Spring naar inhoud

- - - - -

Wederom gezinsuitbreiding in Huize Havvanur........

• Log in om te reageren
199 reacties op dit onderwerp
Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 15 maart 2010 - 15:12

Ja jullie lezen het goed. We hebben een nieuw nestje kittens.
Er zit alleen een heel verhaal aan vast, want deze kittens zijn niet bij ons geboren.
Sterker nog het is een heel ander ras......namelijk Turkse Van

Afgelopen woensdag kwam er een noodoproep bij mij terecht.
Een cattery had een nestje kittens in nood.
Moederpoes was via een keizersnede bevallen en wilde daarna niets meer van ze weten.
Sterker nog, ze was agressief naar ze. Ze hoefde de kittens maar te horen! Moeder heeft uiteindelijk helaas 1 van de kittens zodanig verwond dat deze is overleden :(
De fokker heeft het een dag aangekeken en toen dus aan de noodbel getrokken. Ze zat met haar handen in het haar en heeft ook weinig tot geen ervaring met deze situatie (kittens met de hand grootbrengen en alles wat daar bij komt kijken).
Ik heb haar toen aangeboden om ze bij mij te brengen. Ik heb hier 2 vrij jonge nestje liggen en wilde wel proberen om ze bij 1 van de moeders aan te leggen.
Mocht dat niet lukken dan doe ik het zelf.

Ze zijn hier dus woensdag gekomen (2 poesjes en 1 katertje) en ik moet zeggen dat ik best schrok. Ze hadden allemaal blauwe plekken, waarvan 1 een hele blauwe poot en een enorme blauwe plek op haar hoofd :o Compleet beurs dus :-( Daarbij kwam ik erachter dat ze niet (goed) waren ontlast en dus redelijk verstopt zaten. Het katertje had zelfs de darmpek nog in zich....
Het zou geen makkelijke strijd worden om deze kittens erdoor heen te krijgen, maar (uiteraard) wilde ik er alles aan doen om er voor te zorgen dat dat wel gebeurd!
In eerste instantie lagen ze bij Lola omdat ik van haar zeker wist dat zij ze zou accepteren. Ze is dol op alle kittens en helpt altijd mee als er hier kittens zijn van een andere poes.
Lola accepteerde ze inderdaad direct. En de Vannetjes begonnen direct te drinken.
De volgende dag waren ze toch afgevallen ondanks dat ze (minstens) elk uur bij Lola dronken.
Na een dag heb ik toch besloten om te kijken hoe Nikè op de kleintjes zou reageren, omdat het verschil in leeftijd van de kittens dan wat minder zou zijn. Die van Lola zijn behoorlijk groot (ook voor hun leeftijd) en bij Nikè zouden ze minder hard tegen de grotere kittens te hoeven vechten.
Ik heb Nikè ze laten zien en zij begon ze direct te wassen :love4:
Ze is dus precies haar mama!
De 2 dames had ik in eerste instantie bij Nikè gelegd, maar later ook het katertje.
Zo had Nikè ineens 3 kindjes erbij. En wat doet ze het goed!

De eerste 2 dagen zijn de kittens dus afgevallen waarvan het katertje ruim 20% van zijn lichaamsgewicht :( Dat ziet er niet hoopvol uit....
Alle dagen heb ik steeds de kittens tussendoor de fles geboden.
Afgelopen vrijdag heeft het kleine katertje een infuus gehad en ben ik hem met de sonde gaan voeden. Echt veel pit zat er niet in...
Wel dronk hij dus nog bij Nikè en spartelde tegen bij de sondevoeding dus dat gaf toch wat hoop, al was het minimaal.
De volgende dag ging het steeds slechter. Ondanks dat hij wel weer was toegenomen in gewicht werd hij lomer en slomer :(
Ik heb dan zaterdagavond besloten om hem te laten inslapen. Dit gevecht gingen hij en ik niet meer redden en ik wilde niet gaan toekijken hoe hij uiteindelijk dood ging.
Zo min mogelijk wilde ik hem laten lijden, maar makkelijk is zo'n beslissing niet en had/heb het erg erg moeilijk mee........

De andere 2 groeien nu sinds 2 dagen eindelijk. De afgelopen dag helemaal zonder bijvoeding! Ze zijn actief als het om tepels gaat (of op pakt om te wegen) en tevreden met hun grotere broers en zusje en natuurlijk hun aangenomen mama Nikè!
Ik ben nu meer hoopvol gestemd. Ik hoop dan ook dat ze beide deze stijgende lijn zullen voortzetten / volhouden! Maar ik durf ook nog niet AL te optimistisch te zijn. Deze kleintjes hebben zoveel te verduren gehad, ongelooflijk!
Ik ben zo ENORM trots op Nikè (dat was ik al, maar nu nog meer, kan dat?). Mijn meissie doet dat toch ook maar weer :love4:  

Hieronder een aantal foto's voor een impressie. Foto's van mijn eigen kittens maak ik bar weinig (ik weet het heel slecht :oops: ) Van de week hoop ik dit goed te maken!

Duimen jullie mee dat deze 2 dametjes groot en sterk mogen opgroeien?

Hier nog met zijn drietjes
Geplaatste afbeelding

Bij de kittens van Lola
Geplaatste afbeelding

Kleine manneke (bijnaam kleine Roe vanwege zijn lange achterpootjes)
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Kleine Roe samen met zijn "grote" zusje, zaterdag gemaakt
Geplaatste afbeelding

De 2 zusjes samen met "koetje" die eigenlijk geen koetje is  <ssmile>
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 15 maart 2010 - 15:21

mooi werk, proficiat Nike en jij ook :love:
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 15 maart 2010 - 15:32

Oooh zo'n liefjes! :heart:
Super dat jij dit op je pakt! Die kleintjes hebben veel geluk!
Heel veel succes nog!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 15 maart 2010 - 15:32

proficiat! super dat je die taak op je wou nemen.hopelijk redden ze het alletwee!
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 15 maart 2010 - 15:34

Geweldig dat je dit erbij neemt!! Hopelijk groeien de kleintjes uit tot gezonde, sterke poezels!
Geplaatste afbeelding

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#6 Geplaatst 15 maart 2010 - 15:36

Wat een mooi verhaal, en wat super dat Nikè zo lief voor de kleintjes is!!
Ik duim zeker voor de kleine ukjes!!

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 15 maart 2010 - 15:36

:heart: :heart: :heart:

Geplaatste afbeelding

Jokari
Jokari
  • 1.097 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 15 maart 2010 - 15:38

knap dat je dit wilt doen en hoedje af voor jou katten ! Super dat die de kittens zo makkelijk willen aannemen om te verzorgen. Veel succes met het grootbrengen van de kleintjes.

Ik veronderstel dat ze mettertijd terug naar de fokker gaan ? Of blijven ze bij jou tot ze naar hun nieuwe mandjes gaan ?

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#9 Geplaatst 15 maart 2010 - 16:09

Wat een mooi verhaal, zalig te zien hoe een andere poes die kittentjes zomaar accepteert. Hopelijk doen ze het nu goed en gaan ze flink groeien, spijtig van het andere kittentje maar je hebt meer dan je best gedaan. :flower: :flower: :flower:

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 15 maart 2010 - 16:35

Bedankt allemaal voor het meeduimen! Dat kunnen zij (wij) goed gebruiken!

Jokari zei:

knap dat je dit wilt doen en hoedje af voor jou katten ! Super dat die de kittens zo makkelijk willen aannemen om te verzorgen. Veel succes met het grootbrengen van de kleintjes.

Ik veronderstel dat ze mettertijd terug naar de fokker gaan ? Of blijven ze bij jou tot ze naar hun nieuwe mandjes gaan ?
De afspraak is dat ze hier tot 12 a 13 weken blijven en gaan dan terug naar de fokker. Welke echt een hartstikke lief mens is en heel erg betrokken! Ik vind het dan ook heel knap van haar dat ze dit uit handen geeft en dat doet ze omdat ze het beste wil voor de kleintjes. Bij haar waren ze allemaal overleden zoals het er naar uit zag. Niet dat ik alles weet ofzo, maar ze krijgen wel alle kansen hier.........en zij had gewoon niet genoeg kennis en ervaring hiermee. Ze heeft het ook zwaar met het hele gebeuren!

Bewerkt door Havvanur, 15 maart 2010 - 16:36.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 15 maart 2010 - 17:18

och wat triest dat 1 van de kleintjes helemaal beurs was, wat een schok ook voor de fokker.

Groot fokkershart heb je meid, prachtige foto's, groot verschil tussen de groten en de ukken.

Je flikt het niet he, om hier ook geen updates over te geven. ;)
enne vergeet niet om je eigen kittens ook weer eens op de gevoelige plaat te leggen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 15 maart 2010 - 17:25

Wat een verhaal ,
prachtig dat jij het overneemt en dat de 2 goed aanvaardt werden

Hier duim ik mee!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#13 Geplaatst 15 maart 2010 - 17:56

Ach, die arme schatjes. Mijn Vannetjeshart breekt hier.

Wat goed dat jij en Nikè ze opvangt. Ik hoop zo dat de meisjes het gaan redden en zullen opgroeien tot mooie sterke Van dames.
Ik weet dat je het druk hebt met je huis vol kittens, maar ik ben blij dat je ons een beetje op de hoogte houdt.
Dikke knuffel en petje af voor jou Marianne :thumb: :hug:

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 15 maart 2010 - 18:40

Ja het is inderdaad druk hier in huis. Gelukkig gaat het met mijn kleintjes (en grootjes) allemaal super, maar alles en iedereen heeft zijn aandacht nodig en tussendoor probeer ik af en toe een uurtjes rust te pakken. De telefoon gaat hier af en aan dat ik af en toe gewoon de stekker er uit trek :wi
Maar ik heb het er voor over hoor, met alle liefde!

En Karin ik doe echt mijn best om updates te geven, maar vergeef mij als ik dat niet dagelijks doe, goed??

Fleterna's evita
Fleterna's evita
  • 2.980 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 15 maart 2010 - 18:42

Super van je wat ik hier lees, dit verdient echt een :flower: