Er zit alleen een heel verhaal aan vast, want deze kittens zijn niet bij ons geboren.
Sterker nog het is een heel ander ras......namelijk Turkse Van
Afgelopen woensdag kwam er een noodoproep bij mij terecht.
Een cattery had een nestje kittens in nood.
Moederpoes was via een keizersnede bevallen en wilde daarna niets meer van ze weten.
Sterker nog, ze was agressief naar ze. Ze hoefde de kittens maar te horen! Moeder heeft uiteindelijk helaas 1 van de kittens zodanig verwond dat deze is overleden

De fokker heeft het een dag aangekeken en toen dus aan de noodbel getrokken. Ze zat met haar handen in het haar en heeft ook weinig tot geen ervaring met deze situatie (kittens met de hand grootbrengen en alles wat daar bij komt kijken).
Ik heb haar toen aangeboden om ze bij mij te brengen. Ik heb hier 2 vrij jonge nestje liggen en wilde wel proberen om ze bij 1 van de moeders aan te leggen.
Mocht dat niet lukken dan doe ik het zelf.
Ze zijn hier dus woensdag gekomen (2 poesjes en 1 katertje) en ik moet zeggen dat ik best schrok. Ze hadden allemaal blauwe plekken, waarvan 1 een hele blauwe poot en een enorme blauwe plek op haar hoofd

Het zou geen makkelijke strijd worden om deze kittens erdoor heen te krijgen, maar (uiteraard) wilde ik er alles aan doen om er voor te zorgen dat dat wel gebeurd!
In eerste instantie lagen ze bij Lola omdat ik van haar zeker wist dat zij ze zou accepteren. Ze is dol op alle kittens en helpt altijd mee als er hier kittens zijn van een andere poes.
Lola accepteerde ze inderdaad direct. En de Vannetjes begonnen direct te drinken.
De volgende dag waren ze toch afgevallen ondanks dat ze (minstens) elk uur bij Lola dronken.
Na een dag heb ik toch besloten om te kijken hoe Nikè op de kleintjes zou reageren, omdat het verschil in leeftijd van de kittens dan wat minder zou zijn. Die van Lola zijn behoorlijk groot (ook voor hun leeftijd) en bij Nikè zouden ze minder hard tegen de grotere kittens te hoeven vechten.
Ik heb Nikè ze laten zien en zij begon ze direct te wassen

Ze is dus precies haar mama!
De 2 dames had ik in eerste instantie bij Nikè gelegd, maar later ook het katertje.
Zo had Nikè ineens 3 kindjes erbij. En wat doet ze het goed!
De eerste 2 dagen zijn de kittens dus afgevallen waarvan het katertje ruim 20% van zijn lichaamsgewicht

Alle dagen heb ik steeds de kittens tussendoor de fles geboden.
Afgelopen vrijdag heeft het kleine katertje een infuus gehad en ben ik hem met de sonde gaan voeden. Echt veel pit zat er niet in...
Wel dronk hij dus nog bij Nikè en spartelde tegen bij de sondevoeding dus dat gaf toch wat hoop, al was het minimaal.
De volgende dag ging het steeds slechter. Ondanks dat hij wel weer was toegenomen in gewicht werd hij lomer en slomer

Ik heb dan zaterdagavond besloten om hem te laten inslapen. Dit gevecht gingen hij en ik niet meer redden en ik wilde niet gaan toekijken hoe hij uiteindelijk dood ging.
Zo min mogelijk wilde ik hem laten lijden, maar makkelijk is zo'n beslissing niet en had/heb het erg erg moeilijk mee........
De andere 2 groeien nu sinds 2 dagen eindelijk. De afgelopen dag helemaal zonder bijvoeding! Ze zijn actief als het om tepels gaat (of op pakt om te wegen) en tevreden met hun grotere broers en zusje en natuurlijk hun aangenomen mama Nikè!
Ik ben nu meer hoopvol gestemd. Ik hoop dan ook dat ze beide deze stijgende lijn zullen voortzetten / volhouden! Maar ik durf ook nog niet AL te optimistisch te zijn. Deze kleintjes hebben zoveel te verduren gehad, ongelooflijk!
Ik ben zo ENORM trots op Nikè (dat was ik al, maar nu nog meer, kan dat?). Mijn meissie doet dat toch ook maar weer

Hieronder een aantal foto's voor een impressie. Foto's van mijn eigen kittens maak ik bar weinig (ik weet het heel slecht

Duimen jullie mee dat deze 2 dametjes groot en sterk mogen opgroeien?
Hier nog met zijn drietjes

Bij de kittens van Lola

Kleine manneke (bijnaam kleine Roe vanwege zijn lange achterpootjes)

Kleine Roe samen met zijn "grote" zusje, zaterdag gemaakt

De 2 zusjes samen met "koetje" die eigenlijk geen koetje is <ssmile>