar, waar het poetsgerief te vinden is... en dat je het poetsgerief aanvult indien op.... (normaal schrijf ik het op bij mijn klanten)

Een briefje leggen kan maar hoeft niet... ikzelf heb hekel aan briefjes tenzij de klant niet thuis is en er is bijzonders moet gedaan worden die anders niet gedaan wordt... hangt eigenlijk beetje af welk soort poetsvrouw je krijgt of die werk ziet liggen of niet...bv je kan ook eens een briefje leggen je moet geen ruiten kuizen maar wil je berging eens ordenen.. zoiets heb ik veelliver dan een wekenljks to do lijst.. want meestal staat er veel teveel op.... kijk zelfs hoeveel tijd jullie nodig hadden om een bepaalde ruimte te kuisen en hou daar rekening mee. ;) (hangt ook af van het aantal uren dat ze moet komen bij jou)
Als je liever niet hebt dat ze beddegoed ververst kan je haar dit zeggen dat zij dit niet moet doen dat je dit liever zelf doet... je kan ook alles aftrekken en het verse klaarleggen dan ververst ze wel.

goh vertrouwen is alles he ... als je niet altijd thuis bent... ik ben gewoon om alleen te werken heb wel graag dat men klanten eens thuis zijn maar soms werk ik ook liever als ze niet steeds onder men voeten lopen.
je gaat maar ondervinden na een tijdje hoe ze echt zijn....

vermeld ook waar ze bv een tas koffie kan maken of laat er wat in een thermos staan want ze hebben recht op een koffiepauze.. heb je dieren die niet buiten mogen moet je haar dit nadrukkelijk melden ....veel mensen hebben zelfs geen huisdieren en zijn dan ook niet gewoon als ze dieren binnen moeten houden.heb je vragen zeg ze maar hoor... :d veel succes!!!

taken die ik doe: afwachine invullen ,afwasmachine uitlegen,of eventueel afwas met de hand (als dit doenbaar is) ruiten kuisen (geen hele hoge max 3 treden op ladder), keuken buitenkant afwassen (elke week), stofafnemen, stofzuigen, dweilen, wc's poetsen, beddegoed verschonen en strijken soms ook wel de was als de klant niet thuis is.

wat doe ik niet buitenwerk (buiten terras), auto's wassen, met javel werken(kleding),

Bewerkt door miranda, 27 september 2012 - 13:14.

Fieke
Fieke
  • 3.107 berichten
  • 1 katten

#90 Geplaatst 27 september 2012 - 14:47

Dankjewel Miranda,

Ze zou bij ons 8 uur komen met een half uur middagpauze (van mij mag ze ook nog in de namiddag een kwartiertje of zo pauzeren). Ik ga geen prikklok installeren.
Bedoeling is dat ze gedurende 6 uren de vaste taken doet (dweilen en afstoffen in de woonkamer en inkomhal, de keuken poetsen, onze badkamer en slaapkamer) en dan 2 uren iets uit de 'afwisselende takenlijst': bv de ene week de ramen van slaapkamer en badkamer, de andere week de berging en garage dweilen, etc... Zou ik haar in het voorjaar en zomer mogen vragen om ons terras te borstelen? Met mooi weer eten wij heel graag buiten :oops: .

Nog een vraagje: hoe bepaal je welke poetsproducten ze mag/moet gebruiken? Mag ik dat beslissen? Zo heb ik heel graag dat er gepoetst wordt met Ecover of met echte Marseillevlokken? Zou ze dat willen?

De vaatwasmachine of afwas, dat moet ze niet doen hoor :) Dat kunnen we zelf ook nog wel!
Geplaatste afbeelding